Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZX-12R topic " Deel 3 "

Status
Niet open voor verdere reacties.

Had ik ook altijd na circa 1000 km met BT-014's , zijn dan al gecupt. De michelin heeft er minder last van, moet wel goed op spanning gehouden worden. Wat ook helpt is om de veervoorspanning wat strakker te zetten. Dan schud het stuur niet meer zo erg.
 
Even reageren op de vraag van gebruikte circuit banden , ik heb een set gehad voor ik de mpp er opgelegd heb eigenlijk nog maar een maandje geleden.


Ik vond ze zeer prettig rijden zeker ook omdat de 190/55 doordat hij iets hoger ligt lekkerder stuurt , nu kan je die maat ook krijgen met de mpp 2ct dus daar moet je het niet voor doen .

Prijsvoordeel ... ja inderdaad het scheelt veel cente maar ben er toch van afgestapt door de extreme pks ga je zeer snel in de fout bij koude bandjes omdat ze als ze koud staan in mijn opinie echt niks grip hebben , daar komt bij dat je altijd op een half goede band rijd want je kan er +- 4000 km mee rijde maar na een 1000 a 1500 is het beste er toch wel helemaal af.

Conclusie : Voor mij persoonlijkweegt de onzekerheid niet op tegen het geld.

PS : heb zelf een klein schuiverke ermee gehad omdat de bande te koud stonden en ik vertrok zeker niet echt snel ... schade viel mee omdat kuipvleugel de motor had opgevangen maar toch kosten aan uitlaat en een beetje spuitwerk moete laten verichten . ( kleine krassen wegwerken aan spiegel enzo , ollie deksel ook)
 
...ziet er op 'bekijk reactie' goed uit....

de echte experts.....

het klokkenspel

andere kant en hier nog met 'ninja' stickers

....de lip....
 
Laatst bewerkt:
@giapponese , mooie bike.


en even voor de michelin rijders Recall Michelin Pilot Powers en 2CT...

ben ik blij dat in bridgestone heb

Yep das mooi balen.
Ik heb er net 2000 km opzitten dus maandag maar even bellen over hoe en wat te doen.
Ook op andere forums heb ik gelezen dat ze omgewisseld gaan worden, ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Zagetta
 
Yep das mooi balen.
Ik heb er net 2000 km opzitten dus maandag maar even bellen over hoe en wat te doen.
Ook op andere forums heb ik gelezen dat ze omgewisseld gaan worden, ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Zagetta


als je een nieuwe band krijgt heb je goedkoop gereden dit jaar
 

Ik heb de D207 er ook nog onder en vind het een hopeloze band.
Sprak laatst bij Langeberg in Coevorden met een andere 12 rijder die de michelin pilot sport hpx helemaal geweldig vond. Hij kon er veel kilometers mee rijden en ze stuurden geweldig.
Zijn speciaal gemaakt voor een motor zoals de 12, zie text michelin site
The Pilot Sport HPX is designed specifically for high-speed, highpowered bikes like the CBR1100XX, ZX12R and Hayabusa, where it excels in stability and mileage.
Die ga ik proberen. gr rezet
 
Laatst bewerkt:
Na he f1 drama in de vs (toevallig rijden ze daar vandaag) zou ik persoonlijk nooit meer voor misschienlins gaan. (Wat ik wel zou nemen weet ik niet - voorlopig nog ff fietsloos)

Je gebruikt toch geen F1 banden?
De hpx'en zijn mij in de regen niet bevallen, ik glipperde alle kanten op
 
En ik hoef voorlopig niets anders dan Michelin Pilot Power.


Ik ook niet. Moet wel het voorbandje laten omwisselen. Lekker weer een nieuwe band, deze zit er nu ook 2000km op en begint al wat te cuppen.
 
Ik ook niet. Moet wel het voorbandje laten omwisselen. Lekker weer een nieuwe band, deze zit er nu ook 2000km op en begint al wat te cuppen.


als je om de 2000 km een nieuwe band krijgt is het wel lekker goedkoop rijden, zal ik morgen michelin bellen dat de achterbanden ook niet goed zijn
 
Je gebruikt toch geen F1 banden?
De hpx'en zijn mij in de regen niet bevallen, ik glipperde alle kanten op

Voor mn zijspan toch

Nee maar met michelins in de f1 heb je heel vaak gezeik - of liever gezegd HAD want ze worden in de f1 niet meer gebruikt. Daar is toch een reden voor. Wil niet zeggen dat moto racebanden dan ook slecht zijn maar dit bericht heeft wel alle schijn mee dan het wel zo is....
 
Moggu
Dat had ik weer zondag morgen vroeg een bird stike vol op de kuip net boven mijn linker koplamp , grote scheur is het gevolg , en ik kan de duif ook niet meer aansprakelijk stellen (RIP) loop nu met seconde lijm de boel vast te plakken , weer een mooi project voor van de winter , eerst op vakantie naar Oostenrijk op de motor.

Greetz Kees
 
Tjeezus Ouweman - dat zal een klap geweest zijn ! Zonde man.
Een paar jaar geleden heb ik eens een meeuw op de voorruit geschept met 160 km/u in de auto, ik dacht dattie bij me op schoot kwam liggen - zo'n dreun was het.
Dan mag je op de motor nog blij zijn als je de 12 niet van schrik plat legt ...

@Kawamart - zwarte Pazzo's staan toch wel heeeeel wat mooier dan gouden ! Tenzij je de rest ook verguld, maar dan moet je maar een eigen motorcluppie starten ... iets als MC Bling Bling ofzo ?

Als het goed is komen deze week de carbon kappen binnen die de luchthappers in het frame (bij het balhoofd) uit het zicht werken. Dan zit ook meteen alle bedrading die nu zichtbaar is zonder de volledige kuip op de motor, daar netjes achter verstopt.
Hmmm ... weer wat carbon op de 12 !!

Ik moet de stuurspiegels (type Formule 1) nog steeds monteren en het witte LED achterlicht - ik loop nog een beetje achter op het schema, maar de verhuizing is tenminste achter de rug.

en mijn motor schijnt echt achter die stapel van 20 onuitgepakte dozen in de garage te staan ...
 
Zellik, 18 juni 2007

Michelin roept motorbanden (voorbanden) Michelin Pilot Power 2CT en Michelin Pilot Power in de maat 120/70 ZR 17 terug

Michelin start een actie om de motorbanden (voorbanden) Pilot Power 2CT en Pilot Power, made in France, in de maat 120/70 ZR 17 terug te roepen. Na analyse van deze banden blijkt dat er mogelijk een defect is aan het loopvlak, veroorzaakt door een productiefout. Er trad geen spanningsverlies op bij deze banden en er is geen enkel ongeluk mee gebeurd.

Omdat de veiligheid van zijn klanten voorop staat heeft de Groep Michelin besloten om uit voorzorg de motorbanden Michelin Pilot Power 2CT en Michelin Pilot Power in de maat 120/70 ZR 17 (voorbanden) en met onderstaande elementen op de flanken in te ruilen:
- de vermelding « Made in France » ;
- de identificatie : DOT 6UCW 980T of DOT 6UCW 979T.

De betreffende banden worden zo snel mogelijk uit de handel genomen bij de distributeurs.

Er zijn speciale telefoonnummers waar alle klanten met hun vragen hieromtrent terecht kunnen:

Voor Nederland: 0800-0249638
Voor België: 0800-11133
Voor Luxemburg: 800-27640

Net even gebeld je krijgt dan een nummer en ze nemen je gegevens op en waar je de banden wilt wisselen.
Je krijgt de bevestiging via mail en vanaf 28 Juni kun je de banden laten wisselen.

Dus het valt nog wel mee tot nu toe.

Zagetta
 
Laatst bewerkt:
En ik hoef voorlopig niets anders dan Michelin Pilot Power.

Ik had afgelopen weekend nog een slechte ervaring met de MPP (achterband). Behoorlijke regen , tolweg in frankrijk, werk aan de weg, gaat het koekblik eindelijk opzij, (we rijden ongeveer 110), ik geef gas (in de 6), sliperdesliperdeslip ! eerst een halve meter (voor mijn gevoel dan, kan ook best 40cm zijn geweest ) naar rechts, dan een halve meter naar links, dan weer naar rechts, dan weer naar links, dan weer een beetje naar rechts, en dan weer rechtuit! Met hartslag 340 ben ik toen die auto maar gaan inhalen
De rest van de reis tijdens de regen weinig vertrouwen meer gehad in mijn mpp's

EDIT: de OSCO werkt prima, Tentdoekspray kan ik iedereen aanraden, behalve voor de zemen die je ook wel handschoenen noemt
 
Laatst bewerkt:
28 juni !! Dan zit ik al bij de TT en meteen daarna op vakantie naar Italie
Ik heb Michelin vanmorgen nog gebeld, mag geen lange stukken rijden en als je rijd zeer rustig.
Dan gooien ze maar tijdelijk een diablo erop of zoiets, maar gaan zal ik.
Hebben sommige hier nog geluk gehad dat er nog niets is gebeurd terwijl ze toch al
enkele 1000-de km's ermee gedraaid hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.