waterpistool
Die hard MF'er
Merk: Yamaha
Type: FZR 750
Bouwjaar: 1987
KM stand: 49000
Cylinderinhoud: 749 cc
Aantal cylinders: 4
Prijs:2500,- 2000,-
Plaats: Amsterdam
Benzineverbruik: Stad 1:16, Snelweg 140 km/u: 1:20
Zeer nette en speciale FZR 750. De FZR is een replica van de fiets waarmee Rossi de GP van valencia in 2005 heeft gereden. De prijs is aan de hoge kant voor een fiets van '87, maar dit is gewoon een apart exemplaar in topstaat met ontzettend veel bekijks.
Ik heb de FZR in oktober 2008 van Johnny op het forum gekocht. Ongeveer 4000 km mee gereden. Er zaten nieuwe remschijven op. 2000 km terug zijn de carburateurs gesynchroniseerd en de kleppen gesteld. Voor en achterband hebben nog veel profiel. De ketting is aan vervanging toe. Motorisch perferct. Lekt of verbruikt totaal geen olie, ook geen zwetend blok.
Er is niet mee door de pekel gereden en na een ritje door de regen is ze ook meteen afgespoeld. De motor staat binnen. Er zit dus totaal geen roest op en van schade is ook geen sprake. Het kuipwerk is in topconditie en bevat geen enkel krasje!
De FZR heeft in februari 2009 op de Motorbeurs Utrecht gestaan voor het show & shine contest.
Wat er zo speciaal is aan deze FZR, Eigenlijk alleen het kuipwerk:
-De zijkappen zijn origineel, op het spuit/stickerwerk na
-De topkuip komt van een Yamaha Thunderrace
-De kont is custom made
-Klein ledachterlicht (met kentekenverlichting)
-Oranje mini richtingaanwijzers
-Kentekenplaat voorzien van MF-sticker
(uitlaatdemper mist nog wegens diefstal)
Redenen van verkoop:
De belangrijkste reden van verkoop is dat ik eigenlijk niet met de motor wil rijden uit angst voor schade. Om deze reden heb ik er eigenlijk ook nooit sportief mee gereden (schaamranden van 2 cm). Het kuipwerk is namelijk eenmalig en zal bij schade veel moeite kosten om het zo te maken als ervoor.
Ook heb ik heel vaak dat ik niet de motor neem, omdat het best intensief is om met deze motor te rijden. Het is nog best nerveus rijden ondanks dat het een 750 is. Vooral in de stad, waar ik het meest rij. De wendbaarheid is niet zo goed als een naked of motorscooter.
Ik heb besloten geen racer meer te nemen hierdoor. De zithouding en wendbaarheid vind ik voor in de stad toch echt minimaal. Er moet dus een motorscooter (T-max) voor in de plaats komen en op den duur een naked erbij. Ik vind dit een stuk idealer voor in de stad.
Ik zou de motor best willen houden voor erbij, maar dat kan ik me niet permiteren. Het is niet echt een fiets waar ik lekker mee wil knallen tussen het verkeer door en 'onderuit gaan geen probleem.' Daar ben ik nu wel naar opzoek.
Bij interesse of voor meer fotos: William265@hotmail.com
Type: FZR 750
Bouwjaar: 1987
KM stand: 49000
Cylinderinhoud: 749 cc
Aantal cylinders: 4
Prijs:
Plaats: Amsterdam
Benzineverbruik: Stad 1:16, Snelweg 140 km/u: 1:20
Zeer nette en speciale FZR 750. De FZR is een replica van de fiets waarmee Rossi de GP van valencia in 2005 heeft gereden. De prijs is aan de hoge kant voor een fiets van '87, maar dit is gewoon een apart exemplaar in topstaat met ontzettend veel bekijks.
Ik heb de FZR in oktober 2008 van Johnny op het forum gekocht. Ongeveer 4000 km mee gereden. Er zaten nieuwe remschijven op. 2000 km terug zijn de carburateurs gesynchroniseerd en de kleppen gesteld. Voor en achterband hebben nog veel profiel. De ketting is aan vervanging toe. Motorisch perferct. Lekt of verbruikt totaal geen olie, ook geen zwetend blok.
Er is niet mee door de pekel gereden en na een ritje door de regen is ze ook meteen afgespoeld. De motor staat binnen. Er zit dus totaal geen roest op en van schade is ook geen sprake. Het kuipwerk is in topconditie en bevat geen enkel krasje!
De FZR heeft in februari 2009 op de Motorbeurs Utrecht gestaan voor het show & shine contest.
Wat er zo speciaal is aan deze FZR, Eigenlijk alleen het kuipwerk:
-De zijkappen zijn origineel, op het spuit/stickerwerk na
-De topkuip komt van een Yamaha Thunderrace
-De kont is custom made
-Klein ledachterlicht (met kentekenverlichting)
-Oranje mini richtingaanwijzers
-Kentekenplaat voorzien van MF-sticker
(uitlaatdemper mist nog wegens diefstal)
Redenen van verkoop:
De belangrijkste reden van verkoop is dat ik eigenlijk niet met de motor wil rijden uit angst voor schade. Om deze reden heb ik er eigenlijk ook nooit sportief mee gereden (schaamranden van 2 cm). Het kuipwerk is namelijk eenmalig en zal bij schade veel moeite kosten om het zo te maken als ervoor.
Ook heb ik heel vaak dat ik niet de motor neem, omdat het best intensief is om met deze motor te rijden. Het is nog best nerveus rijden ondanks dat het een 750 is. Vooral in de stad, waar ik het meest rij. De wendbaarheid is niet zo goed als een naked of motorscooter.
Ik heb besloten geen racer meer te nemen hierdoor. De zithouding en wendbaarheid vind ik voor in de stad toch echt minimaal. Er moet dus een motorscooter (T-max) voor in de plaats komen en op den duur een naked erbij. Ik vind dit een stuk idealer voor in de stad.
Ik zou de motor best willen houden voor erbij, maar dat kan ik me niet permiteren. Het is niet echt een fiets waar ik lekker mee wil knallen tussen het verkeer door en 'onderuit gaan geen probleem.' Daar ben ik nu wel naar opzoek.
Bij interesse of voor meer fotos: William265@hotmail.com
Laatst bewerkt: