ZRX trefpunt deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
jemig, wat een rust hier de laatste tijd. Hebben jullie de fietsje allemaal netjes in het vet in de warme garage geparkeerd of zijn er ook nog wat doorrijders?

Ik heb net een setje hotgrips besteld, na afgelopen winter leek dat me toch wel een goede investering. Iemand ervaring mee?

Ik heb ze ook gehad, op een andere fiets, die konden alleen maar aan of uit, dus of kokend hete vingers of ijspegels.

Zijn die van jou traploos regelbaar? Het werkt wel overigens!

jemig, wat een rust hier de laatste tijd. Hebben jullie de fietsje allemaal netjes in het vet in de warme garage geparkeerd of zijn er ook nog wat doorrijders?

Ik heb net een setje hotgrips besteld, na afgelopen winter leek dat me toch wel een goede investering. Iemand ervaring mee?

Ik heb sinds vorig jaar ook handvatverwarming, maar als het "echt" koud wordt is het net niet voldoende. De binnenkant van je handen worden lekker warm, maar de buitenkant en vingertoppen blijven koud. Ik heb gisteren mijn winterhandschoenen voor het eerst aangedaan dit seizoen en zodra het wat kouder gaat worden gebruik ik de handvatverwarming. Als het echte werk gaat beginnen, ga ik over op elektrisch verwarmde handschoenen.

Sinds kort heb ik ook een Osco kettingsmeersysteem geplaatst. Wat een goed systeem. Als woon/werkrijder moest ik vaak wekelijks de ketting smeren en zonder middenbok is dat een vervelend klusje. Nu trek ik aan een palletje als ik, bijvoorbeeld, stapvoets het tankstation inrijd en de ketting is gesmeerd, klasse.

Groet, De Maan.

vorig jaar had ik er een 1200S bij gekocht die was voorzien van regelbare handvat verwarming ,ik heb het ervaren als een fijne optie lekkere warme handen in de ochtend kou, maar mooi is anders die draden en het kastje om de warmte te regelen .

hoi,

misschien ben ik een watje maar in de winter neem ik lekker het 4 wiel vervoersmiddel!

Stefan het is hier niet alleen in de winter koud !!!! heb je al een voorwiel ?? grts rob

ga ook liever met de auto in de winter, vind het zonde om met de motor te gaan en te gevaarlijk!!!

hoi rob,

yip voorvelg gekocht, moet deze voor alle zekerheid nog ff testen in de zrx.

voorvelg is van een oude zx9 geweest, zou moeten passen.

Ja vreselijk jammer weer een ZRX minder ,ik heb het even zitten lezen maar de bestuurder is er niet zonder kleerscheuren af gekomen ,die zit nog wel een tijdje in de lappenmand . en de vooroordelen zijn weer niet van de lucht .maar een schuiver maak je niet omdat je dit leuk vindt . Pieter(rex) beterschap....

Laatst bewerkt:
Jups, is in 4 standen regelbaar, nu twee dagen getest bij behoorlijk waardeloos weer en kan zeggen dat het best lekker is om warme handjes te hebben :)

@de maan: Osco smeersysteem heb ik al eens eerder gezien maar ben er nooit achtergekomen waar je die dingen kan kopen? Waar heb jij hem vandaan gehaald? Moet een stuk goedkoper en betrouwbaarder zijn dan een scottoiler

ai, zie nu het bericht over het ongeval, veel beterschap aan de bestuurder die er bij de A7 vanaf is gegaan :(

Pieter,

je gaat weer helemaal beter worden en ook weer motor rijden!

De gedachte er aan zal je op de been houden!

Laatst bewerkt:
De man reed om even na vier uur ter hoogte van de afslag Purmerend-Zuidoostbeemster toen hij door nog onduidelijke oorzaak onderuit ging. Hij gleed door en kwam uiteindelijk tegen een lantaarnpaal tot stilstand.

Met een traumahelikopter werd de man, volgens de politie vermoedelijk met twee gebroken benen, naar het ziekenhuis gebracht. K.. he al die troep langs de weg.

Beterschap Pieter....

Laatst bewerkt:
Hai,Ben nieuw hier,

Volg het Topic enkele maanden,Bedankt voor alle info...

Heb de ZRX12S,2001,Nu 2 jaar,Ben er nog elke dag super blij mee...45.000km(dik)
Rij er op woon werk,Rdam-Schiphol,130km...,Ook vakantie's,
Rij al 18jr HD,Dit is mijn eerste Jap,Had niet gedacht er zoveel plezier mee te hebben...
Was er in het begin beetje bang van!!!

Zit wel te denken om Handvat verwarming te kopen,was koel gisteren,haha
Heb ook nieuwe banden nodig,wat vinden jullie van de BT023?

En hoe zit het met kleppen stellen,motor staat nu op 60K.,de dealers zeggen dat ik het moet doen,terwijl collega's rijden op ZZR met 100K, en nooit hebben laten doen?

Doe wel zelf Olie en Filter,om de 20K.,en ga van de week nieuwe Bougie's er in zetten...

En weten jullie wat de gemiddelde levensduur van de ketting en tandwielen zijn,?
(Heb geen enkele ervaring met dat spul)...

Groet,AJ

@ajv, de ZRX is een super bertouwbare motor of je nou een 1100 of en 1200 rijdt .belangrijk hou m,n goed in de olie altijd op maximaal als het kan . handvatverwarming is (vooral als je een doorrijder bent) een fijne optie gewoon erop zetten krijg je geen spijt van ,kleppen stellen ??? laat ze controleren te strak is niet tof (kans op een verbrande klep) te los is alleen maar hinderlijk(tikkend geluid) , de levensduur van ketting en tandwielen heeft te maken met de kwaliteit die je koopt en ook met hoe serieus pleeg je onderhoud ,bij regen iedere keer smeren en regelmatig je ketting schoon maken met een schone vettige lap en smeren als je ketting warm is dat zal je levensduur aanzienlijk verlengen .maar standen van 30.000 met serieus onderhoud zijn makkelijk haalbaar ,luchtfilter wel regelmatig controleren dat wordt sneller vuil dan je denkt . grts rob

Laatst bewerkt:
@ ajv , ik ben niet zo,n bridgestone man ik vindt de grip en levensduur niet optimaal . maar een ieder denkt daar anders over . kijk wat vriendelijk is voor je portomonee . bij voorbeeld zeelandbanden.nl en jossmit.nl dat zijn de goedkoopste van nederland en veel keus. niet kopen bij een motorzaak daar betaal je veel te veel . vlak bij je werk in rijsenhout zit h&j motorparts die heeft ook altijd setjes voor normaal geld tel 06-44410549. op afspraak klaar terwijl je wacht.

Hai,Ben nieuw hier,

Volg het Topic enkele maanden,Bedankt voor alle info...

Heb de ZRX12S,2001,Nu 2 jaar,Ben er nog elke dag super blij mee...45.000km(dik)
Rij er op woon werk,Rdam-Schiphol,130km...,Ook vakantie's,
Rij al 18jr HD,Dit is mijn eerste Jap,Had niet gedacht er zoveel plezier mee te hebben...
Was er in het begin beetje bang van!!!

Zit wel te denken om Handvat verwarming te kopen,was koel gisteren,haha
Heb ook nieuwe banden nodig,wat vinden jullie van de BT023?

En hoe zit het met kleppen stellen,motor staat nu op 60K.,de dealers zeggen dat ik het moet doen,terwijl collega's rijden op ZZR met 100K, en nooit hebben laten doen?

Doe wel zelf Olie en Filter,om de 20K.,en ga van de week nieuwe Bougie's er in zetten...

En weten jullie wat de gemiddelde levensduur van de ketting en tandwielen zijn,?
(Heb geen enkele ervaring met dat spul)...

Groet,AJ

Welkom!

Als je een foto van je motor plaatst zal ik deze met je naam en eventuele modificaties in het openingstopic plaatsen, kijk maar eens op pagina 1!

Wel opvallend, ik heb de ook een tijdje Harley gereden.

DagBlad Kennemerland staat ook een filmpje van na het ongeluk

Auw, dat doet pijn. Ik las vanochtend over het ongeluk van Pieter, zelden zo rustig naar mijn werk gereden. Daar wordt je stil van. Sneu ook voor Pieter, want het is een leuke vent die de ZRX goed kan beheersen. Vette pech dus.

@Pieter: ik hoop dat je snel hersteld en weer op een ZRX stapt

@guntherrex: ik heb de OSCO bij Motoport voor de vriendenprijs van 140 euro (belachelijk duur) aangeschaft. Als je een beetje googled kom je meer en goedkopere aanbieders tegen en ze worden ook 2e hands aangeboden. Ik had toevallig geld te veel en geen zin om veel moeite te doen

@ajv: Toevallig afgelopen weekend nog zelf de kleppen gesteld. Ik doe het, volgens het boekje, elke 12.000 KM. Heb het alweer voor de vierde keer gedaan. Ik moet gemiddeld, per beurt, 4 à 5 kleppen stellen. Dus wacht er niet te lang mee.

Groet, De Maan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan