Zwaar ongeval MeanBlueMan

Ik heb een heuptasje als ik motorrij -O-
De Soes, die heeft een 'heuptasje' maar dan op de tankring

Ga ik sneller dan 5kmu lopen dan riskeer ik vlot shin splint. Ik kan twee dingen doen, de afstand vergroten of de belasting verhogen.
De afstand verlengen Willem..

Voorheen werd ik standaard om de 2 jaar medisch gekeurd.
Altijd weer de vraag of ik aan sport deed...
Nope, maar wandel wel erg veel..
Standaard antwoord van de arts was dan ook steeds het zelfde.
Top, vooral blijven doen..

Je zou zeggen, wandelen?
Dan gebeurt er toch niets tot weinig aan lichaamsbeweging?!?!
Schijnbaar wel dus.
 
ik ben er nog en hopelijk op tijd.

Ja, ik hoor hier graag over en vanwaar ken jij die?

10sec? “Moet even met vrouwtje praten” dan heb ik van elke keer nog zeker zeven seconden tegoed..

Ik ken het vanuit de krachtsport ( sterkste man/ bodybuilding)
Door veel kort en heftig ( zwaar ) te trainen word je hartspier ook dikker en/of stugger.
Vanuit mijn vader ken ik de andere kant, hartritme stoornissen ( flutter ) door voornamelijk heel veel conditioneel te trainen en werken.

Gouden combi, zoals voor elk lichaam/spier / etc is genoeg bewegen, gezond eten etc maar het allemaal niet overdrijven.

Zelf, naast de kno kwaal, ook "hart patient " maar niks zorgwekkends.. puur een afwijking dat af en toe 1 boezem het werk van de de ander er bij over neemt en het ritme daardoor een beetje verknooid.

P.s. ik had beter die 10 sec tussen aanhalingstekens kunnen zetten begrijp ik :P
 
De afstand verlengen Willem..
Op een gegeven moment zit ik aan m’n maximaal besteedbare tijd.
Voorheen werd ik standaard om de 2 jaar medisch gekeurd.
Altijd weer de vraag of ik aan sport deed...
Nope, maar wandel wel erg veel..
Standaard antwoord van de arts was dan ook steeds het zelfde.
Top, vooral blijven doen..

Je zou zeggen, wandelen?
Dan gebeurt er toch niets tot weinig aan lichaamsbeweging?!?!
Schijnbaar wel dus.
Je benen zijn grote spieren dus dat pompje moet er hard voor werken. Rennen zit er voor mij echt niet in dus eventuele cardio zou dan gewicht toevoegen moeten zijn. Niet teveel maar bijvoorbeeld de helft van het verloren gewicht.
Ik ken het vanuit de krachtsport ( sterkste man/ bodybuilding)
Door veel kort en heftig ( zwaar ) te trainen word je hartspier ook dikker en/of stugger.
Vanuit mijn vader ken ik de andere kant, hartritme stoornissen ( flutter ) door voornamelijk heel veel conditioneel te trainen en werken.

Gouden combi, zoals voor elk lichaam/spier / etc is genoeg bewegen, gezond eten etc maar het allemaal niet overdrijven.

Zelf, naast de kno kwaal, ook "hart patient " maar niks zorgwekkends.. puur een afwijking dat af en toe 1 boezem het werk van de de ander er bij over neemt en het ritme daardoor een beetje verknooid.
Duidelijk, ik doe ook altijd meer dan dat ik voor gebouwd ben.
P.s. ik had beter die 10 sec tussen aanhalingstekens kunnen zetten begrijp ik :P
Ik vond ‘m grappig.
 
Maar ben wel eens benieuwd naar een on-topic reactie. ;)

Zal wel geen nieuws zijn gok ik. Maar toch. :Y
Eigenlijk klopt dat wel ja....

