heb de voorvork-tool gezien.
Handig want ik heb last van lekkende keerringen in mijn xv750, en dan moet die vork uit elkaar.
Er staat dat het een 22 moer is op een draadeind.
Als ik in de vorkpoot kijk lijkt er geen 22 in te passen.
Iemand enig idee hoe ik aan de maat kom van de moer die helemaal onderin de vork zit?
Het lijkt idd dat als je in de poot kijkt dat een 22mm moer niet zou passen (dacht ik nl ook), maar dat is gezichts bedrog door de ronding van de poot.heb de voorvork-tool gezien.
Handig want ik heb last van lekkende keerringen in mijn xv750, en dan moet die vork uit elkaar.
Er staat dat het een 22 moer is op een draadeind.
Als ik in de vorkpoot kijk lijkt er geen 22 in te passen.
Iemand enig idee hoe ik aan de maat kom van de moer die helemaal onderin de vork zit?
Hoop dat je je Duits nog een beetje kent, maar wijst zich altijd vanzelf uit het zoeken op dat soort sites.
Volgende gevonden: httpNu hoop ik dat bovenstaande de juiste is in Australië.
Heb anders nog 2 adressen in Duitsland, te weten:
www.mvh-online.de
www.mrc-gmbh.com
Hoop dat je je Duits nog een beetje kent, maar wijst zich altijd vanzelf uit het zoeken op dat soort sites. Rij zelf geen Virago, maar ik wens je heel veel succes met je zoektocht!
Onthou wel "De jacht is soms mooier als de vangst".
Nouuuuuw, dan zou dit 'm moeten zijn.......
nou,.... om de verzameling compleet te maken.....voor degene op zoek naar een goeie virago 535 (op 25 kw) zie mijn onderschrift!
Had ik ook gehaald, m14Voorvorktool XV750 '93, en de vervanging van een lekke oliekeerring.
De vorktool zoals op de foto is gemakkelijk te maken. Is alleen een M14(i.p.v M12) draadeind.
Gaat het draadeind erbovenin of vanaf onder erin ?Ik heb aan beide kanten een 22 moer erop gelast. Hiermee kan je de inbusbout aan de onderkant vd vorkpoot losdraaien.
Als de vorkpoot nog op de motor vastzit draai je de bovenste moer (inbus) een beetje los. Dit is een grote maat, als je die niet hebt gebruik je een pijpsleutel. De mijne paste er in, Bahco op de bovenkant en los. Dan de vorkpoot van de motor losmaken.
Wiel er af enz.
Draai de bovenste dop los (de veer springt er niet echt uit) Veer eruit, en dan nog een plaatje en een bus.
Steek dan het draadeind in de vork en dan voel je vanzelf dat de moer past.
Ik neem aan dat dat het eerste is wat je moet doen (behalve de motor optakelen/opbokken)Wel eerst alle olie eruit laten lopen! (boutje onderaan de poot)
Klinkt niet eenvoudig...Dan loopt er nog wel wat uit als de inbusbout loskomt. De twee delen van de vorkpoot kan je niet zomaar uitelkaar trekken.
De keerring is beschermd met een kapje. Met een schroevedraaier is deze los te wippen. Dan nog de metalen draad loswippen waarmee de keerring gezekerd wordt.
Pas daarna met flinke kracht en snelheid de twee delen uit elkaar terekken. Zo komt ook de keerring los. (en er stroomt weer olie uit)
Bij het weer monteren letten op het kapje dat onderin de poot om het uitstekende gedeelte zit. Zit los. Dus ondersteboven monteren.
hm, toch maar weer even het handboek erbij pakken, kijken of ik het allemaal snap... (en kan zonder de poten te beschadigen)De twee ringen voorzichtig op z'n plaats tikken. Daarna kan je de (nieuwe) keerring over de vorkpoot schuiven. Je krijgt 'm op zijn plaats door de oude te gebruiken. Als ie diep genoeg zit kan je de metalen draad er ook weer in z'n groef doen. Daarna draadeind erin en de onderste moer vastzetten met locktite. (kan ook eerder).
Dan olie erin, bij mij 278ml. Dan bus er weer in met het plaatje er al op, veer erop laten zakken en de bovenste dop erop. Die zet je pas weer echt vast als de vorkpoot weer op de motor zit. Wel even wat werk, maar wel een succes.
Helaas iemand is mij voor geweest.Nouuuuuw, dan zou dit 'm moeten zijn.......
Da's balen...Heb ik al gebeld. Maar het is zoeken naar een (Afbeelding)
Had ik ook gehaald, m14Gaat het draadeind erbovenin of vanaf onder erin ? VAN BOVENIk neem aan dat dat het eerste is wat je moet doen (behalve de motor optakelen/opbokken) JA, EN DAN NOG WIEL ERAF, REMKLAUWEN LOS (DOE EEN STUKJE HOUT TUSSEN DE BLOKKEN, OF KNIJP NIET IN JE VOORREM)Klinkt niet eenvoudig...NEE, VIEL WEL MEE, JE MOET HET EVEN WETEN (DURVEN)hm, toch maar weer even het handboek erbij pakken, kijken of ik het allemaal snap... (en kan zonder de poten te beschadigen) BIJ MIJ IS IE GELUKT, REMT EN RIJDT WEER ALS EEN ZONNETJE. BIJ MIJ WAS DE REM MET OLIE VERZADIGD, REMDE DUS NIET MEER. ZORG VOOR BREAKCLEANER.(EURO 4,- PER SPUITBUS)
ik laat maar weer eens wat van mij horenDa's balen...
Als ik iets tegenkom laat ik het weten.
@ Beest: Hoe is't met de vorkpoten ea reparaties (startmotor ed)?
Ik ben er nog niet aan toe gekomen...
Is dit een handige handleiding of gaat dat bij de XV heel anders ?
Voorvork keerring vervangen
Hey Gman, Bedankt voor jouw reaktie terug. Ik had er een gevonden op ebay Amerika. Maar deze ging voor een belachelijke PRIJS weg.Da's balen...
Als ik iets tegenkom laat ik het weten.
Het is mij uiteindelijk om het roostertje te doen. Dus VIRAGO rijders wij hebben GOUD onder onze kont.
Hey Gman, Bedankt voor jouw reaktie terug. Ik had er een gevonden op ebay Amerika. Maar deze ging voor een belachelijke PRIJS weg.. Het is mij uiteindelijk om het roostertje te doen. Dus VIRAGO rijders wij hebben GOUD onder onze kont.
Helaas vind ik te duur en is niet echt wat ik zoek. Maar in iedergeval toch bedankt voor het mee zoeken.is dit wat:
http/koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/onderdelen_yamaha/50335427.html?
kijk effe bij de foto's in de advertentie.