- Onderwerp starter
- #26
Hierbij nog wat vage plaatjes van vanmorgen:
Verse accu (interessant hè?? )
Verse accu (interessant hè?? )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik moest ff anderhalf, twee keer kijken... ...ow ja, 2 cilinder.Oud-en-nieuw
(Afbeelding)
slechte beeld kwaliteit...Ik moest ff anderhalf, twee keer kijken... ...ow ja, 2 cilinder.
L Lslechte beeld kwaliteit...
Sorry..
Daar was ik al bang voor maar de opmerking die daarna door mijn hoofd schoot wilde ik niet postenL L
Nee veel erger
Als ik 4 bougies zie liggen denk ik dat 't 1 setje is ipv 2 setjes.
Dat moet je dus nooit te hard roepen!!1) Bedankt! Eerlijk is eerlijk: De technische staat van de fiets is veel beter dan ik aanvankelijk dacht . Geen uren knobbelen op vage problemen dus. vooruitgang is ook lekker snel te zien en dat stimuleert natuurlijk wel!!
Ik vind 't nog best vlot gedaan allemaal. Ver na middernacht pas naar bed gaan terwijl 't nog niet werkt ofzo zou ik wel een tegenvaller noemen. Maar een paar uurtjes prutsen en daarbij een gecorrodeert lampje ontdekken en vervangen, vage bedrading verbeteren en bovendien een rottige schakelaar 'reviseren' is toch niet slecht.Woensdagavond 1 Juni:Conclusies:
- "Even een lampje verwisselen" kan ook best 2,5 uur duren...
- Het duurt even maar dan heb je ook wat
- Hoe simpeler iets lijkt, deste erger kan het tegenvallen.
- Afkloppen in stilte na een foute opmerking werkt niet...
Bedankt.. Als je het zo bekijkt ging het allemaal inderdaad best efficiënt.Ik vind 't nog best vlot gedaan allemaal. Ver na middernacht pas naar bed gaan terwijl 't nog niet werkt ofzo zou ik wel een tegenvaller noemen. Maar een paar uurtjes prutsen en daarbij een gecorrodeert lampje ontdekken en vervangen, vage bedrading verbeteren en bovendien een rottige schakelaar 'reviseren' is toch niet slecht.
Tussenstand zo ver.
Technische zaken:
-voorband wisselen
-nieuw rubber om de stepjes/andere stepjes. Met de huidige schiet je er vroeg of laat af.
-De voorbocht van de uitlaat (voorste cylinder)lekt. Is misschien de pakking maar het stukje pijp is ook behoorlijk rot en lekt mogelijk (ook) op de flens zelf; misschien gelijk eens kijken bij de diverse motorslopen voor een beter exemplaar als íe er toch vanaf moet.
-luchtdruk van de luchtondersteunig van de voorvork controleren; achter heeft íe ook luchtdruk nodig maar die klopt inmiddels .
Cosmetisch (en dus niet per definitie nodig, maar het staat wel beter ):
-Voorwiel poetsen/uitbaggeren (samen met voorband; achter is al gepoetst )
-Belettering: de laatste "gouden"bladders er af en opnieuw opschilderen.
- Tectyl van die voorpoten, koplamp en de achtervork af zien te krijgen.... liefst met behoud van de lak.... Op de koplamp (chrome rand) en de voorveren kan het met thinner heb ik gemerkt. maar om dat nu op de lak los te laten Lijkt mij niets.
- Weer zwart maken van de roestige beugeltjes bij het achterspatbord.
Ga ik proberen.Probeer eens met euro95 je tectyl te verwijderen, de doek doornat maken zodat de benzine dr uitloopt en met schone andere doek dr achter aan....
Ga ik proberen.
Weer een Yamaha topic erbij Doe dat dan wel buiten, zometeen hangt je schuur vol benzine dampen en steek je zonder erbij na te denken een peuk op oid.
M'n broer heeft precies dezelfde, ook met zo'n dichte kettingkast. Als het allemaal werkt is het een fijn fietsje.
Hij heeft nu iets van 45Mm op de teller staan en heeft ook altijd startproblemen. Iets teveel choke en de bougie slaat gelijk vet en doet niet meer mee. Als er iets te weinig vermogen beschikbaar is van de accu word het starten ook direct een ramp (dan gaat het ding dus klinken als een betonmolen die overslaat). Verder zijn die carbs heel moeiljk af te stellen. Het lijkt er op dat de as van de vlinderklep speling heeft en via daar valse lucht aanzuigt.
Inlaatrubbers had hij al vervangen maar dat gaf ook geen verbetering.
Op internet heb ik al eens gelezen van mensen die het systeem om hadden gebouwd naar 2 gaskabels (er zit zo'n rare link tussen de gaskleppen). En ook al een verhaal gelezen van iemand die er een eigen spruitstuk op gezet heeft met 1 carb, schijnt ook goed te werken als je de vorm van het spruitstuk maar goed krijgt (niet alle lucht naar de voorste cylinder en de brandstof naar de achterste ).