Strikermax
MF'er
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
En wat een prachtige kleur!!
En wat een prachtige kleur!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat een ontzettend mooi designdit zal niet een goed prototype zijn.
[afbeelding]
misschien zal deze uit de mottenballen zijn gehaald.
[afbeelding]
200 is the magic number... Rumours tell us that Triumphs speedbike-project Hurricane isn't as dead as Triumph always wanted to make us believe. Bikes like Suzukis new Hayabusa or Kawasakis mighty ZZR1400 are selling well and have this compelling charisma of Clint Eastwoods stallion. Hard to say "No!" for a company which gave us monumental bikes as f.e. the Rocket III – even if they said it for the reason of political correctness.
As a matter of course there are already tons of speculations and digital bruises out in the depths of the net: seems that the 200-mile-barrier would have to be cracked – and you'll need a lot of horsepower to achieve that aim. 200HP or even more would be likely if Triumph is taking it seriously – produced by a 1.275cc inline four-engine and a bikeweight of around 200 Kilos to be achieved. Another member in the 1:1 power-weight-ratio club? Most important: sophisticated aerodynamics – so the final looks will definetly be different from that modified Sprint-bodywork you can see on these digital visions... IF it's all gonna happen.
ik denk niet dat een 6-zuiger niet beter remt dan een 4-zuiger. het ziet er alleen uit. de remblokken(merk/type) maken het verschil. voor de 6-zuiger remklauw zal het waarschijnlijk beter zijn om de 5/8"(16mm) te gebuiken, omdat er meer vloeistof verplaatsing is.nu maar hopen dat het een beetje begrijpt
Ja, ik geloof dat ik het in grote lijnen wel snap. De conclusie voor mij is dat ik in ieder geval die gecoate remzuigers moet hebben, en dan kan ik nog eens kijken naar de blokken.
Bedankt voor je uitvoeringe antwoord, super!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
En wat een prachtige kleur!!
gelukkig heb je meer verstand van goudknedenSnap der geen snars van
een sprint st 1050 tov de fazer 600 is qua vermogen een wereld van verschil.
tov de vfr800 zal ook hier het vermogen een verschil zijn. maar het is wel een Honda met de Honda kenmerken.
de sprint is onder de 3000rpm niet op zijn sterkst, maar niet levenloos. daar boven kan je in 1 streep door de toerenbegrenser in (9000rpm). je kan ook lui rijden ergens tussen de 2500-5000rpm. vooral het geroggel van de uitlaat gas afsluiten is zeker als er een vervanging uitlaat onder zit
de eerste series met lage stuurheflten zit je bij lage snelheden(stad) behoorlijk op de polsen(race style). op snelheid geen probleem.
de laatste series met de hoge stuurheflten(+3cm) zit iets meer rechtop en duidelijk minder steunend op de polsen.
controleer of alle recalls zijn uitgevoerd en of de remhandel niet sponsig is(zie eerdere postjes). natuurlijk de gebruikelijke controle punten zoals die bij al motorfietsen aangegeven worden. voor de rest zijn er geen bijzonderheden.
het 1050 blok is al in een motorblad na 50.000km na demontage in orde bevonden en er zijn mensen die vrolijk de 100.000km naderen.
De Sprint is wel een beetje een hele sterke Fazer. Eentje waar ik fluitend 1000 km woon-werk per week mee rijd, maar net zo gemakkelijk een lang weekend door de Vogezen rijd in de niet zo trage groep.
Veel mooier worden ze niet van kleurGefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
En wat een prachtige kleur!!
wie? Ik heb toch al 3x mijn ketting moeten vervangen en daar word ik niet vrolijk vaneen sprint st 1050 tov de fazer 600 is qua vermogen een wereld van verschil.
tov de vfr800 zal ook hier het vermogen een verschil zijn. maar het is wel een Honda met de Honda kenmerken.
de sprint is onder de 3000rpm niet op zijn sterkst, maar niet levenloos. daar boven kan je in 1 streep door de toerenbegrenser in (9000rpm). je kan ook lui rijden ergens tussen de 2500-5000rpm. vooral het geroggel van de uitlaat gas afsluiten is zeker als er een vervanging uitlaat onder zit
de eerste series met lage stuurheflten zit je bij lage snelheden(stad) behoorlijk op de polsen(race style). op snelheid geen probleem.
de laatste series met de hoge stuurheflten(+3cm) zit iets meer rechtop en duidelijk minder steunend op de polsen.
controleer of alle recalls zijn uitgevoerd en of de remhandel niet sponsig is(zie eerdere postjes). natuurlijk de gebruikelijke controle punten zoals die bij al motorfietsen aangegeven worden. voor de rest zijn er geen bijzonderheden.
het 1050 blok is al in een motorblad na 50.000km na demontage in orde bevonden en er zijn mensen die vrolijk de 100.000km naderen.
dat men de aandrijfketting + tandwielen vervangt is toch normaal.wie? Ik heb toch al 3x mijn ketting moeten vervangen en daar word ik niet vrolijk van
up-grades voor de voor rem installatie.
*vervangen van de originele 14mm Nissin-hoofdremcilinder voor een 5/8" (~16mm) nissin-hoofdremcilinder.
zie voor uitleg: http://www.triumphnet.com/st/mods/brakes/nissan.htm
andere mogelijke donor bikes
Kawasaki ZX6R 1998-2002
Kawasaki ZZR600 2004-2006
Kawasaki ZX9R 1998-2003
Het was ook een ironisch bedoelt. Ik heb dus inderdaad inmiddels 95k km op de teller staan. Tot nu toe slechts 1x gek onderhoud gehad: vastgelopen remmen door pekel, juist omdat die niet gecoat zijn. Alleen daarom al is een gecoate rem beter. Daarnaast was het heftigste onderhoud dus de ketting. Weet even niet uit mijn hoofd wat het kost, maar dat komt bij de volgende beurt wel weer boven waterdat men de aandrijfketting + tandwielen vervangt is toch normaal.
Heb dit bij mijn Sprint ST 955 ook gedaan.
Remmen zijn niet terug te herkennen. Veel minder loze slag en eindelijk een knalhard drukpunt.
Heb een ZX6R pomp gebruikt, is op de zuigerdiameter na identiek met de Triumph-pomp.
Oh ja, nog een minpuntje van de Sprint: als het maar een beetje vriest krijg je je tankdop niet meer open. Begin januari was het al steeds raak, en vandaag stond ik weer met de fohn te hannessen. Gelukkig tank ik vlak bij huis!
lees ik nou goed Motorstek profiel van robbie0365 jij hebt een Triumph Sprint ST 955(2000)
welke kleur? kan ik je toevoegen aan M-F leden met een Sprint ST
met 6-zuiger remklauw en 5/8" rempomp. remt het, qua remvertraging, beter dan de 4-zuiger Nissin klauw icm 14mm rempomp heb je daar een 'how to' van?
yep, en de kleur is rood
How-to;
Men kope een ZX6R-pomp, monteert deze in plaats van de originele (zijn uiterlijk 100% gelijk), vullen, ontluchten en klaar !
Het is een kwestie van de juist volumeverhouding tussen pomp en klauwen.
Kleine pomp => lage handkracht, grote invloed veer in pomp => lange slag handel => vaag drukpunt = weinig gevoel
Grote pomp => hoge handkracht , lagere invloed veer in pomp => korte slag handel => duidelijk drukpunt = veel gevoel
Veel fabrikanten monteren voor niet-supersports vaak vrij kleine pompen, waarschijnlijk vanwege de lagere handkracht.
I.m.h.o voegt 6-zuigerklauwen niks toe, je maakt de volumeverhouding alleen maar slechter en met de standaard pomp zul je alleen maar minder gevoel krijgen.
Denk zelfs dat dit met 14mm pomp onrijdbaar zal worden.
Ik zie zelf het voordeel nauwelijks van 6-zuiger klauwen en heb zelf dan ook nog nooit een recensie gelezen waarin 6-zuigerklauwen de hemel in geprezen werden.
Rij op mijn Daytona met een radiale 19mm pomp en de standaard klauwen, stoppies met 1 vinger zijn dan dus echt geen probleem.....
Hij is wel mooi, waar kan ik die kopen?
Hij is wel mooi, waar kan ik die kopen?