Zonta van den Goorbergh

Bo en Zonta kan je gewoon niet vergelijken, allebei heel andere aanpak en andere structuur in alles.

Geef Zonta nou maar zoveel tijd als Bo ook gegeven word, heb het idee dat Zonta meer afgebrand word dan Bo inmiddels
Ik denk dat afbranden iets heel anders is, maar goed. Bij de 1 ligt de gevoeligheid anders dan bij de ander
;)
 
Ik denk dat afbranden iets heel anders is, maar goed. Bij de 1 ligt de gevoeligheid anders dan bij de ander
;)
Kijk maar eens in het bendsneyder topic hoe de gevoeligheid ligt en hoe er over Zonta gesproken word ;)
Ik had ook gehoopt en verwacht dat Zonta inmiddels al iets verder zou zijn, al is er duidelijk vooraf gezegd dat het 1ste jaar een keihard leerjaar zou zijn.

Ik vind het gaaf hoe Zonta in rare condities of op nieuwe banen laat zien dat hij er goed bij zit.
 
Zonta doet het m.i. gewoon hartstikke goed, tis Moto2; dus tussen de nrs 1 en 20 zit vaak krap 1 seconde.... Zijn eerste jaar in de grote(re) jongenswereld en hij houdt zich prima staande. En ja, crashes zijn er (te veel), maar de top bereik je alleen maar met vallen en opstaan. En dat doet hij.
 
Zonta is weer lekker bezig, valt mij op dat Zonta op de banen buiten Europa hoger in de ranglijsten staat. Banen die minder bekend zijn bij iedereen, misschien geeft dit toch wel de potentie aan van Zonta en moeten we 2022 toch echt als een leerjaar zien. Ik wordt hier wel vrolijk van!
Bekijk bijlage 1806465
Dat valt mij ook op. Argentinie en Austin was Zonta ook behoorlijk sterk en daardoor lagen de verwachtingen voor de rest van het seizoen ook wat hoger. Hopelijk nu in Azie nog een keer punten scoren, vandaag was hij er al dichtbij.
 
Tot nu toe heeft hij laten zien dat hij echt wel de snelheid heeft om van daaruit te gaan bouwen, hij rijdt in elk geval niet mee als hekkensluiter. Hij komt natuurlijk vanuit moto3 CEV dus is nogal een stap ook zo in 1 keer naar Moto2. Alleen zorgen dat hij meer kilometers maakt en minder valt. Dan krijgen we ook een beter beeld hoe hij zich verhoudt ten opzichte van de rest van het veld. Resultaat van gister zegt dan weer niet zo veel, slechts 20 man aan de finish. Volgend seizoen zullen de verwachtingen hoger gespannen zijn, zeker nu Barry Baltus best goede resultaten laat zien in zijn tweede jaar.
 
84-zonta-van-den-goorbergh_dsc4858.gallery_full_top_fullscreen.jpg

_lgz2224.gallery_full_top_fullscreen.jpg

_lg98838.gallery_full_top_fullscreen.jpg
 
Zijn post-race interview was wel interessant. Aan de ene kant vond hij dat de race al veel eerder rood had moeten worden gevlagd. Aan de andere kant zag hij zichzelf in de punten rijden en voelt zich de kans ontzegd vanwege aflasten van de race.
 
Wat Zonta "tegen zich heeft" is dat hij het seizoen boven verwachting goed begon. Objectief zag je dat dit niet realistisch was. Ik verwachtte dan ook dat hij later in dit seizoen ongeveer zou staan waar hij nu staat. Er word hier nu al gezegd, hij moet minder crashen. Vergeet niet dat Zonta uit een heel ander voortraject komt dan veel andere moto2 coureurs. (Bo om maar eens wat te noemen.) Voor zijn wedstrijd ervaring is dit inderdaad jammer. Maar dat hij crasht is dus an sich ook wel verklaarbaar. Jong en een debutant in een klasse en kampioenschap waar hij nog heel erg in moet aanpassen. Het feit dat hij niet als veldvulling meerijd en zeker de laatste race onder hele moeilijke omstandigheden juist niet is gevallen zegt wel dat hij het netjes doet. En laten we vooral niet vergeten wat het uitgangspunt van het team en Zonta zelf was. Namelijk een leerjaar.
Als Zonta dit jaar leert van de ervaringen die hij opdoet dan is het alleen maar goed.

Vergeet niet dat wij niet weten wat er in zijn leerplan staat. Daar staan een heleboel dingen in die wij niet weten of waar wij niet over nadenken. Zoals de motor leren aanvoelen en dit goed kunnen vertalen naar je team. Opbouw van je trainingen en toepassen van teamstrategie mbt het invullen van een raceweekend. Dit zijn ook allemaal zaken die voor hem nieuw zijn en wat hij zich eigen moet maken. Dit zijn allemaal zaken die wij niet op de baan direct zien. Maar als hier ook groei in zit is zijn team ook tevreden vermoed ik.
Of een seizoen voor Zonta en team goed verloopt en succesvol is hangt dus in mijn ogen van meer zaken af dan wat hij op de baan heeft laten zien.
 
hij moet minder crashen.

Ach, hier op het forum wordt ook gezegd dat Bo meer moet crashen...

We vergeten ook dat een paar van zijn DNF's komen door het kegelen van anderen. Als je dan in dat middenveld zit heb je gewoon pech als je onderuit gekegeld wordt. En daarbij lijkt hij een verbeterende lijn te hebben, als in, het lijkt alsof hij nu vaker blijft zitten in dat soort situaties door zijn positionering, misschien wat meer ruimte te pakken. Dat is al een hele vooruitgang op zich.:t
 
Crash zag er niet ernstig uit..., helaas de gevolgen wel....
Weet eigenlijk niet zo goed wat hier verder op te zeggen....omstandigheden waren verradelijk...

Volgende week Maleisie zal hem dan ook wel niet worden met een breuk(je) in de pols..
Als dit zo is dan zal het seizoen als een nachtkaars uitgaan. Flink balen zeg...
 
Met alle respect, maar Zonta had it coming.
Jammer, op naar volgend jaar
 
Zonta krijgt het wel voor z'n kiezen dit jaar! Veel pech en weinig meevallertjes. Deze week stond hij nog bij de twee minuten stilte voor Victor Steeman, dat zal toch ook pittig zijn voor zo'n jongen. En nu dit. Het is echt een superzwaar leerjaar voor hem. Alles is een eerste keer voor hem.

Maar goed, hij is nog steeds maar zestien jaar en rijd wel al mee op het hoogste niveau. Volgend seizoen gaat hij zeker weer stappen maken en ik denk dat hij in de winter gemotiveerder zal zijn dan ooit. Hopelijk komt hij dit seizoen nog in actie om het mooi af te sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan