Zwaar ongeval MeanBlueMan

Ondanks de trieste aanleiding is dit topic een verademing vergeleken met sommige andere topics waar men elkaar geregeld in de (virtuele) haren vliegt :X. Fijn om te lezen dat mensen nog om elkaar geven en elkaar steunen :Y. En ik ben nog steeds verbaasd over je snelle herstel; respect *D.

MBM heeft vrij weinig haar om in te vliegen hoor. :+
Op z'n hoofd dan, de rest weet ik niet, en hoef ik ook niet te weten.
 
Het langzame herstel van m'n arm.......
Welk langzame herstel ??
Er is geen herstel, die arm word alleen maar slechter en er is niets wat ik daaraan kan doen, hij heeft die operatie nodig.
Het lijkt niet alsof mijn arm achterblijft, hij blijft achter cq word steeds slechter !!!


Zo zag ik het ook, de eerste dagen.
Even rustig aan doen, geeft niets, kan de rest verder aansterken en ik wat gewicht aankomen.

Alleen.... de arm moet ik rust geven, anders pijn. En die pijn is niet mis..... die laat zich bv niet onderdrukken door medicatie ....maar rust roest.
Zelfs het typen op GSM/toetsenbord moet ik beperken, anders word mn onderarm keihard en pijnlijk.
En m'n schouder gaat steeds meer vast zitten.
Met wat oefeningen hou ik een redelijke cirkel van bewegingsvrijheid over, maar buiten die cirkel gaat t dag voor dag vaster zitten.
En m'n rug heeft dat signaal ook opgepikt en daar wil de boel ook graag vast gaan zitten.
Daardoor ben ik nu eigenlijk de hele dag bezig met negatieve dingen nl het voorkomen dat de boel verder vast gaat zitten. Dat begint 's morgens met een half uurtje afwisselend m'n vingers strekken en weer een vuist maken, omdat die pezen in rust keihard worden en niet meer willen bewegen.
Arm is inmiddels ook erg vermagerd.
Het is moeilijk om met dit soort dingen de hele dag bezig te zijn terwijl het er niet beter op word maar je al die moeite moet doen om t niet verder achteruit te laten gaan.
Terwijl het er toch langzaam op achteruit gaat.
En dan toch positief te blijven.....

Maandag is er bloed geprikt om te kijken of mijn lijf het chemische spul aan kon dat ze gebruiken bij een thorax CT scan.
Bloed was gelukkig prima in orde dus nu erachteraan dat ik zsm die scan kan krijgen en daarna zsm die operatie kan ondergaan.
Aan die operatie zit wel een week opname vast....en aangezien ze ook aan m'n aorta x armslagader gaan sleutelen vermoed ik dat het een IC opname gaat worden.... je snapt dat ik me daar ook zorgen over maak, of dat allemaal ingepland kan gaan worden.

Daarnaast uiteraard ook ook gewone oefeningen waarmee het lopen steeds beter gaat, maar dat staat uiteraard nog in de kinderschoenen. Maar met 2 gebroken benen en een gebroken bekken is dat ook niet zo vreemd. Daar ben ik dan wel positief over.
Gister bij de fysio nog weer 24 testjes gedaan. Dat levert een totaalscore op en wat gerichte dingen op grond waarvan ze een behandelplan gaan opzetten.
De totaalscore was erg laag, vond ze.
Nou..da's dan jouw probleem, ik vind het verdomd goed gaan en was bij sommige dingen positief verbaasd !!
Kom, laten we aan t werk gaan, ik heb genoeg gekletst ;)

Dat is en blijft mijn instelling, no worry :)
Probeer ik een paar opbeurende woorden de ether in te slingeren, aangevuld met een aardige metafoor, is het wéér niet goed.....

:(

Even serieus.

Ik kreeg de indruk (en misschien ben ik niet de enige), dat je arm achter bleef t.o.v. de rest. Ik heb niet uit jouw updates kunnen opmaken dat er geen sprake is van "achterblijven", maar meer (en in mijn ogen erger) ook een daadwerkelijk achteruitgaan.

Ik begrijp nu dat het pijn doet, maar zou zo'n stressballetje geen hulpmiddel kunnen zijn? Je hoeft deze natuurlijk niet in tweeën te knijpen, maar het houdt de beweging (hoe minimaal ook) in de vingers.
 
Probeer ik een paar opbeurende woorden de ether in te slingeren, aangevuld met een aardige metafoor, is het wéér niet goed.....

:(

Even serieus.

Ik kreeg de indruk (en misschien ben ik niet de enige), dat je arm achter bleef t.o.v. de rest. Ik heb niet uit jouw updates kunnen opmaken dat er geen sprake is van "achterblijven", maar meer (en in mijn ogen erger) ook een daadwerkelijk achteruitgaan.

Ik begrijp nu dat het pijn doet, maar zou zo'n stressballetje geen hulpmiddel kunnen zijn? Je hoeft deze natuurlijk niet in tweeën te knijpen, maar het houdt de beweging (hoe minimaal ook) in de vingers.
Als kind zijnde hadden we van die balletjes met oogjes en een plukje haar van draden.
Toen zat er nog een soort van zand of meel in.

Als die dan kapot gingen was het redelijk wit om je heen _O- _O- _O-
 
wil niet in de plaats van MbM reageren
Ik ook niet in plaats van, maar hier wel mijn 2 centen.

1) opbeurende woorden mooi 👍
2) uitgebreide reactie over huidige situatie en hoe en waarom die opbeurende woorden niet helemaal werken ook goed 👍

Maar om er dan overheen te komen met stress balletje, dan heb je het bericht geloof ik niet helemaal echt goed doorgelezen.
En dan loop je het gevaar dat het, in herhaling, goedbedoelde adviezen moeten pareren, ineens energie gaat kosten.

@mbm
Wat ik zo lees in je reactie ben je serieus goed bezig om je kansen te maximaliseren. :Y
Ik weet zeker dat jij bij de artsen een erg hoge gun factor hebt.
En de rek is er echt nog niet helemaal uit bij de zorg.
imho zijn je kansen nog behoorlijk goed om redelijk vlot aan de beurt te zijn.

Hier wordt in ieder hard daarvoor geduimd. 🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞
 
Of je Fysio kan gewoon niet rekenen...

Waarom wordt die scan en operatie niet meteen gepland, jij bent er toch niet bij gebaat als je maar moet afwachten en ondertussen de bezetting verder oploopt? Ik weet dat bij gewoon bellen vaak best wat opties beschikbaar zijn (ik mag jaarlijks op controle, 4 afspraken binnen het tijdsbestek van een paar weken en als ik de voorgestelde opties volg mag ik op vier dagen op onmogelijke tijdstippen midden op de dag komen die dus niet te combineren zijn met mijn werk. Iedere keer dus een telefoontje en 3 van de 4 worden op één ochtend gepland waarbij de eerste om 0800 staat...
Ik weet niet of het in Antwerpen anders werkt...

In Antwerpen werkt alles anders :+

Ik heb een mailadres van die beste man, de chirurg, en daar heb ik m op gemailt, maar heb er geen antwoord op gekregen.
Verder heb ik geen middelen om m te bereiken maar het werkt ook echt wel een beetje anders, zo iemand als patient zelf te benaderen schijnt ' not done' te zijn, hooguit dat je huisarts m kan benaderen. Ik kan daar wel doorheen breken, maar of dat de boel zal versnellen ??
Die scan en operatie worden niet ineens gepland, omdat het materiaal wat ze gebruiken om de aftakking van m'n aorta naar armslagader eerst op maat voor mij word gemaakt, aan de hand van ....tadah.....die scan. ;)
En er zit dus een opname op de IC aan vast van een week. Dat is ook niet iets wat er zo 1,2,3 tussen te frommelen is, kan ik me voorstellen in de huidige tijd.
 
@MeanBlueMan jij schrijft dat ze je bloed testen of je het contrast wat bij de ct scan gebruikt kunt verdragen?
Of lees ik het verkeerd??
Want dat vind ik raar,en wist ik niet!
Ik heb de afgelopen 6 en 1/2 jaar iedere 3 maanden CT-THORAX en buik met contrast dat gekregen(ivm longen).
Nu gelukkig voor om de 6 maanden.
En het enigste wat ik moest doen in Maastricht in ieder geval dan,(eigen ziekenhuis niet ook al zo raar)
Is 15 minuten na de scan wachten of ik geen allergische reactie zou krijgen.
Misschien dat ze verschillende stoffen erin kunnen gooien..
Ik krijg altijd weer dat rare gevoel in mijn mond en alsof ik in mijn broek plas.
Maar ik hoop ook voor jou dat je zo aan de beurt bent.
Maar wel kut dat het achteruit gaat......
toi toi toi toedeloe Karin

Dat is de uitleg die ik kreeg van de chirurg.

Ik heb geen idee of ze voor mij een andere vloeistof gebruiken nu het specifiek om de bloedbanen gaat ?

Ik heb ook eerder eens een CT scan gehad en toen geen bloedonderzoek van te voren, misschien dat het is omdat bij de aanrijding een van mijn nieren ook gescheurd is ?
Gee idee of ik dat al eens vermeld had, 1 nier en lever waren ook gescheurd maar dat was niet ernstig genoeg om direct behandeld te moeten worden, dus dat heeft men gelaten voor wat het was afwachtend wat moeder natuur er elf mee ging doen :+
 
Ik weet niet waar je de kolder vandaan haalt

Rob, als nieuwe bezoeker en poster wil ik je er graag op wijzen dat de sfeer in dit topic anders is dan vele andere topic's op M-F.

We praten hier nog op ene manier alsof we elkaar respecteren en elkaars bijdragen waardevol vinden, ook als we e anders over denken en dat graag willen laten weten.

Je bent een toffe gast maar als je je hier niet aan kunt aanpassen, blijf dan aub weg uit dit topic.
 
Probeer ik een paar opbeurende woorden de ether in te slingeren, aangevuld met een aardige metafoor, is het wéér niet goed.....

:(

Even serieus.

Ik kreeg de indruk (en misschien ben ik niet de enige), dat je arm achter bleef t.o.v. de rest. Ik heb niet uit jouw updates kunnen opmaken dat er geen sprake is van "achterblijven", maar meer (en in mijn ogen erger) ook een daadwerkelijk achteruitgaan.

Ik begrijp nu dat het pijn doet, maar zou zo'n stressballetje geen hulpmiddel kunnen zijn? Je hoeft deze natuurlijk niet in tweeën te knijpen, maar het houdt de beweging (hoe minimaal ook) in de vingers.

Ik snap de bedoeling van je woorden en dat word gewaardeerd. Ik besef me ook dat niet iedereen alles constant bijleest, maar een stressballetje bv is al teveel, sterker....ik kan maar een bepaalde tijd achtereen 2 handen op m'n toetsenbord gebruiken, zelfs dat gaat na enige tijd al pijn doen.
M'n reactie komt doordat ik daar al redelijk uitvoerig over gepost had en dat juist iets is dat ernstig probeert mentaal de boel onderuit te halen.
En dat laatste gaat niet lukken !! hoop ik :X
 
Ik wil niet in de plaats van MbM reageren maar zijn spier moet zo min mogelijk belast worden.
(Zuurstof )transport naar de spier is niet goed wat ik er van begrijp..
Juist door de spier te gebruiken is er meer bloed en zuurstof nodig en moeten er afval stoffen afgevoerd worden..

:^ mijn spieren vinden dat je een uitstekend woordvoerder bent :Y ;)
 
Ik ook niet in plaats van, maar hier wel mijn 2 centen.

1) opbeurende woorden mooi 👍
2) uitgebreide reactie over huidige situatie en hoe en waarom die opbeurende woorden niet helemaal werken ook goed 👍

Maar om er dan overheen te komen met stress balletje, dan heb je het bericht geloof ik niet helemaal echt goed doorgelezen.
En dan loop je het gevaar dat het, in herhaling, goedbedoelde adviezen moeten pareren, ineens energie gaat kosten.

@mbm
Wat ik zo lees in je reactie ben je serieus goed bezig om je kansen te maximaliseren. :Y
Ik weet zeker dat jij bij de artsen een erg hoge gun factor hebt.
En de rek is er echt nog niet helemaal uit bij de zorg.
imho zijn je kansen nog behoorlijk goed om redelijk vlot aan de beurt te zijn.

Hier wordt in ieder hard daarvoor geduimd. 🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞

Dank :}
 
Ik snap de bedoeling van je woorden en dat word gewaardeerd. Ik besef me ook dat niet iedereen alles constant bijleest, maar een stressballetje bv is al teveel, sterker....ik kan maar een bepaalde tijd achtereen 2 handen op m'n toetsenbord gebruiken, zelfs dat gaat na enige tijd al pijn doen.
M'n reactie komt doordat ik daar al redelijk uitvoerig over gepost had en dat juist iets is dat ernstig probeert mentaal de boel onderuit te halen.
En dat laatste gaat niet lukken !! hoop ik :X
Ik lees het even heel positief: je kan beide handen gebruiken om te typen! *O*

Je hebt dan weinig (tot geen) kracht. Maar die kant functioneert wel.
 
Best veel lieve woorden, die zo mijn kant op komen.
Niet verwacht ooit die zin op een forum te zetten.

Ik moet ook gewoon geduld hebben.
Dat is nu ook echt vreselijk moeilijk. Ik heb geen zicht op wat er wanneer gaat gebeuren en heb er ook nog eens op geen enkele manier invloed op.

Dat is niet wat ik gewend ben.... da's moeilijk.

Goed in de tussentijd ga ik uiteraard wel verder, ik kan steeds beter overweg met de mogelijkheden van m'n kooi en ook maar een erg fatsoenlijke hometrainer aangevraagd ( huur ). Samen met m'n loopband en m'n revalidatie-bewegingsmevrouw en fysiotherapeut moeten we dan maar zo snel mogelijk iig weer fatsoenlijk leren lopen. Als ik het een niet kan, moet ik m'n energie daarin niet gaan verliezen, die kan ik dan beter besteden aan iets waar ik wat aan heb :) Hoop dat ik die mind-set vast kan houden :)
Hou vol, ik weet zeker dat het goed komt en je over een jaar in ieder geval motor zou kunnen rijden, of je het ook weer beroepsmatig kunt zou iets langer kunnen duren en ook dat gaat lukken.

Na de operatie kun je de stappen maken die je wil, duim voor je dat het snel zal gebeuren.
 
Ik heb geen idee of ze voor mij een andere vloeistof gebruiken nu het specifiek om de bloedbanen gaat ?
Jaarlijkse MRI scan met contrastvloeistof en de eerste keer werd er een gebruikt waar ik behoorlijk misselijk van werd. Ben absoluut geen expert, maar daar werd een aantekening van gemaakt en nu gebruiken ze schijnbaar iets anders wat nagenoeg geen fysieke reactie geeft. Kan me voorstellen dat ze bij jou wat voorzichtiger zijn. Prutsers als ik hebben ze genoeg, goede motoragenten zijn zeldzamer 😄
 
Ik snap de bedoeling van je woorden en dat word gewaardeerd. Ik besef me ook dat niet iedereen alles constant bijleest, maar een stressballetje bv is al teveel, sterker....ik kan maar een bepaalde tijd achtereen 2 handen op m'n toetsenbord gebruiken, zelfs dat gaat na enige tijd al pijn doen.
M'n reactie komt doordat ik daar al redelijk uitvoerig over gepost had en dat juist iets is dat ernstig probeert mentaal de boel onderuit te halen.
En dat laatste gaat niet lukken !!
hoop ik :X
Als ik jullie (jouw en @MeanGreenGirl)
Berichten zo lees zal dat niet snel gebeuren, gezien de openheid hier naar elkaar zal dat thuis nog veel meer zijn.

Jullie houden elkaar op de been dat is mooi om te zien.
 
Dat is de uitleg die ik kreeg van de chirurg.

Ik heb geen idee of ze voor mij een andere vloeistof gebruiken nu het specifiek om de bloedbanen gaat ?

Ik heb ook eerder eens een CT scan gehad en toen geen bloedonderzoek van te voren, misschien dat het is omdat bij de aanrijding een van mijn nieren ook gescheurd is ?
Gee idee of ik dat al eens vermeld had, 1 nier en lever waren ook gescheurd maar dat was niet ernstig genoeg om direct behandeld te moeten worden, dus dat heeft men gelaten voor wat het was afwachtend wat moeder natuur er elf mee ging doen :+
Misschien in verband met alle medicatie van de afgelopen maanden, en doen ze dit om te kijken of je nieren en lever voldoende rust hebben gehad om dit aan te kunnen.

Zal mij in iedergeval niet verbazen als ze om die reden extra voorzichtig zijn.
 
Ik heb ook eerder eens een CT scan gehad en toen geen bloedonderzoek van te voren, misschien dat het is omdat bij de aanrijding een van mijn nieren ook gescheurd is ?
Gee idee of ik dat al eens vermeld had, 1 nier en lever waren ook gescheurd maar dat was niet ernstig genoeg om direct behandeld te moeten worden, dus dat heeft men gelaten voor wat het was afwachtend wat moeder natuur er elf mee ging doen :+
Ik had bij mijn ongeval in 1986 naast een gescheurde milt ook een beschadigde nier en lever.
De milt is verwijderd nadat deze op de eerste hulp scheurde en een hartstilstand veroorzaakte. De nier en lever zijn uit zichzelf genezen. Dus het kan wel.....
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan