BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerustgesteld over de ABS, mijn 2010 heeft die pomp niet.

Baal wel van mijn cruise control, 6 weken terug nog gerepareerd, nu deed ie het al niet meer.... Misschien door het vocht van de mist? Straks op de terugreis nog maar eens proberen. En anders nog gauw voor het eind van het jaar gebruik maken van de coulance regeling (voor de tweede keer)
 
...laten ik beginnen met het feit dat ik 'het geluk' heb gehad (samen met mijn zoon die toen achterop zat) dat wij niet vol op de stilstaande auto geklapt zijn... :$

...wij komen aan rijden, en er staat een auto in onze rijrichting stil voor de verkeerslichten...
...en omdat een R1100S ook werkelijk als een jekko remt, ben je gewoon om vrij laat de noodzakelijke vertraging in te zetten...

...en als dan de boel het plotseling gewoon helemaal niet meer doet, dus nul-komma-nul vertraging, nou..., het enige wat dan samen knijpt, dat zijn de billetjes..., maar in ieder geval niet de remblokken :/

...en een fractie daarna sloeg de hele zooi zo vast als een huis, want..., omdat je geen vertraging signaleert, knijp je in een soort van reflex wat harder in het remhendeltje, en als dan de boel het plotseling wel weer (even) doet..., nou..., dan sta je heel hard stil...

...met een zoon vast achter op je nek... B|



...op eitjes naar huis gereden, en na dat bewuste weekend de dealer opgezocht...

...storing uitgelezen, en toen bleek dat ik 3x een storing in de ABS unit had gehad...
...een keer dus gemerkt, die andere 2 keer geen idee van gehad... :/

...kon de motor gelijk laten staan, en zonder dat ik de rekening onder ogen heb gehad, is de hele ABS unit vervangen...
...ik weet wel dat de hele operatie destijds richting de 2500 Euro liep...

...mijn ex-2003-R1100S was op dat moment 3 jaren jong...

...moet wel zeggen, dat ik na de reparatie nooit meer vertrouwen in de remmerij van die fiets heb gehad...
...de motor heb ik 3 maanden later verkocht ; want toen stond inmiddels de R1200S ook al in de schuur...


...R1100S..., de dag dat het karretje ons ging verlaten... :/
full
 
Laatst bewerkt:
...maar..., stel nou eens voor dat je vrolijk een toertje over de Stelvio (of soortgelijk) aan het doen bent..., en de remmen weigeren nou net even daar bij die ene bocht, tijdens die ene afdaling...

...dan heb je toch een serieus probleem vermoed ik... :/
 
Dat kun je wel stellen ja...mijn S heeft geen abs maar de GS wel. Die heb ik 2006 gekocht met dat bewuste abs systeem. En dus die bewuste storing...
Maar gek genoeg...zo verassend als decstoring kwam, zo verdween het ook weer...en na 8 jr is er echt geen sprake van coulance..laat staan garantie...
 
Tsja de vraag is moeten we nu bang worden of niet.

Vooral het verhaal van ...Ron... zit me niet lekker.
Mijn RT heeft tot op heden nooit storing gegeven in het remsysteem; geen knippercodes oid.
Bij ...Ron... zo te lezen ook niet, maar toch na een incident bleek er toch 2x eerder een probleem te zijn geweest.

Toch maar even niet naar de Dollemieten :/
 
...ik keek er ook van op, dat ik blijkbaar al 2x eerder een storing had gehad...
...want zo was het tenslotte opgeslagen in het systeem van de fiets... :/

...maar..., niets van gemerkt...

...ik kan mij nog uit die tijd herinneren dat er destijds erg veel te doen was mbt die rembekrachting-toestand van BMW...

...en we zijn nu 8 jaren verder, en blijkbaar is er nog steeds ruis op de lijn omtrent dat systeem...
 
Met die ruis zal het nog wel meevallen.
-Van 1996 - 2007 met een BMW K1100LT/SE '96 gereden, plm 70.000 km. Geen enkel probleem met remmen of ABS, of wat dan ook.
-Van 2007 - 2013 met een R1150RT '03 gereden, plm 50.000 km. Gekocht met 25.000 km. Geen enkel probleem met remmerij of ABS. Alleen een cardan keerring.
-Van 2013 - heden met een R1200GS '08, tot nu toe 10.000 km. Gekocht met 24.000 km. Geen enkel probleem met wat dan ook.
 
Neu hier dus ook niet; sterker nog: ABS heeft al 2x een hoop schade voorkomen.

1x bij een kerend busje in Zeist op een natte klinkerweg: kon er omheensturen

1x bij een uit de bocht vliegende Doblo die ik vol in de remmen nog kon ontwijken.

full


Helaas wel in de greppel beland

full


full



en de Doblo een flinke deuk bezorgd.

full


Ik mot er niet aan denken wat er was gebeurd als op die momenten de ABS even niet thuis geweest was :/
 
Laatst bewerkt:
Een rijklaar gewicht van 228 kg.
Bij de r1200rs staat inmiddels het drooggewicht van 236 kg vermeld.
En dat is toch wel een heel aantrekkelijk alternatief voor de RT
Maar voorlopig blijf ik lekker door dromen.
 
En dat is een groot nadeel. In het rijtje past ook de VFR 1200 X wel met cardan maar een veel te hoog rijklaar gewicht. En nooit het karakter en het mooie uiterlijk van een boxer.
Dus eigenlijk is dit allemaal bladvulling :+
 
...yep, gauw overslaan...
...niet de moeite van het noemen waard... :+

...ik zeg : volgende onderwerp !... ;)
 
Ff terugkoppelen: mijn cruise control doet het gelukkig weer. Wel zo lekker bij traject controle of jeuk aan de neus. Aan-uit knopje bleek niet in de uiterste rechterstand (gelukkig zelf achtergekomen op het stuk traject controle).

Op de heenreis ook de toeter van Flitsmeister horen loeien op de A9 net voor de oprit Amstelveen. Baantje naar rechts opgeschoven en gas ff los. Een dikke mercedes die al een paar keer hinderlijk op mijn achterwiel zat te kleven (en ik reed een niet kinderachtige snelheid) blies, bevrijd van zijn tweewielige plaaggeest met een ferme gang voorbij. Een flits in zijn spiegel bracht hem kennelijk op andere gedachten, plots reed ie keurig 100. De cameraset stond knap verstopt achter het plaatwerk van de samenvoeger oprit en A9. Wel mooi te zien dat het kennelijk toch (even) werkt zo'n flits, de man met sigaar (nog een voordeel van motor rijden: je kan niet roken onder weg of snoepen) bleef zich plots aan de snelheid houden. Dat terwijl de foto toch echt al genomen was. Wordt een dure, hij moet ongeveer 140 op de teller hebben gehad.
 
Laatst bewerkt:
...ook leuk voor de (ex) R1100S eigenaren... : klik...
...toch alweer 14 jaar oud dit verhaal...
 
*O* de aanmelding voor de jaarlijkse Sauerland Toertocht 2015 is bij deze geopend *O*



 
...heel goed Martin !...
...goed volk, prima motoren, en uit ervaring kan ik zeggen dat het 'n keurig hotel is...

...geen 5 sterren, maar dat hoeft ook niet...
 
ik heb ons zojuist aangemeld, probeer nog een collega over de streep te trekken......





Groetjes
 
...heel goed Martin !...
...goed volk, prima motoren, en uit ervaring kan ik zeggen dat het 'n keurig hotel is...

...geen 5 sterren, maar dat hoeft ook niet...

Zojuist hebben we ons ook ingeschreven :)
Motorrijden en gezelligheid zijn bij ons de toverwoorden :)
Als er een schoon bed en lekker eten aanwezig is zijn we al snel tevreden. Ongeacht het aantal 'sterren'....
 
...Ron... plant:
*O* de aanmelding voor de jaarlijkse Sauerland Toertocht 2015 is bij deze geopend *O*
Vrijdag 26 t/m zondag 28 juni 2015

Oh wat jammer ;( ;( ;( ;(
Dat valt echt midden in onze vakantie, die van 16 juni tot en met 7 juli loopt.
Dus dan zitten we ergens in Oostenrijk/Italië/Frankrijk of waar het maar goed weer is '(
 
Slechte smoes; 2014 is ook al om die reden aan jullie voorbij gegaan.
Jullie wisten de ongeveer datum. B|
Opnieuw plannen dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan