Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZRX trefpunt deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beste Maan, hoe kom je op die naam?

Hoi Heren,
Bedankt voor de tip's...

Zal de Z. een dezer dagen laten verwennen...
Staat nu op dik 64000km,maar loopt als een zonnetje,hoor geen tikken,ofzo...
Band is nu echt op,Zit een spijker in,Zal ook een beurt laten geven,is al weer tijd geleden.

Heb geprobeerd foto bij mijn Profiel te zetten maar bestand is te groot,(Computer say's No...)!
Groet, AJ

Tip: google eens naar Pix resizer. Heb ik ook, kan je het origineel converteren naar eventueel een ander formaat en de grootte bepalen.

Dan krijg je ze altijd pas.

Foto, Italie,Doen al jaar of 18 motorvakantie's,maar dit was 1e keer op Kawa,Kan ook niet meer voorstellen voortaan op HD naar het Zuiden te gaan...
Groet,AJ

Beste Maan, hoe kom je op die naam?

Dag Spiraldive,

Niets bijzonders. Ik heet Danny en daar maakten mijn vrienden vroeger DanTheMan (Van VanTheMan van Van Morrison) van. Ik vond Daan een mooiere naam en maakte van DanTheMan, DaanDeMaan. Toen mijn eerste zoon geboren werd, noemde ik (wij) hem natuurlijk meteen Daan. In feite is zijn bijnaam nu DaanDeMaan en beperk ik mij nu tot De Maan.

Foto, Italie,Doen al jaar of 18 motorvakantie's,maar dit was 1e keer op Kawa,Kan ook niet meer voorstellen voortaan op HD naar het Zuiden te gaan...
Groet,AJ
[afbeelding]

Tja, op een gegeven moment ontgroei je dat inderdaad. Ga je de Harley nog wegdoen of hou je die gewoon nog voor kleine ritjes?

Leuk, om te horen hoe het een tot het ander leidt!

Bij het klimmen van de jaren komt ook vaak extra gewicht, pas daar voor op anders ben je opeens een volle maan!

Ik spreek uit ervaring, ik ben nu 30kg kwijt, en gelukkig kan ik weer in alle motorkleding aan waar ik eerst totaal niet meer in kon!

Hoi,S.Dive,

Vind de HD's ook nog leuk,Zonde om weg te doen,Maar als we 9vd10 keer gaan rijden pakken we de Jappen...

Is heel anders,had nooit gedacht dat we het zo leuk zouden vinden!
Ben hellemaal weg van de ZRX.
Vooral de brute kracht,Heb Hem pas 2X echt "Open" gehad...Ongeloofelijk!!!
(Toen Ned.11tal. speelde tegen Brazilie)...
Nou vind ik alles wel gaaf,Gereden op de Tenere,ook super vooral voor woon werk!

Keuze's,Keuze's...
Groet,AJ

Welkom AJ!

Onderhoud is gewoon de enigi manier om je motor goed te houden. Kleppen stellen is niet echt vaak nodig bij de zrx, maar dat betekent niet dat je het dan maar niet moet doen. Volgens het handboek moet het elke 12d kilometer. zelf rek ik het vaak iets langer, maar in ieder geval 1 keer per jaar. Is prima zelf te doen. Moeilijkste is dat verdomde plastic hitteschild op het kleppendeksel eraf krijgen. Ik heb hem daarna nooit meer teruggezet, scheelt een hoop werk en je hebt iets meer warmte op je benen, niet slecht in de winter, in de zomer maar wat harder doorrijden

de BT023 is een goede band, maar ben niet meer zo van de bridgestones. Vroeger wel, maar pirelli vind ik nu beter, stuurt iets scherper, minstens evenveel kilometers en beter in het natte gedoe. Maargoed, ieder zo z'n voorkeuren.

Gisteren de voorwiellagers nog vervangen, de rechter liep maandag op de snelweg volledig aan gort. Meteen even de remblokken vervangen en gaatjes geboord om de pennen in de remklauwen er de volgende keer zonder zorgen uit te kunnen tikken. Toch niet slecht, dik 80000km op originele lagers. 2 maanden geleden waren de achterwiellagers aan de beurt... had ik toen ook maar meteen de voorkant gedaan

Grappig dat je dat nu zegt.

Vorig jaar was ik druk in training voor de NYmarathon, ben zelfs gestopt met roken daarvoor, en had net een nieuw leren pak gekocht. Vervolgens scheur ik mijn meniscus (3 weken voor NY) en kom daarna 1 kg per week aan. Volle maan heeft dit jaar zijn leren pak nog niet aan gehad, maar is inmiddels sinds twee weken weer aan het lopen. Nog 12 kg te gaan en ik pas er weer in.

@ guntherrex: het hitteschild terugplaatsen is een handigheidje wat zich helaas lastig uit laat leggen. Je kan het je zelf makkelijker maken door ook het vacuumsysteem boven op de deksel even te demonteren.

Wat betreft het voorwiellager: ik heb nu al voor de tweede keer binnen 50.000 KM het rechter lager moeten laten vervangen. Mijn dealer, Horeon, begrijpt er ook niets van.

Groet, De Maan.

Ben ook niet meer zo van de Bridgestone's...
Vanochtend mijn Vriendin der Gsx plat gereden in flauwe bocht in Breda,Nat wegdek,overklaarbaar,(Niet geremd maar Voorwiel schoof zo weg)...
Al het plastic kapot en zelf gebroken Rib...
Doet mega pijn met bewegen,en ademmen!
Groet,AJ

Laatst bewerkt:

Pas maar op! Er is er nog een gevallen onlangs met flinke verwondingen. Dit is echt een verradelijk seizoen.

Je hebt gelijk Ton er zijn er bij de hayabusa club ook twee op d,r gezicht gegaan een in duitsland en een op de zuid hollandse eilanden dus het zijn niet alleen de zrx rijders die op hun plaat gaan .

in deze tijd van het jaar is het extra oppassen met die blaadjes op de weg. Vandaag wel heerlijk weer om te rijden, fietsje stuurt ook weer perfect met nieuwe lagers en remblokken.

@de maan: vacuümsysteem is al weg. De dekseltjes eraf halen maakt het nog iets makkelijker, maar eerlijk gezegd zag ik het nut niet echt in van dat ding. Heb er sinds het verwijderen zo'n 15000km mee gemaakt en er is me nog geen minpunt opgevallen

ben niet geweest aangezien het weer niet echt geweldig was en er niemand mee wilde gaan!!!
heb het topic ook aangepast, maar ben bang dat er niet echt meer iets van terecht komt!!!

Laatste ritje van de Rex dit seizoen:

Herfstshot

Hoi,
Is laatste ritje van de GSX ook dit seizoen,haha
Is week geleden en sterf nog van de pijn in me donder...
Heb inmiddels wel alle onderdelen en kan naar de spuiter,
Groet,AJ

Status
Niet open voor verdere reacties.