ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

mooi plaatje :t

gisteren de laatste vloeistoffen gewisseld, stekkertje gemaakt voor de remschakelaar, remleidingen aan het spatbord vastgezet want die komen net tegen de stuurdemper aan, luchtfilter gereinigd en geölied en getracht de benzinedop te monteren. Dat lukte echter niet want ik heb een 1100 tank... was er al een beetje bang voor dat dat anders zou zijn, dus moch er iemand een 1200 vortex tankdop zoeken... dan hoor ik het :+

Daarna naar buiten; starten en lopen :t meteen even wat carb cleaner erin, want het rommelde een beetje in het begin. lijkt nu mooi te lopen. hopelijk binnenkort even tijd voor een kort rondje om de kerk...
 
mooi plaatje :t

gisteren de laatste vloeistoffen gewisseld, stekkertje gemaakt voor de remschakelaar, remleidingen aan het spatbord vastgezet want die komen net tegen de stuurdemper aan, luchtfilter gereinigd en geölied en getracht de benzinedop te monteren. Dat lukte echter niet want ik heb een 1100 tank... was er al een beetje bang voor dat dat anders zou zijn, dus moch er iemand een 1200 vortex tankdop zoeken... dan hoor ik het :+

Daarna naar buiten; starten en lopen :t meteen even wat carb cleaner erin, want het rommelde een beetje in het begin. lijkt nu mooi te lopen. hopelijk binnenkort even tijd voor een kort rondje om de kerk...
Wat wil je voor die Vortex tankdop hebben @guntherrex
 
moet even terugkijken wat ik er destijds voor heb betaald... zet ik er meteen een foto bij. zal van de week zijn denk ik :t
 
wat voor doppen / afdekplaatjes gebruiken jullie voor het afdekken van de gaten , als de handgrepen zijn verwijderd ?
 
die doppen zijn wel belangrijk om de kuip op z'n plek te houden, ik heb destijds van een brits forumlid een setje gekocht, hoewel ik me nu bedenk dat dit perfect met een 3D printer te maken moet zijn.

Gisteren even een rondje gemaakt, gelukkig loopt het blok als vanouds, was even bang dat ik de carbs moest schoonmaken. Wel een aardig verschil met de ktm waar ik normaal op rij, zeker met de rearsets wat verder naar achteren.

AwagOKl.jpg


lq2QS1k.jpg


koplamp werkt prima, hoewel het nog niet echt donker was toen ik terug was.

GiU6709.jpg


@cupra4x4 ook even een plaatje geschoten van de benzinedop:

MbN4Wrx.jpg

daar heb ik destijds 75 + verzenkosten voor betaald, mag ie nu ook weer voor weg :t

edit: kan even geen plaatjes zien, terwijl ze wel worden weergegeven bij invoegen... wellicht iets met MF of met imgur... ik wacht even af :+
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, ik ga binnenkort in het hoge Noorden van Schotland rondtoeren, de benzine pompjes zijn daar dun gezaaid. Zodra ik mijn kraantje op reserve moet zetten krijg ik al drang om een pomp op te zoeken. Ik weet dat er dan nog 4 liter in de tank moet zitten ongeveer. Maar hoeveel kilometer kun je nog doorrijden met een gerust hart voordat de motor begint te sputteren?
 
Ik heb er carbon doppen in zitten maar die heeft @Coert65 gekocht toen de ZRX nog van hem was dus @Coert65 kom er maar in ;)
Ik heb die 2 setjes, 1 voor m'n 1100, en de andere voor de 1200 die je nu hebt gekocht van Peter uit België. Via ZRXOA. Aardige kerel, je kunt ze monteren met het afdekplaatje, maar ook bagage spoeltjes, zodat je wat meekan nemen onderweg. Ze passen perfect.
Peter is te bereiken op pikfee@hotmail.com. Stuur hem daar maar een mailtje @fptjb , ik weet natuurlijk niet of ie ze nog maakt, maar denk het wel. Maakt veel mooie dingen voor de ZRX in carbon. 🙂
 
Even een vraagje, ik ga binnenkort in het hoge Noorden van Schotland rondtoeren, de benzine pompjes zijn daar dun gezaaid. Zodra ik mijn kraantje op reserve moet zetten krijg ik al drang om een pomp op te zoeken. Ik weet dat er dan nog 4 liter in de tank moet zitten ongeveer. Maar hoeveel kilometer kun je nog doorrijden met een gerust hart voordat de motor begint te sputteren?
Jerrycan mee nemen en hier in nederland testen dan weet je het...
 
Even een vraagje, ik ga binnenkort in het hoge Noorden van Schotland rondtoeren, de benzine pompjes zijn daar dun gezaaid. Zodra ik mijn kraantje op reserve moet zetten krijg ik al drang om een pomp op te zoeken. Ik weet dat er dan nog 4 liter in de tank moet zitten ongeveer. Maar hoeveel kilometer kun je nog doorrijden met een gerust hart voordat de motor begint te sputteren?
Op mijn Garmin worden de benzinepompen keurig weergegeven.
Ik zou zo min mogelijk op reserve willen rijden met alle 'meuk' die er tegenwoordig in de benzine, dus ook onderin je tank zit.
 
Welke toevoegingen vervuilen volgens jou?
Ik weet wat er in gaat, dus ben oprecht benieuwd.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie beide antwoorden .
Vooral naar jou antwoord , of de benzine van tegenwoordig werkelijk zo slecht is als er gezegd word vooral de 95 die ik altijd tank en nooit geen problemen mee heb gehad .

greetz
 
tja die discussie is al vaker gevoerd. Mijn zrx (en ktm en bmw) lopen prima op 95. Net de zrx na een half jaar gereanimeerd en die loopt na wat gesputter ook weer prima. Maargoed, ieder moet z'n keus maken daarin, bij angst gewoon het duurste erin gooien wat je kan vinden :+
 
Welke toevoegingen vervuilen volgens jou?
Ik weet wat er in gaat, dus ben oprecht benieuwd.
Ieder merk heeft daar zo zijn eigen ideeën over.
100% benzine wordt niet geleverd.
Dit zegt bijvoorbeeld BP: https://www.bp.com/nl_nl/netherland...ongelode-benzines-met-active-technologie.html
Laat je motorfiets maar eens wat maanden staan en ruik dan eens hoe dat veranderd is.
Die 'toevoegingen/drab' gaat lekker onderin je tank zitten, met al het vuil/corrosie uit je tank zelf.
Wanneer je dan je tank leeg gaat rijden, zuig je het zo je carburateurs in.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.
 
Daarom tank ik al jaren V-power van Shell. En nu ik niet echt veel rij meer, doet m'n ZRX het altijd, ondanks dat ie al soms wat maanden stilstaat.
Als je die ethanol houdende benzine erin hebt, gaat dat vaak niet lukken meer dan.. Leeg rijden tot als je naar je reserve moet gaan heb ik eigenlijk nooit gedaan.
 
Het goede spul als ik hen voor een langere tijd laat staan, op doorreis kan je rustig een keertje E10 erin gooien. Heb eens bij een vriend Aspen 4 erin gegooid daar loopt een ZRX lekker op!
 
Even een vraagje, ik ga binnenkort in het hoge Noorden van Schotland rondtoeren, de benzine pompjes zijn daar dun gezaaid. Zodra ik mijn kraantje op reserve moet zetten krijg ik al drang om een pomp op te zoeken. Ik weet dat er dan nog 4 liter in de tank moet zitten ongeveer. Maar hoeveel kilometer kun je nog doorrijden met een gerust hart voordat de motor begint te sputteren?
Dat ligt aan het verbruik, maar onder normale omstandigheden ongeveer 75 KM , maar dan moet je toch echt de pomp opzoeken.
 
Ieder merk heeft daar zo zijn eigen ideeën over.
100% benzine wordt niet geleverd.
Dit zegt bijvoorbeeld BP: https://www.bp.com/nl_nl/netherland...ongelode-benzines-met-active-technologie.html
Laat je motorfiets maar eens wat maanden staan en ruik dan eens hoe dat veranderd is.
Die 'toevoegingen/drab' gaat lekker onderin je tank zitten, met al het vuil/corrosie uit je tank zelf.
Wanneer je dan je tank leeg gaat rijden, zuig je het zo je carburateurs in.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Nee BP gaat niet zeggen dat ze slechte benzine verkopen, ieder merk claimt het beste te hebben, toch?
 
Mijn zoon stookt ook altijd 98 in de ZRX. En ik ook in mijn motor en auto, eigenlijk. Wel eens getwijfeld, de laatste tijd, met soms 30 cent verschil.

In de zoektocht naar een andere motor kwam ik vorig jaar bij iemand die aangaf dat de fiets lang stilstond en niet helemaal goed liep. Hij draaide idd niet lekker. Ik maakte de tankdop open.... :r Er kwam een soort biologische rottingslucht uit. Ik heb al best wat oude benzinelucht geroken, al dan niet met 2T olie, maar dit nog nooit. Vermoedelijk de E10, dan. Heb hem laten staan, maar niet alleen daarom.
 
Ieder merk heeft daar zo zijn eigen ideeën over.
100% benzine wordt niet geleverd.
Dit zegt bijvoorbeeld BP: https://www.bp.com/nl_nl/netherland...ongelode-benzines-met-active-technologie.html
Laat je motorfiets maar eens wat maanden staan en ruik dan eens hoe dat veranderd is.
Die 'toevoegingen/drab' gaat lekker onderin je tank zitten, met al het vuil/corrosie uit je tank zelf.
Wanneer je dan je tank leeg gaat rijden, zuig je het zo je carburateurs in.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.
Met '98 zonder ethanol gaat er echt niks mis na 6 maanden, ook niet in een jerrycan.
Ik was benieuwd naar de toevoeging die je bedoelde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan