Er zijn ook nog twee schijnvliegvelden in de buurt van Eindhoven-Tilburg: bij Oostelbeers (bunker op particuliere grond) en bij De Kiek, waar de bunker wel bereikbaar is en een ME109 van cortenstaal staat. Bij Geldrop-Nuenen was ook een tijdelijk vliegveld, maar meer dan een bordje staat er niet.Vlak bij Schijndel was in 1944 een tijdelijk vliegveld. Als monument is er een klimtoestel in de vorm van een Spitfire gemaakt.
Tel ik ook mee voor dit topicBekijk bijlage 1688571
Thx voor tip, De Kiek ga ik ook eens bekijken.Er zijn ook nog twee schijnvliegvelden in de buurt van Eindhoven-Tilburg: bij Oostelbeers (bunker op particuliere grond) en bij De Kiek, waar de bunker wel bereikbaar is en een ME109 van cortenstaal staat. Bij Geldrop-Nuenen was ook een tijdelijk vliegveld, maar meer dan een bordje staat er niet.
ME109 van cortenstaal? op Seppe staat een echte in het museum,een indrukwekkende machine in het echtEr zijn ook nog twee schijnvliegvelden in de buurt van Eindhoven-Tilburg: bij Oostelbeers (bunker op particuliere grond) en bij De Kiek, waar de bunker wel bereikbaar is en een ME109 van cortenstaal staat. Bij Geldrop-Nuenen was ook een tijdelijk vliegveld, maar meer dan een bordje staat er niet.