ZGAN Bridgestone BT023 120/70 180/55

xingmarx

MF veteraan
10 dec 2007
1.034
0
Hoofddorp
Deze banden zitten nog gloednieuw om de motor die ik heb gekocht. Ik heb er alleen mee naar huis gereden.

Ik heb zelf sportievere banden nodig :9 :]

Vaste prijs, 150 euro.

Dotcode voorband: 3715
Dotcode achterband: 1215
 
Laatst bewerkt:
met de huidige cashback acties en prijzen van bandensets word het misschien lastig deze set zo te verkopen.

dat krijg je als je het niet precies opzoekt, nette prijs ! :Y
 
Laatst bewerkt:
Even opgezocht, maar die cashback actie van bridgestone geld alleen als je je banden besteld en laat monteren bij aangesloten bedrijven.
Ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat je de hoofdprijs betaald voor die banden.

Deze banden zijn gloednieuw en zitten onder de prijs van motorbandenmarkt e.d.
 
Tenzij je heel hard over het circuit rijdt zou ik deze banden gewoon lekker laten zitten.

Hudige generatie sport-tour banden bieden zat grip voor op straat.
 
Maxxis goldspeeds en Michelin Pilot power 2ct's hebben mij al eens in de steek gelaten op straat.
Ik neem het zekere voor het onzekere :')
 
De banden zitten nu op een CBR600FS gemonteerd.
Zodra de S20's hier binnen zijn liggen ze los in m'n schuur :)
 
heb even gekeken (wat ik natuurlijk gelijk had moeten doen en niet maar iets roepen), nette prijs voor set fijne banden :Y
 
Laatst bewerkt:


Even een foto ter indicatie van de nieuwheid van de banden.
Alle productielijntjes zitten er nog op.

100km inrij periode is wel voorbij, dus je kan meteen VOL op het gas :]
 
En waarom niet?
Ik heb elk jaar minimaal 2 tot 3 klanten die ondanks mijn advies het asfalt toch aan een nader onderzoek onderwerpen..... |(

Met een rondje om de kerk en wat heen en weer slingeren is dat spul er wel af hoor...

En als je precies 100 km alleen maar rechtuit rijdt zit dat spul nog op de zijkanten hoor :P
 
Met een rondje om de kerk en wat heen en weer slingeren is dat spul er wel af hoor...

En als je precies 100 km alleen maar rechtuit rijdt zit dat spul nog op de zijkanten hoor :P
Er af? Het zit er niet alleen op, het zit IN de band......
Jij denkt nog aan de waxlaag die echt op de band zat, en die za al bijna 10 jaar niet meer gebruiken.
 
Er af? Het zit er niet alleen op, het zit IN de band......
Jij denkt nog aan de waxlaag die echt op de band zat, en die za al bijna 10 jaar niet meer gebruiken.
Jij rijdt dus de eerste 99km als een poesje en als er precies 100km met een band gereden is kan je volledig los?

Zelfde als een motor inrijden; de eerste 1000 km's rustig aan en daarna kan ie gelijk in de toerenbegrenzer?

Het is wat minder zwart/wit dan dat.
Wie heeft overigens die 100 km bedacht? En wie kan aantonen dat een band na exact 100 km "veilig" is en daarvoor glad is? Is dat een magische grens ofzo?

Is zelfs ergens dat er mensen 1000km hun band "inrijden", dat is gelijk 1/3e van de levensduur van een sportband _O-
 
Laatst bewerkt:
Jij rijdt dus de eerste 99km als een poesje en als er precies 100km met een band gereden is kan je volledig los?

Zelfde als een motor inrijden; de eerste 1000 km's rustig aan en daarna kan ie gelijk in de toerenbegrenzer?

Het is wat minder zwart/wit dan dat.
Wie heeft overigens die 100 km bedacht? En wie kan aantonen dat een band na exact 100 km "veilig" is en daarvoor glad is? Is dat een magische grens ofzo?

Is zelfs ergens dat er mensen 1000km hun band "inrijden", dat is gelijk 1/3e van de levensduur van een sportband _O-
Natuurlijk kan je het heel gemakkelijk belachelijk maken. Ga gerust je gang.
Als je geen advies wil aannemen van een motorbandenprofessional moet je dat helemaal zelf weten. Wees alleen voorzichtig met wat je anderen aanraadt.....
 
Natuurlijk kan je het heel gemakkelijk belachelijk maken. Ga gerust je gang.
Als je geen advies wil aannemen van een motorbandenprofessional moet je dat helemaal zelf weten. Wees alleen voorzichtig met wat je anderen aanraadt.....
Als jij een "bandenprofessional" bent dan zou jij beter moeten weten.

Tip van een "expert die al jaren in de racerij" zit om de banden met remmenreiniger schoon te maken voor gebruik.
 
Als jij een "bandenprofessional" bent dan zou jij beter moeten weten.

Tip van een "expert die al jaren in de racerij" zit om de banden met remmenreiniger schoon te maken voor gebruik.
Volslagen foute tip: alleen geschikt in de racerij, niet voor op straat!
Remmenreiniger breekt de weekmakers in het rubber af. Voordat je daar last van krijgt is de raceband al versleten, maar je straatband gaat echt uitdrogen en scheuren.

Nogmaals: je moet het zelf weten, het zijn jouw banden. Doe gewoon lekker eigenwijs wat je zelf wil, dat doe ik ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan