Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.837
- 16.577
Op welke elektrische motor heb je gereden?
En toen..
.. na een lange nacht..
.. ging de wekker af.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op welke elektrische motor heb je gereden?
Wellicht dat die EV-bouwers dit soort beleving nog op die fietsen kunnen bouwen?
Het volgende waarover gezeurd gaat worden is dan je banden en ketting geluid. Blijf dan maar lekker thuis zitten.Nee, geen soundbox, doe aub oortjes in, dan heeft de rest van de wereld er geen last van.
En voor die trillingen schijnen er ook apparaten te zijn..
Dan irriteer je je weer aan het fluitende geluid van het luchtgaatje bij de vaste stof accu.Ik ga ook het geluid van banden en ketting missen...........
Even kort door de bocht..Het maakt niet uit wat voor motor je hebt, er is of komt altijd iets snellers.
Feit is dat een Energica zo gruwelijk hard optrekt dat er (zelfs op papier) maar heel weinig snellere motoren zijn.
Een verbrandingsmotor met turbo (de kawa in kwestie) heeft een hogere top. Nog wel.
Claudio Domenicale belooft helaas nog geen EV voor op de openbare weg voor 2030.Wat prestaties ben ik wel benieuwd wat ducati gaat leveren voor het MotoE gebeuren, kijken of daar een grote stap wordt gemaakt naar een lager gewicht, meer vermogen, beter uithoudingsvermogen of sneller opladen.
Even kort door de bocht..
Bij 0-100 is een Energica gewaagt aan mijn snellere BMW, daarna is het toch de laatste die een gigantische voorsprong neemt naar de 200.. 290 km/u.
Honderd kilometer per uur is ook niet echt hard op een motorfiets
Tweehonderd gaat meer richting adrenaline niveau.
En hij blijft na een sprint nog wel even tweehonderd kilometer rijden.
Ik wacht al jaren dat er weer duidelijk wat beters op de markt komt wat ook op het circuit een goed figuur slaat.
Dat verwacht ik niet van een EV, dus bedoel een verbrandingsmotor.
(En ondertussen wacht ik ook al drie jaar op de Kymco EV.. liefst de SuperNEX, maar ik val in herhaling )
Elke ronde op Zandvoort of Assen zo ongeveer vijfendertig keer op een dag, driehonderdvijftig keer per jaar.Daarom noem ik ook heel bewust het optrekken.
En een Energica trekt altijd zo hard op, niet afhankelijk van schakel moment of iets dergelijks.
Dat een ICE fiets een hogere top heeft is duidelijk maar hoe vaak rij jij op top?
Vanaf de start een voordeel, maar dat is al snel weg denk ik.Mijn K12R is op papier ook gewaagd aan een Energica maar ik weet dat ik een grote kans heb dat ik in een dragrace verlies omdat ik maar zelden echte sprintwedstrijden doe en dus de ervaring mis. De Energica piloot hoeft alleen gas te geven en vast te houden.
Deze is nog behoorlijk aan de prijs ook.het is dat ik de aanschaf prijs niet kan op brengen anders had ik al heel lang electrisch gereden................
maar gelukkig hebben we de foto nog:
Bekijk bijlage 1694306
Shell Ellerbrug langs de A2 heeft nog meer dan vijftien flessen Shell Advance 2-takt olie en maar drie flessen 10W40 motorfietsolie zag ik net.Nee, ik hoop nog lang rond te janken op de 2takten!
Inderdaad deze koop je enkel voor het concept de gedachte en om lekker anders te durven zijnDeze is nog behoorlijk aan de prijs ook.
En de specs zijn niet om over naar huis te schrijven.