Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Op welke elektrische motor heb je gereden?

speeder-bike-main_73f43e3a.jpeg

En toen..
.. na een lange nacht..
.. ging de wekker af. :+
 
of een soundbox eronder hangen. Heb je de ene dag een brabus dan een Ducati dan weer een bmw of een Lamborghini.
 
Nee, geen soundbox, doe aub oortjes in, dan heeft de rest van de wereld er geen last van.
En voor die trillingen schijnen er ook apparaten te zijn..
 
Nee, geen soundbox, doe aub oortjes in, dan heeft de rest van de wereld er geen last van.
En voor die trillingen schijnen er ook apparaten te zijn..
Het volgende waarover gezeurd gaat worden is dan je banden en ketting geluid. Blijf dan maar lekker thuis zitten.
 
Met een goede Bass Shaker onder het zadel op het stuur en de voetstepjes kun je naast het geluid in die headset maakt ook de trillingen van de gewenste motor voelen. Kortom het complete gevoel van Mz tot Britten.

 
Ik zag vanavond een aflevering van 'How it's made' met daarin een item over een elektrische motor die zoals werd verteld elke zuipschuit in het stof laat bijten.

En idd is hij snel, haalde iets van ruim 300 km/u. Maar er zit een relatief kleine accu in, want grote accu's passen niet in een motorfiets. De vraag rijst dan hoe groot of klein de actieradius zal zijn en zeker als je het 'gas'openschroeft.

Even later zag ik een filmpje op het www van een Kawasaki zuipschuit welke in no time over de 200 km/u zat en waarvan de berijder het gas maar weer dichtdeed bij 400 km/u en daar zat ie al in een seconde of 20 schat ik. De topsnelheid van die zuipschuit is niet bekend, want niemand heeft het aangedurfd om dat uit te vinden.

Ik proef in dat soort programma's enige vooringenomenheid richting die geweldige EV, want dat is het zonder meer, maar dan moet je niet een verkeerde voorstelling van zaken geven en gewoon zoals het hoort bij de feiten blijven.
 
Het maakt niet uit wat voor motor je hebt, er is of komt altijd iets snellers.

Feit is dat een Energica zo gruwelijk hard optrekt dat er (zelfs op papier) maar heel weinig snellere motoren zijn.

Een verbrandingsmotor met turbo (de kawa in kwestie) heeft een hogere top. Nog wel.
 
Het maakt niet uit wat voor motor je hebt, er is of komt altijd iets snellers.

Feit is dat een Energica zo gruwelijk hard optrekt dat er (zelfs op papier) maar heel weinig snellere motoren zijn.

Een verbrandingsmotor met turbo (de kawa in kwestie) heeft een hogere top. Nog wel.
Even kort door de bocht..
Bij 0-100 is een Energica gewaagt aan mijn snellere BMW, daarna is het toch de laatste die een gigantische voorsprong neemt naar de 200.. 290 km/u.
Honderd kilometer per uur is ook niet echt hard op een motorfiets

Tweehonderd gaat meer richting adrenaline niveau.
En hij blijft na een sprint nog wel even tweehonderd kilometer rijden.
Ik wacht al jaren dat er weer duidelijk wat beters op de markt komt wat ook op het circuit een goed figuur slaat.
Dat verwacht ik niet van een EV, dus bedoel een verbrandingsmotor.

(En ondertussen wacht ik ook al drie jaar op de Kymco EV.. liefst de SuperNEX, maar ik val in herhaling :+ ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik zou heel graag een elektrische motor willen rijden, zelfs met heel bescheiden prestaties zou hij al ruimschoots voldoen voor mijn woon werk ritjes. De SV650 komt nauwelijks op temperatuur.
Heb zelfs al eens zitten tekenen om er zelf een te maken, maar is met keuring toch iets minder eenvoudig dan ouderwets benzine... Voor koekblikken kun je nu bij Ford in the US of A een "standaard" elektrische aandrijflijn kopen voor je vette custom project. Heb je misschien minder gezeur met keuring voor een eigenbouw kenteken. Zou dus mooi zijn als dat er ook zou zijn voor motoren.

Wat betrestaties ben ik wel benieuwd wat ducati gaat leveren voor het MotoE gebeuren, kijken of daar een grote stap wordt gemaakt naar een lager gewicht, meer vermogen, beter uithoudingsvermogen of sneller opladen.

En met een elektrische fiets het circuit op zou nog wel eens tegen kunnen vallen. Of het mag dan ja of nee. De hulpdiensten daar zijn niet uitgerust om een uitbrandend lithium accupakket te blussen of een gecrashte motor "veilig" te bergen i.v.m. hoge spanningen gelijkstroom die er mogelijk nog zijn..... ik geloof niet dat er al organisaties zijn die het inschrijven van elektrische fietsen toejuichen of zelfs maar toestaan.
 
Wat prestaties ben ik wel benieuwd wat ducati gaat leveren voor het MotoE gebeuren, kijken of daar een grote stap wordt gemaakt naar een lager gewicht, meer vermogen, beter uithoudingsvermogen of sneller opladen.
Claudio Domenicale belooft helaas nog geen EV voor op de openbare weg voor 2030.
Maar misschien gaat dat nog veranderen als het project in een stroom :+ versnelling komt.
 
Even kort door de bocht..
Bij 0-100 is een Energica gewaagt aan mijn snellere BMW, daarna is het toch de laatste die een gigantische voorsprong neemt naar de 200.. 290 km/u.
Honderd kilometer per uur is ook niet echt hard op een motorfiets

Tweehonderd gaat meer richting adrenaline niveau.
En hij blijft na een sprint nog wel even tweehonderd kilometer rijden.
Ik wacht al jaren dat er weer duidelijk wat beters op de markt komt wat ook op het circuit een goed figuur slaat.
Dat verwacht ik niet van een EV, dus bedoel een verbrandingsmotor.

(En ondertussen wacht ik ook al drie jaar op de Kymco EV.. liefst de SuperNEX, maar ik val in herhaling :+ ;) )

Daarom noem ik ook heel bewust het optrekken.
En een Energica trekt altijd zo hard op, niet afhankelijk van schakel moment of iets dergelijks.
Dat een ICE fiets een hogere top heeft is duidelijk maar hoe vaak rij jij op top?

Mijn K12R is op papier ook gewaagd aan een Energica maar ik weet dat ik een grote kans heb dat ik in een dragrace verlies omdat ik maar zelden echte sprintwedstrijden doe en dus de ervaring mis. De Energica piloot hoeft alleen gas te geven en vast te houden.
 
Daarom noem ik ook heel bewust het optrekken.
En een Energica trekt altijd zo hard op, niet afhankelijk van schakel moment of iets dergelijks.
Dat een ICE fiets een hogere top heeft is duidelijk maar hoe vaak rij jij op top?
Elke ronde op Zandvoort of Assen zo ongeveer vijfendertig keer op een dag, driehonderdvijftig keer per jaar.
(Vandaar ik vaak olie ververs :+ )
Maar dit is ook niet het beoogde gebruik van een EV. Dus geen eerlijke vergelijking hier. ;)

Die EV komt in de plaats van mijn GS.
Daar heb ik sinds de aankoop in 2018 maar één keer naar de top gereden.
Ga ik misschien volgende week wel even wat langer doen.
Duurt even bij een A2 motor. :+ :+ ;)

Maar dan moet het wel regenen dinsdag anders pak ik de speed pedelic voor die 74 kilometer @ afspraak. O-)
Mijn K12R is op papier ook gewaagd aan een Energica maar ik weet dat ik een grote kans heb dat ik in een dragrace verlies omdat ik maar zelden echte sprintwedstrijden doe en dus de ervaring mis. De Energica piloot hoeft alleen gas te geven en vast te houden.
Vanaf de start een voordeel, maar dat is al snel weg denk ik.
Ik heb ooit nog maar één Energica ontmoet in Haarlem die ook zijn best deed.
0-60 km/u lag ik met moeite voor in de regenmapping.

Ik heb voor de race licentie natuurlijk wel vaker proefstartjes gemaakt, maar die doe ik ook zelden.
Stoplicht sprintjes is ook mijn ding niet, geen waardige tegenstanders ook (koekblikken, koekblikken en koekblikken zijn altijd traag.. soms wel een Tesla er tussen dan).
Niet echt een uitdaging .. met de dagelijkse A2 bike al niet.
 
Het is inderdaad een flinke investering zo'n batterijenfiets. En aangezien ik nog nooit meer dan € 2.000,-- euro heb uitgegeven voor de aanschaf van een motorfiets en dat ook nooit van plan ben zal het nog wel even duren voordat een elektrische fiets binnen dat kader past.
Mocht de fiets hierboven ooit wel in dat plaatje passen.... dan sla ik toch even over.... sommige dingen gaan te ver _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan