Ik zag deze week nog in Den Haag een ZX-12R rijden in de onopvallende kleur KNALoranje
Alles zit nu prima en het ziet er bliep uit.
Onee, sorry - het ziet er kewl uit.
Het was wel precies die kleur ja, misschien was het Marco van Basten ?Oranje = vast een voetbal fan! Ik denk dat hij hem speciaal zo heeft laten overspuiten om bij z'n voetbalshirt te laten passen.
En wat betreft dat achterlicht, hoe heb je dat gedaan achter die 20 nog-niet-uitgepakte dozenHelder plastic en geintegreerde knippers Ik zeg een foto is hier wel op zijn plaats
Maarja, dat hoor je wel vaker bij een motorzaak .. !
slecht nieuws
Ben gisteren gebeld. Die zwart 12 uit 2005 gaat niet door - heeft ook in de kreukels gelegen. Wel zijn er twee andere die er op het eerste gezicht goed uit zien, eentje uit 2002 en eentje uit 2003.
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen deze twee (afgezien dat de achterbrug zwart is bij het 2003 model ?)
Er zijn ruw weg drie modellen.
De eerste serie, ongetemd en onbegrenst. herken je aan het ruitje. Zit een bochel aan de zijkant.
De tweede serie heeft een kaars recht ruitje (zijkant).
Is de op ca. 150 punten verbeterde AAA serie.
Is ook begrenst. En een tammere vermogens opbouw. Deze is dus gebruiks vriendelijker en voorspelbaarder.
De derde uitvoering herken je aan de dubbele TPS. Twee zwarte kasjes bovenelkaar in de inlaatbuizen. Links van het motorblok.
De derde serie is dus ook iets zuiniger, Tam en nog iets gebruiks vriendelijker.
Elk produktiejaar heeft zijn eigen kleur stelling.
Grijs uit 2001 is anders grijs dan die van b.v. 2002 of 2003.
Aan de kleur kun je dus het produktiejaar herkennen.
maar er is dus geen lijst waarin de verschillen (of aanpassingen) per jaar staan.
Oh - as we speak
Er staat een donkerblauw/bronze 2002 op een trailer deze kant op - over ca 2 weken rijden dus
We zijn alweer een paar pagina`s verder lees ik, druk gehad met de nieuwe lawson bouwen, frame gelast, met wat aanpassingen, bijna klaar voor het epoxeren.
2 weekjes geleden nog even bij motorport uithoorn geweest, daar edwin zx12 gesproken, en gekeken hoe verschillende dingen van zijn zx12 afgesteld werden bij Jeroen van der Meer.
Morgen is de grote dag, dan gaat de zwarte ZX 12 Rop de vermogensbank, om afgesteld te worden, hoop dat hij beter gaat rijden, starten met muzzy titaan pipe, zuiniger zou ook wel leuk zijn, maar is geen must.
In ieder geval zal hij flink afgeragd worden, gezien toen bij kawaramon.
Ook zal de titaan uitlaat bochten rood gloeiend worden, mmmmm maar even een paar leuke foto`s maken.
Nu ik zo achter de computer zit, en naar buiten kijk word ik niet vrolijk, hopen maar dat het beter weer is morgen.
WWW.ZX12r.nl , is de oude site voor de bezitters van een zx12, dit forum liep niet, maar er staan nog wel alle modellen met kleur, ook specificatie, dus doe er je voordeel mee.
Er zijn ruw weg drie modellen.
De eerste serie, ongetemd en onbegrenst. herken je aan het ruitje. Zit een bochel aan de zijkant.
De tweede serie heeft een kaars recht ruitje (zijkant).
Is de op ca. 150 punten verbeterde AAA serie.
Is ook begrenst. En een tammere vermogens opbouw. Deze is dus gebruiks vriendelijker en voorspelbaarder.
De derde uitvoering herken je aan de dubbele TPS. Twee zwarte kasjes bovenelkaar in de inlaatbuizen. Links van het motorblok.
De derde serie is dus ook iets zuiniger, Tam en nog iets gebruiks vriendelijker.
Elk produktiejaar heeft zijn eigen kleur stelling.
Grijs uit 2001 is anders grijs dan die van b.v. 2002 of 2003.
Aan de kleur kun je dus het produktiejaar herkennen.
Alrighty - het gaat weer lekker hier, met zulke foto's ! Jammer dat ik nooit zulke ZX-12R-en tegenkom ...
Ik zag deze week nog in Den Haag een ZX-12R rijden in de onopvallende kleur KNALoranje - compleet met bestuurder in korte broek en t-shirt.
'k vond het toch minder aantrekkelijk om te zien als de bikini dame hierboven ...
Nou - het LED-achterlicht zit erin, maar het was niet echt een aktie van "het ene eruit en het andere erin". Er zat een verkeerde stekker aan het nieuwe LED-achterlicht en de plek waar hij op gemonteerd zit was niet groot genoeg om het nieuwe achterlicht in te steken.
Dat betekende dus de stekkers van de oude en nieuwe afknippen en overzetten, en met het stanleymes aan de slag om meer ruimte te maken. Alles zit nu prima en het ziet er tof uit.
Onee, sorry - het ziet er cool uit.
Mocht iemand hetzelfde achterlicht bij MotoZoom.nl willen bestellen dan weet je alvast dat er wat extra werk aan vastzit. Ik heb het aan de helpdesk doorgemaild, eens kijken wat hun reaktie wordt.
Heey Phatzak, leuk om Rob z'n motor bij de 12 club te houden ! Welkom en wees er zuinig op (da's dus niet hetzelfde als "rij er langzaam mee" ...).
Ik heb ook nog in Frankrijk het ULTIEME ZX-R accesoire kunnen bemachtigen! Volgende meet ben ik de enige echte NINJA hahahahaha.........
Koop dan gelijk de echte ZX-12R Cap
Zagetta
wtf...is dat normaal zo'n afterburner
Geen wonder dat die dingen 300+ kunnen
\Ik heb ook nog in Frankrijk het ULTIEME ZX-R accesoire kunnen bemachtigen! Volgende meet ben ik de enige echte NINJA hahahahaha.........
Koop dan gelijk de echte ZX-12R Cap[afbeelding]
Zagetta
Ja, maar ik dacht, dan kan ik die pet ook nog gebruiken als ik straks een ZX14-R heb gekocht
Hallo mannen, pas inderdaad maar op
Het lijkt misschien wat weinig hier, maar in de 5e versnelling 132.7pk en in de 6e versnelling 130.2 pk, topsnelheid 288 echte km-ters p/u.
Maar nu komt het........de pk's per 1kg:
gsxr750 163kg+62kg(ikke)=225kg ................0.589pk per kg
zx12-R 210kg+88kg(ramon)=298kg.............0.577pk per kg
Het gewicht pk verhouding dat zit het wel Okay
Ps. Lawson was weer gezellig, het filmpje is leuk geworden