ZRX trefpunt deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mede ZRX-ers, sinds 3 weken ben ook ik bezitter van zo'n machtig mooie machine. Na tal van verschillende types gereden te hebben, nu uitgekomen bij deze allound, goedmoedige heerlijke motor. Ben nu sinds kort deze ZRX trefpunten door aan het worstelen, om zoveel mogelijk erover te weten te komen. Ik heb daarbij al de nodige leuke dingen gezien en gelezen.
Deze spiegeltjes vormen voor mij de aanleiding om maar eens aan te haken in dit forum, en ik ben benieuwd of deze spiegels op ieder stuur passen. Mijn ZRX heeft een niet standaard, breder stuur, waar aan het einde zwarte barends zitten die met een kruiskop bout in het stuur vast gedraaid zitten. Passen de spiegeltjes op de plaats van de barends?

gr. Wijnand

Hallo Wijnand,

En welkom... als het goed is passen die Oberon spiegels wel op jouw stuur. Als ie tenminste een diameter heeft van tussen de 12 en 22 mm. Maar kijk eerst eens of je je oude barends eraf kunt krijgen. Normaal gesproken moet dit geen probleem zijn maar er zijn er een paar die muur en muur vast zitten.

Succes ermee...

Laatst bewerkt:
@ gt wijnand ,maak even een foto van je stuur en de bevestiging dan kan ik je wel zeggen of het passen gaat. want uit je verhaal kan ik niet opmaken wat voor een stuur jij er op hebt . een foto van je motor zou ook wel leuk zijn . grts rob

Ik heb wijnand ge-pb-ed (wat een woord), als antwoord op zijn vraag. De bevestiging moet geen probleem zijn. Alleen de ringen die over het uiteinde zouden moeten passen is nog een vraagteken. Die ringen bij mijn bar-ends zijn erop gelijmd.

Bedankt voor de reacties en het welkom. Ik heb een plaatje van de barends gemaakt. Zij vallen ongeveer 7 mm. over het uiteinde van het stuur waarin de schroefdraad zit. Het gedeelte wat uitsteekt van het uiteinde van het stuur heeft een diameter van ongeveer 22 mm en steekt ongeveer 8 a 9 mm. uit.

full

[imgatt]

Als de ring ook ongeveer 7 mm. breed is zou het moeten passen volgens mij.

De maat van het barend is ongeveer 37 mm lang en de bout is 45 mm.

dat is een standaard orgineel barend er zit dan ongetwijfeld een standaard stuur op .

Even een update, foto en mods, voor de opening, graag aanpassen dus...

De mods:

- Heldere ZRX koplamp
- Getint LED achterlicht
- Peak richtingaanwijzers voor en achter
- Witte kilometer/ toerenteller
- Lucas Superbike stuur
- Sigma klokje
- Aluminium deksel rem/koppelingsvloeistof reservoir voor opschrift “ZRX”
- Kellermann stuurgewichten
- Rizoma barend spiegels
- Zitting met opschrift “ZRX”
- Voorvorkbescherming
- Olietemperatuurmeter
- Aluminium valblokken
- Aluminium radiatorcover opschrift “ZRX”
- Aluminium kettingcover opschrift “ZRX”
- BOS einddemper
- Transparante tankpad
- Ingekort achterspatbord
- RVS inbus motorschroeven, gepolijst
- Gepolijste radiatorcovers
- Gepolijste passagierhandvatten
- Gepolijste rem/koppelingspedaal
- Gepolijste rem- en koppelingshandels
- Aluminium CNC gefreeste gepolijste heelplates met opschrift “ZRX”
- Zijkappen luchtfilter zwart gespoten
- Aluminium CNC gefreeste bestuurders voetsteunen
- Aluminium CNC gefreeste passagiers voetsteunen
- Adapter voor paddy stand
- Staalommantelde rem/ koppelingsleidingen[afbeelding]

Kawa_D, je nieuwe foto en je modificaties zijn toegevoegd.

Bedankt voor de reacties en het welkom. Ik heb een plaatje van de barends gemaakt. Zij vallen ongeveer 7 mm. over het uiteinde van het stuur waarin de schroefdraad zit. Het gedeelte wat uitsteekt van het uiteinde van het stuur heeft een diameter van ongeveer 22 mm en steekt ongeveer 8 a 9 mm. uit.

[afbeelding]

Dat is inderdaad een standaard stuuruiteinde (bar-end), die weegt nogal wat. En is bedoeld om eventuele trillingen in het stuur te elimineren. De bar-end spiegels die ik aanbied passen dus op jouw stuur en wegen wat minder.

Weleswaar een foto van 2007 voor oplettende,maar nog steeds zo moooooooooooi. :)

Laatst bewerkt:
gaan er nog zrx rijders naar hans van wijk motoren in zoetermeer dit weekend ??? ton jij bent vorig jaar ook geweest en bart ook ,ik ga wel even , alleen weet nog niet of ik zaterdag of zondag ga.

Laatst bewerkt:
gaan er nog zrx rijders naar hans van wijk motoren in zoetermeer dit weekend ??? ton jij bent vorig jaar ook geweest en bart ook ,ik ga wel even , alleen weet nog niet of ik zaterdag of zondag ga.

Zaterdag is al bezet, dus dan zal het zondag worden.

Echter alleen als het een beetje redelijk weer is.

Ola,

Eh wat is er dan bij hvw ??????

Als er iets is dan lijkt het mij morgen de beste dag.......gezien pietje paulusma zijn berichten....

En gaat je zus dan ook rob ?

@ martin78 ,Spectakel weekend bij H.V.W motoren .testbanken veel aanbiedingen hapje drankje praatje .en zoals bij hvw altijd veel volk .m,n zus en zwager gaan ook . grts rob

@ martin78 ,Spectakel weekend bij H.V.W motoren .testbanken veel aanbiedingen hapje drankje praatje .en zoals bij hvw altijd veel volk .m,n zus en zwager gaan ook . grts rob

Ik ga vandaag maar, nu is het mooi weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan