Ik heb een ZXR400L2 die bijna 2,5 jaar heeft stilgestaan en niet wil starten. Oude brandstof is uit hele systeem gehaald, benzinetank is van binnen roestvrij. Carburateurs heb ik er afgehaald, zien er nog goed uit en daar waar nodig schoongemaakt. Stationair sproeiers (pilot jet) zaten in de doorgang verstopt en zijn weer gangbaar gemaakt. Hoofdsproeiers (main jet) zijn ook open. Alle lucht/brandstof kanalen in de carburateur doorgeblazen. Vlotternaalden en buizen zien er nog goed uit, maar zijn mogelijk verouderd (rubber tip)? Vlotters staan op 10 a 11 mm hoog. Stationair/lucht schroeven staan 1,5 uitgedraaid vanaf volledig ingedraaid. De bougies zijn nieuwe en geven een vonk (buiten het blok getest). De brandstofpomp werkt. Ik start zonder luchtfilterhuis en met benzine (RON98) vanuit een flesje aangesloten op het benzinefilter. Tijdens het eerste moment van starten maakt hij tijdens de eerste slagen aanstalten om aan te slaan, inclusief plof uit de uitlaat. Langer doorstarten resulteert in een verzopen motor met natte bougies. Graag maak ik gebruik van jullie kennis om verder uit te puzzelen wat de oorzaak van het niet starten kan zijn en hoe dit verholpen kan worden. Hierbij denk ik aan:
- Wat moet sowieso vervangen worden na lange stilstand?
- Ultrasoon reinigen van carburateurs?
- Vervangen vlotternaalden en buizen (carb revisiesetje)?
- Beste procedure om te starten (wel/geen choke, gas)
Graag hoor ik jullie ideeën.
- Wat moet sowieso vervangen worden na lange stilstand?
- Ultrasoon reinigen van carburateurs?
- Vervangen vlotternaalden en buizen (carb revisiesetje)?
- Beste procedure om te starten (wel/geen choke, gas)
Graag hoor ik jullie ideeën.