ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Ik had toen die Michelin dual compound band. Power Road ct2 of zoiets. Behoorlijk goede wegligging en heel weinig slijtage. Die zou ik best nog een keer nemen, past goed bij het toersport karakter vd ZZR, vind ik.
 
Nog liefhebbers hier voor een gezellig motoruitje....iedereen welkom

flyer klusdag 2014 600-1.jpg
 
Morgen, zaterdag 3 mei is het weer tijd voor zuidelijke klusdag van de ZZRclub.
Hij wordt gehouden bij Motorcare Brabant Wijnboomlaan 23 in Gemert. Vanaf half negen ben je als ZZRrijder welkom ook al ben je nog geen clublid.
 
Beste
ik heb bij topic techniek de vraag ook gesteld maar vermits hier de specialisten zitten ga ik het hier ook is vragen, bij mijn zzr1400(2008) is voor de tweede keer in een jaar een klep afgebroken, na de eerste keer heb ik een volledig nieuw blok gestoken , en nu 10 maand later is het terug zo. heeft iemand hiermee ervaring en wat kan het probleem zijn?

Mvg,
 
hallo allemaal :W

sinds eind vorig jaar een zzr600, eigenlijk voor de winterperiode maar zo ziet deze er nog niet uit :) ik zal mn best doen om m netjes te houden.
het is een bordeaux rode met zilver uit 99 (ik denk eigenlijk 98 maar dat maakt weinig uit) en rijd (overwegend als een zonnetje)
 
er zijn wel wat dingetjes mee (niet perse erg, maar ze vielen me op) en ik vroeg me af of dit als normaal of juist afwijkend gezien moest worden op deze motor.

probeer t op een rijtje te zetten,

-bij koude start, rechtopstaand, zeer slecht stationair lopend (tot uitval aan toe)
op zijstandaard geen problemen al vliegt ie dan wel meteen naar 4000rpm
als ik m dan rechtovereind trek wil ie ook nog wel uitvallen.
als je wegrijd vind ie het fijner dat de choke dichtgezet word en na 50 tot 100m rijden netjes
1100rpm stationair staat, alsof het voorgaande nooit gebeurt was.

-de achterrem is super grijpgraag, niet dat ik m veel gebruik maar mn voet leunt er eigenlijk automatisch boven als ik ga remmen.

- tussen de 70 en 130km/u word de voorkant soms erg nerveus (met name langere rechte stukken lijkt het) iemand vertelde mij dat het normaal was maar ik vind het best extreem af en toe.

antwoorden zullen waarschijnlijk richten oa carbs en vering kunnen liggen, maar als iemand dit herkent zou het mij misschien wat tijd en moeite kunnen schelen om te achterhalen wat er aan de hand is.

bij voorbaat dank :)
 
Beste Zzrrers,

Het wordt tijd om een nieuwe voorband mijn Zzr600d te gaan monteren. Heeft iemand suggesties welke ik het beste kan nemen?

Ik ben voornamelijk een tourrijder, veel snelweg en heb weinig behoefte om wheelies te trekken, of mijn knie tegen de grond te persen.
Duurzaamheid en grip onder verschillende weersomstandigheden zijn wel interessant.

Iemand een suggestie?
had je al wat gevonden?

ik heb onder die van mij nu dunlop roadsmart 2 zitten en bevallen prima

ik heb ook wel ervaring met andere banden maar niet op deze motor...

correctie, ik kocht m met bt056 voor en bt020 achter van bridgestone, deze waren vreselijk :)
 
er zijn wel wat dingetjes mee (niet perse erg, maar ze vielen me op) en ik vroeg me af of dit als normaal of juist afwijkend gezien moest worden op deze motor.

probeer t op een rijtje te zetten,

-bij koude start, rechtopstaand, zeer slecht stationair lopend (tot uitval aan toe)
op zijstandaard geen problemen al vliegt ie dan wel meteen naar 4000rpm
als ik m dan rechtovereind trek wil ie ook nog wel uitvallen.
als je wegrijd vind ie het fijner dat de choke dichtgezet word en na 50 tot 100m rijden netjes
1100rpm stationair staat, alsof het voorgaande nooit gebeurt was.

-de achterrem is super grijpgraag, niet dat ik m veel gebruik maar mn voet leunt er eigenlijk automatisch boven als ik ga remmen.

- tussen de 70 en 130km/u word de voorkant soms erg nerveus (met name langere rechte stukken lijkt het) iemand vertelde mij dat het normaal was maar ik vind het best extreem af en toe.

antwoorden zullen waarschijnlijk richten oa carbs en vering kunnen liggen, maar als iemand dit herkent zou het mij misschien wat tijd en moeite kunnen schelen om te achterhalen wat er aan de hand is.

bij voorbaat dank :)

Is de historie bekend? Wanneer zijn je kleppen voor 't laatst gesteld? En je carbs laten reinigen helpt wellicht inderdaad. Bij mij liep ie soms op 3 cilinders, na het reinigen van me carbs liep ie weer prima! :) Misschien dat ie daardoor zo raar loopt bij het starten.

Ik heb zelf nooit ervaren dat de voorkant erg nerveus is, die van mij lag juist als een blok op de weg. Dat was ook het eerste wat vrienden er over zeiden... Daar kan ik dus niet veel over zeggen. Ik neem aan dat je bandenspanning in orde is.

En je achterrem... dat weet ik niet :+
 
txs :)
geschiedenis is meer een mysterie ;)

carbs reinigen zat wel in de ideeënbus, maar vragen kan geen kwaad,
de vering kan dus beter, misschien is het iets simpels, ik ga op verdere zoektocht.
de rem kan ik mee leven haha gewoon heeeel voorzichtig gebruiken XD
 
Ik zit er aan te denken mijn ZZR de deur uit te doen..
Wat er nog van over is.. Begint nu zo langzamerhand op een projectje oneindig te lijken..
 
Je kan altijd even je achterrem los halen en dan je zuigers iets naar buiten knijpen en rondom schoonmaken met een tandenborstel ofzo. Misschien dat dit al genoeg helpt.
 

Het is achterstallig onderhoudt.
Staat nu al 3 jaar stil, maar loopt nog prima. Er is steeds wel iets dat financieel tussendoor komt wat het project tegenhoudt. :/
Terwijl het allemaal best wel meevalt. nieuwe remblokken ( heb ik al, moet nog monteren )
Nieuwe banden, nieuwe ketting en nieuwe vloeistoffen.
Nieuwe uitlaatbocht zit er al op.

Als hij voor het eind van het jaar niet af is dan doe ik hem weg. :/
 
Van zuigers schoonmaken wordt ie eerder bijtgrager van dan minder, normaalgesproken.

De instabiliteit, bedoel je daarmee dat hij een "wobble" begint te vertonen? Shimmy'en?
Dan kun je kijken of je:
1) Voorband gecupt is
2) Balhoofdlager te vast of te los is

Ik vind dat in ieder geval zeker niet normaal.
 
Het is achterstallig onderhoudt.
Staat nu al 3 jaar stil, maar loopt nog prima. Er is steeds wel iets dat financieel tussendoor komt wat het project tegenhoudt. :/
Terwijl het allemaal best wel meevalt. nieuwe remblokken ( heb ik al, moet nog monteren )
Nieuwe banden, nieuwe ketting en nieuwe vloeistoffen.
Nieuwe uitlaatbocht zit er al op.

Als hij voor het eind van het jaar niet af is dan doe ik hem weg. :/
jammer -O-
 
Van zuigers schoonmaken wordt ie eerder bijtgrager van dan minder, normaalgesproken.

De instabiliteit, bedoel je daarmee dat hij een "wobble" begint te vertonen? Shimmy'en?
Dan kun je kijken of je:
1) Voorband gecupt is
2) Balhoofdlager te vast of te los is

Ik vind dat in ieder geval zeker niet normaal.
het onderzoek loopt door :)
alle info en ideeen zijn welkom deze dus ook
 

Ja vind ik ook want was zo blij met deze fiets. Staat ook nog geen 50k op en dat voor een fietsje uit '91.
Maar als ie onverhoopt weg moet dan komt er weer een kwaak voor terug. Of dat dan ook weer een zzr is durf ik nog niet te zeggen, maar is wel een van mijn favorieten.
 
het onderzoek loopt door :)
alle info en ideeen zijn welkom deze dus ook
Ik dacht ook meteen aan het balhoofd.
De Z1000 van mijn vriend heeft daar ook last van en begint nu bij steeds lagere snelheden te stuiteren. Net of je continu over de witte lijn rijd langs de weg. ( iets minder overdreven dan )
Hij deed het eerst alleen nog boven de 127 km/h maar sinds het meepakken van een flink gat op de A13 doet hij het continu.
 
Laatst bewerkt:
Operatie ZZR kan eindelijk beginnen.

Het lijstje..

remvloeistof
rubberen remleidingen vervangen voor stalen.
banden
kettingset
motorolie
oliefilter
luchtfilter
koelvloeistof

Als iemand nog tips and tricks heeft, ik hoor ze graag :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan