dylanpilot
MF veteraan
Beste motorrijders en rijdsters.
Ik zit met een vraagje en hoop dat iemand met inmiddels soortgelijke ervaring mij antwoord kan geven of op z'n minst mijn vraag kan verhelderen.
Ik rijd op een Kawa Z300 en inmiddels bijna 3000km mee rondgetokkelt.
Het zadel daarvan is qua hardheid te vergelijken met de bovenzijde van een doodskist.
Knettershard dus.
Nou kan mijn bips nog niet wennen aan die hardheid van het zadel.
Na een uurtje rijden ga ik het wel merken en na een dagje toeren voelt het beurs aan.
De meesten van jullie kennen het gevoel vast wel.
Nou ben ik laatst bij iemand langs geweest die mijn zadel kan vermaken door er speciaal schuim op te plaatsen en daarmee dus het zadel kan vermaken zodat mijn bips minder last krijgt van het beurse gevoel.
Ik ben met de motor bij hem langsgeweest en hij heeft de situatie bekeken en zijn oordeel gegeven.
Kwestie van zadel bijwerken en opvullen met dat speciale schuim.
Maar.............
Hij vertelde me wel gelijk erbij dat het zadel daardoor iets hoger wordt.
Logisch uiteraard, want er komt schuim bij en omdat ik met mijn lengte van 1 meter 83 zelfs na vermaken van het zadel nog met beide voetjes bij de grond kan komen zit daar het probleem niet in.
Wel vraag ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met bovenstaand verhaal en mij dan kan vertellen wat het gaat doen met de zithouding zodra het zadel iets verhoogt gaat worden?
Want daar ben ik namelijk heel benieuwd naar.
Ik kan me voorstellen dat de zitpositie op de motor iets gaat veranderen zodra een zadel wordt verhoogt.
Maar ben een beetje 'bang' dat na het vermaken van het zadel mijn ideale zitpositie op de Z300 naar de gallemiezen gaat.
Dan heb ik uiteindelijk wel een fijnere bips na langere ritten, maar dan zit de zit-positie op de motor niet goed meer.
Iemand een antwoord???
Vr Gr Erwin
Ik zit met een vraagje en hoop dat iemand met inmiddels soortgelijke ervaring mij antwoord kan geven of op z'n minst mijn vraag kan verhelderen.
Ik rijd op een Kawa Z300 en inmiddels bijna 3000km mee rondgetokkelt.
Het zadel daarvan is qua hardheid te vergelijken met de bovenzijde van een doodskist.
Knettershard dus.
Nou kan mijn bips nog niet wennen aan die hardheid van het zadel.
Na een uurtje rijden ga ik het wel merken en na een dagje toeren voelt het beurs aan.
De meesten van jullie kennen het gevoel vast wel.
Nou ben ik laatst bij iemand langs geweest die mijn zadel kan vermaken door er speciaal schuim op te plaatsen en daarmee dus het zadel kan vermaken zodat mijn bips minder last krijgt van het beurse gevoel.
Ik ben met de motor bij hem langsgeweest en hij heeft de situatie bekeken en zijn oordeel gegeven.
Kwestie van zadel bijwerken en opvullen met dat speciale schuim.
Maar.............
Hij vertelde me wel gelijk erbij dat het zadel daardoor iets hoger wordt.
Logisch uiteraard, want er komt schuim bij en omdat ik met mijn lengte van 1 meter 83 zelfs na vermaken van het zadel nog met beide voetjes bij de grond kan komen zit daar het probleem niet in.
Wel vraag ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met bovenstaand verhaal en mij dan kan vertellen wat het gaat doen met de zithouding zodra het zadel iets verhoogt gaat worden?
Want daar ben ik namelijk heel benieuwd naar.
Ik kan me voorstellen dat de zitpositie op de motor iets gaat veranderen zodra een zadel wordt verhoogt.
Maar ben een beetje 'bang' dat na het vermaken van het zadel mijn ideale zitpositie op de Z300 naar de gallemiezen gaat.
Dan heb ik uiteindelijk wel een fijnere bips na langere ritten, maar dan zit de zit-positie op de motor niet goed meer.
Iemand een antwoord???
Vr Gr Erwin