....Ze haten motorfietsen, heb hem al uit het fietsenhok moeten halen, mag niet meer in eigen privé kantoortje omkleden, bij een zwakke startaccu even bijladen, etc, etc.....
Ze haten motorfietsen, heb hem al uit het fietsenhok moeten halen, mag niet meer in eigen privé kantoortje omkleden, bij een zwakke startaccu even bijladen, etc, etc.
Maar ik had e.a. al in mijn hoofd bij een eventuele volgende werkgever. ( Met name het opladen )
En opladen? De Zero is relatief klein zeker?Mijn Zero mag ik als enige motorfiets parkeren in de inpandige fietsenstalling....
Dan had ik maar een vak moeten leren of het gat in de markt gevonden hebben.Mijn werkgever vindt alles goed wat ik ook goed vindt. We zijn het werkelijk over alles eens.
Best wel fijn, je eigen bedrijf hebben
Eens. Binnen is het in de winter ook nog lekker warm.....En opladen? De Zero is relatief klein zeker?Geen hete uitlaat en geen hard geluid @ starten.
( Dat laatste bij mij de klacht en nam teveel ruimte in )
Met name in de winter haat ik het buiten stallen.
De motor kan dan niet opdrogen en alle rent hard achteruit......
Eens. Binnen is het in de winter ook nog lekker warm.
Opladen kán, maar heb ik nog niet gedaan.
De ruimte is enorm en er staan verder alleen maar een paar fietsen.
De Zero heeft verder geen brandstof en geen uitstoot van uitlaatgassen.
Privelease via de werkgever. Die is nieuw voor mij. Ik ken of zakelijke lease, of prive lease. Wat heeft mijn werkgever met private lease te maken?Als het woon-werk is, kun je (komt hij weer) kijken naar een variant van privélease via de werkgever.
Privelease via de werkgever. Die is nieuw voor mij. Ik ken of zakelijke lease, of prive lease. Wat heeft mijn werkgever met private lease te maken?
En heb je een eenvoudig overzicht met tarieven? Of is alles maatwerk?
Welke dealer was dit trouwens?Dag allen,
Steeds vaker gebruik ik mijn charge tank om de Zero (S 2018) via laadpalen snel weer vol prik te zetten.
Nu valt het me op dat ik vrijwel nooit de 6000 Watt laadsnelheid haal, vaak schommelt deze tussen de 2200 en 3700 Watt.
Dealer houdt het erop dat het software is van de Zero die dan onvoldoende kan communiceren met de paal, waardoor het geleverde Wattage lager is (op een safe niveau).
Volgens zeggen verbetert Zero via firmware-updates de communicatiesoftware met de laadpalen continu...
Iemand die ook een charge tank heeft en dezelfde ervaring heeft?
Cheers!
Nu wel, maar dat heb ik zelf voor elkaar gekregen. Dat kan een ander wellicht ook, gewoon proberen.....Dat is wel het meest pro-EV rijden wat er is natuurlijk.....
Mijn verbruik hou ik bij op Spritmonitor. Doen nog meer Zero bezitters dit? Ik rij gemiddeld 6,87 kWh/100km ofwel 1 kWh per 14,5 km.Volgens de elektriciteitsmeter in het stopcontact waarmee ik de motor laad ging ik onlangs over 1000 Kwh totaal verbruik, op dat moment had ik net iets meer dan 12.000 km met de motor gereden.
Dat betekent een gemiddeld verbruik van 1 kWh per 12 km.
1 op 12 dus, in kWh.
Dat is dus inclusief alles zoals laadverliezen, ontlaadverliezen, verlies in de regelaar en elektromotor. Overal zit toch een beetje want er zitten niet voor niets koelribben op.
Een kWh kost thuis aan het stopcontact gemiddeld 22 cent.
Bij mij kost de eerste 700 kWh maar 8 cent omdat ik het nu niet teruglever aan het net.
Omgerekend naar benzine (9,7 kWh/l) verbruik ik 1 op 12 x 9,7 = 1 op 116.
Gemiddeld over bijna een jaar rijden.
Ik heb een SR ZF12.5 uit 2015. De specs zijn gewoon terug te vinden hoor: 2015 Zero S Elektrische motorfiets - Specificaties || ZERO MOTORCYCLESIk heb mijn oog laten vallen op een SR 12,5. Wat ik alleen niet goed snap: de SR kom ik op de website van zero alleen tegen als 13.0. Zou het dan een overjarige model zijn uit 2015?
Verder zit er behalve de accu nog een groot verschil tussen de 2015/2016 modellen en de huidige modellen? Tasje in de tank had ik al en de 2017/2018 heeft een zwaardere controller en ook een bredere riem? Reden om door te sparen CQ af te wachten wat er nog meer langskomt?
....Mijn verbruik hou ik bij op Spritmonitor. Doen nog meer Zero bezitters dit? Ik rij gemiddeld 6,87 kWh/100km ofwel 1 kWh per 14,5 km.....
vergeet niet dat er geen olie en dergelijke ververst moet worden.Dan rijd je behoorlijk zuinig óf jouw SR gaat efficienter met de energie om dan mijn S.
Vandaag heb ik mijn Zero 2 jaar, inmiddels iets meer dan 25.000 km mee gereden en dus bijna 1000 liter benzine niet hoeven tanken en niet hoeven betalen.
Tot nu toe wist ik de buien aardig te omzeilen maar gisteren ontkwam ik er niet aan, bij Montfoort kreeg ik de volle laag. De motor deed het prima maar gaf wel weer van die foutmeldingen, knipperende lampjes op het dashboard, zal wel weer een “isolation fault” o.i.d. zijn. Toen ik de bui uit reed hield dat geknipper ook op. Ik moet de zaak opnieuw inspuiten met siliconen olie vermoed ik.
Ik rij ook eigenlijk nooit op de snelweg en zeker de helft van de km's die ik rij bestaat uit woon-werk verkeer over provinciale wegen en door twee dorpen.Dan rijd je behoorlijk zuinig óf jouw SR gaat efficienter met de energie om dan mijn S.
Het accupakket heeft toch 5 jaar garantie? Of heb je de motor tweedehands gekocht? Zo ja, hoeveel staat er nu in totaal op de teller?Maar de garantie is er al lang af, volgend jaar is ook de garantieperiode op de batterij voorbij.