M'n arm gedraagt zich de afgelopen week eigenlijk wel oke.
Het weefsel krijgt iig genoeg bloed om niet meer constant pijn te veroorzaken en dat is echt heel erg fijn <3
Ergens zit er een scheurtje of verrekking in m'n bovenarm, gezien de zwakke doorbloeding hersteld dat niet echt maar aangezien ik m zoveel mogelijk met rust laat heb ik daar niet zoveel last van.
Wel heb ik, als ik slaap, van die momenten dat bepaalde spieren zich gewoon plots aanspannen, als m'n bovenarm daaraan mee doet dan ben ik daar niet zo blij mee :X :+

Verder probeer ik steeds meer binnenshuis ipv mijzelf met een trippelstoel te verplaatsen die stoel te laten staan en zelf te lopen, zonder hulpmiddelen. Dat zijn maar kleine afstanden, maar wel belangrijke trainingsmomenten !! Soms gaat dat goed, met name als ik vlak daarvoor ook al veel bewogen heb, als ik wat langer stil gezeten heb gaat dat een stuk minder, maar het blijven goede oefeningen :)
 
Eigenlijk klopt dat wel ja....

M'n arm gedraagt zich de afgelopen week eigenlijk wel oke.
Het weefsel krijgt iig genoeg bloed om niet meer constant pijn te veroorzaken en dat is echt heel erg fijn <3
Ergens zit er een scheurtje of verrekking in m'n bovenarm, gezien de zwakke doorbloeding hersteld dat niet echt maar aangezien ik m zoveel mogelijk met rust laat heb ik daar niet zoveel last van.
Wel heb ik, als ik slaap, van die momenten dat bepaalde spieren zich gewoon plots aanspannen, als m'n bovenarm daaraan mee doet dan ben ik daar niet zo blij mee :X :+

Verder probeer ik steeds meer binnenshuis ipv mijzelf met een trippelstoel te verplaatsen die stoel te laten staan en zelf te lopen, zonder hulpmiddelen. Dat zijn maar kleine afstanden, maar wel belangrijke trainingsmomenten !! Soms gaat dat goed, met name als ik vlak daarvoor ook al veel bewogen heb, als ik wat langer stil gezeten heb gaat dat een stuk minder, maar het blijven goede oefeningen :)
Ik blijf trots op je Bakkie *O* *O* *O*
Ga er maar aan staan, pfffff...
Ik klaag al als ik ff pijn in mijn rug heb :+
 
Eigenlijk klopt dat wel ja....

M'n arm gedraagt zich de afgelopen week eigenlijk wel oke.
Het weefsel krijgt iig genoeg bloed om niet meer constant pijn te veroorzaken en dat is echt heel erg fijn <3
Ergens zit er een scheurtje of verrekking in m'n bovenarm, gezien de zwakke doorbloeding hersteld dat niet echt maar aangezien ik m zoveel mogelijk met rust laat heb ik daar niet zoveel last van.
Wel heb ik, als ik slaap, van die momenten dat bepaalde spieren zich gewoon plots aanspannen, als m'n bovenarm daaraan mee doet dan ben ik daar niet zo blij mee :X :+

Verder probeer ik steeds meer binnenshuis ipv mijzelf met een trippelstoel te verplaatsen die stoel te laten staan en zelf te lopen, zonder hulpmiddelen. Dat zijn maar kleine afstanden, maar wel belangrijke trainingsmomenten !! Soms gaat dat goed, met name als ik vlak daarvoor ook al veel bewogen heb, als ik wat langer stil gezeten heb gaat dat een stuk minder, maar het blijven goede oefeningen :)
Elke stap is er een :}

Hoe gaat recht-op staan als je loopt? Wil dat een beetje lukken of zak je snel wat naar voren?
 
Eigenlijk klopt dat wel ja....

M'n arm gedraagt zich de afgelopen week eigenlijk wel oke.
Het weefsel krijgt iig genoeg bloed om niet meer constant pijn te veroorzaken en dat is echt heel erg fijn <3
Ergens zit er een scheurtje of verrekking in m'n bovenarm, gezien de zwakke doorbloeding hersteld dat niet echt maar aangezien ik m zoveel mogelijk met rust laat heb ik daar niet zoveel last van.
Wel heb ik, als ik slaap, van die momenten dat bepaalde spieren zich gewoon plots aanspannen, als m'n bovenarm daaraan mee doet dan ben ik daar niet zo blij mee :X :+

Verder probeer ik steeds meer binnenshuis ipv mijzelf met een trippelstoel te verplaatsen die stoel te laten staan en zelf te lopen, zonder hulpmiddelen. Dat zijn maar kleine afstanden, maar wel belangrijke trainingsmomenten !! Soms gaat dat goed, met name als ik vlak daarvoor ook al veel bewogen heb, als ik wat langer stil gezeten heb gaat dat een stuk minder, maar het blijven goede oefeningen :)
Als je dan toch aan het rondlopen bent, pak er gelijk even de stofzuiger bij...
:+
 
MV5BMDE5ODM2NzItODExOS00YTAwLWEyNTQtMjRiOGIyYzU4YTEyXkEyXkFqcGdeQXVyNzIwOTQ3MDU@._V1_.jpg
 
Ik klaag al als ik ff pijn in mijn rug heb :+

Ik ook hoor !!!

Het ergste dat iemand op enig moment heeft, is het ergste dat ie heeft en daar klaag en zeur je over, dat is logisch en gewoon menselijk :)

Ik klaag over van alles en nog wat maar vooral over m'n arm. Zelfs al zou m'n arm afsterven ( doet ie niet hoor....hoop ik :+ ) dan nog, het is een wonder dat ik t overleefd heb en er zijn talloze mensen die iedere dag zwaarder letsel oplopen. Alles wat ik heb opgelopen kan weer in meer of mindere mate volledig herstellen, ik heb een proces door te gaan maar heb net als jij 'niets' te zeuren :)
 
En dat is precies waar die Gabapentine zo goed tegen werkt.....
Dus mogelijk moet je toch eens proberen de aanbevolen dosis te gebruiken in plaats van de helft.

Ik kreeg 600mg in het UZA en in Goes. Ik las dat het voor zenuwpijn en epilepsie was en wilde weten of ik daar wel last van heb, volgen mij niet nl en heb daarom toen voorgesteld al vast de dosering terug te brengen.
Ik begin nu te merken...en dankzij wat jij post....dat het ook andere effecten heeft die voor mij wel belangrijk zijn.
Ik ga idd weer in overleg om de dosis weer terug te zetten naar 600, ik ondervind er verder geen bijwerkingen van dus daar gaat t niet om.
 
Elke stap is er een :}

Hoe gaat recht-op staan als je loopt? Wil dat een beetje lukken of zak je snel wat naar voren?

Ligt eraan....als ik net ff wat heb bewogen dan sta ik als een generaal die over zijn troepen kijkt en denkt: Blij dat zij daar staan en ik hier !

ALs ik langer dan een uur stil heb gezeten/gelegen sta ik op als een bijna twee meter lange soepstengel die al in de soep gevallen was :+
 
De beste training bestaat toch altijd uit de "gewone" dingen die niet als training aanvoelen. Veel makkelijker qua motivatie 🤔 :t

:^

Vandaag de luidsprekers en andere dingen allemaal opnieuw aangesloten. AL met al drie uur mee bezig geweest en best veel bewegingen die idd echt wel effect hadden.
 
Ik ook hoor !!!

Het ergste dat iemand op enig moment heeft, is het ergste dat ie heeft en daar klaag en zeur je over, dat is logisch en gewoon menselijk :)

Ik klaag over van alles en nog wat maar vooral over m'n arm. Zelfs al zou m'n arm afsterven ( doet ie niet hoor....hoop ik :+ ) dan nog, het is een wonder dat ik t overleefd heb en er zijn talloze mensen die iedere dag zwaarder letsel oplopen. Alles wat ik heb opgelopen kan weer in meer of mindere mate volledig herstellen, ik heb een proces door te gaan maar heb net als jij 'niets' te zeuren :)
Het is mooi als je dankbaar bent voor wat je wel kunt en wat mensen voor je doen. Het is ook gewoon menselijk om ontevreden te zijn met wat je nog niet kunt.

How to be patiënt?
 
Drie uur of niet je hebt toch even gedaan.
Hoe simpel zo'n klusje ook lijkt.*O*

Het was een fantastisch kado voor mij, nieuwe luidsprekerset. 😍
( en natuurlijk ook een beetje voor zichzelf :+)

Ik ben er ook superblij mee en het klinkt fantastisch! Gelukkig hebben we geen buren 😇


Aansluiten was gelijk een goede training voor hem. Alleen moet hij wel even nadenken als hij op de grond gaat liggen zonder iemand in de buurt en dan pas bedenken hoe hij weer van de vloer af komt :') Gelukkig vond ik hem gewoon weer op de bank toen ik thuis kwam. Vraag mij wel af hoe lang hij daar over gedaan heeft. Eigenwijze vlerk.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan