Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
heb de voorvork-tool gezien.
Handig want ik heb last van lekkende keerringen in mijn xv750, en dan moet die vork uit elkaar.
Er staat dat het een 22 moer is op een draadeind.
Als ik in de vorkpoot kijk lijkt er geen 22 in te passen.

Iemand enig idee hoe ik aan de maat kom van de moer die helemaal onderin de vork zit?
 

Ik heb die moer-maat op aanraden van theaterbeest die hier alles van weet (ik heb die poot er nog niet eens afgehad, dus op goed vertrouwen)
 
oke, probeer het moet van de week, want vandaag kan ik niet meer veel.

laat het wel weten hoe het is verlopen.

Staat dit nergens in een manual?
 
oke, probeer het moet van de week, want vandaag kan ik niet meer veel.

laat het wel weten hoe het is verlopen.

Staat dit nergens in een manual?

Jep, 'heb eea in TS gezet.
Kan zijn dat (één van) die links niet meer werken,
hoor ik wel dan...
 
Het lijkt idd dat als je in de poot kijkt dat een 22mm moer niet zou passen (dacht ik nl ook), maar dat is gezichts bedrog door de ronding van de poot.
Ga er mar vanuit dat het 22mm is.
Van welk jaar is jou 750? soms zit er een andere poot in en dan werkt eea anders.
 
Ik probeer het nogmaals maar weer eens onder de aandacht hier van de heren VIRAGO rijders te brengen.
Ik ben al enige tijd op zoek naar het rechter 1100 rooster embleem voor mijn virago.
E-bay-de , motorslopen , marktplaats . Nu kan ik wel een embleem bij de dealert kopen, maar dan moet ik het hele filterhuis kopen. Dit is mij echter te joker, want dan gaat mij dit embleem waar het mij uiteindelijk om te doen is, mij op 131 euries uitkomen. Voor mijn gevoel ben ik dus op zoek naar een speld in een hooiberg. Dus wie o wie kan mij vertellen hoe ik eventueel aan zo’n embleem kan komen, voor een schappelijke prijs! Bij voorbaat ben ik u hartelijk


P.S. Dit is de afbeelding van de linker kant.
 
Hihihihi, inderdaad; de rechterzijde's zijn hot!
......... met linkerzijde's gooien ze je dood.........

Maar eh, zonder roostertje dan?
 
Nu hoop ik dat bovenstaande de juiste is in Australië.

Heb anders nog 2 adressen in Duitsland, te weten:
www.mvh-online.de
www.mrc-gmbh.com

Hoop dat je je Duits nog een beetje kent, maar wijst zich altijd vanzelf uit het zoeken op dat soort sites. Rij zelf geen Virago, maar ik wens je heel veel succes met je zoektocht!
Onthou wel "De jacht is soms mooier als de vangst".
 
Volgende gevonden: http/www.mvh-online.de/nemocshop.php?PHPSESSID=8dfd594b8c59c234e863eb39bac0a707&ZahlungsartKurz=A
Maar ik heb een VIRAGO van "92, weet dus niet of die past. Dus wie kan mij dat vertellen. Ik weet ook niet hoe deze deksel eruit ziet helaas. Ben waarschijnlijk genoodzaakt, om een hele deksel aan te schaffen.

In iedergeval hartelijk dank voor de eerste reacties
 
Voorvorktool XV750 '93, en de vervanging van een lekke oliekeerring.

De vorktool zoals op de foto is gemakkelijk te maken. Is alleen een M14(i.p.v M12) draadeind. Ik heb aan beide kanten een 22 moer erop gelast. Hiermee kan je de inbusbout aan de onderkant vd vorkpoot losdraaien.
Als de vorkpoot nog op de motor vastzit draai je de bovenste moer (inbus) een beetje los. Dit is een grote maat, als je die niet hebt gebruik je een pijpsleutel. De mijne paste er in, Bahco op de bovenkant en los. Dan de vorkpoot van de motor losmaken.
Wiel er af enz.
Draai de bovenste dop los (de veer springt er niet echt uit) Veer eruit, en dan nog een plaatje en een bus.
Steek dan het draadeind in de vork en dan voel je vanzelf dat de moer past.
Wel eerst alle olie eruit laten lopen! (boutje onderaan de poot) Dan loopt er nog wel wat uit als de inbusbout loskomt. De twee delen van de vorkpoot kan je niet zomaar uitelkaar trekken.
De keerring is beschermd met een kapje. Met een schroevedraaier is deze los te wippen. Dan nog de metalen draad loswippen waarmee de keerring gezekerd wordt.
Pas daarna met flinke kracht en snelheid de twee delen uit elkaar terekken. Zo komt ook de keerring los. (en er stroomt weer olie uit)
Bij het weer monteren letten op het kapje dat onderin de poot om het uitstekende gedeelte zit. Zit los. Dus ondersteboven monteren. De twee ringen voorzichtig op z'n plaats tikken. Daarna kan je de (nieuwe) keerring over de vorkpoot schuiven. Je krijgt 'm op zijn plaats door de oude te gebruiken. Als ie diep genoeg zit kan je de metalen draad er ook weer in z'n groef doen. Daarna draadeind erin en de onderste moer vastzetten met locktite. (kan ook eerder).
Dan olie erin, bij mij 278ml. Dan bus er weer in met het plaatje er al op, veer erop laten zakken en de bovenste dop erop. Die zet je pas weer echt vast als de vorkpoot weer op de motor zit. Wel even wat werk, maar wel een succes.
 
Voorvorktool XV750 '93, en de vervanging van een lekke oliekeerring.

De vorktool zoals op de foto is gemakkelijk te maken. Is alleen een M14(i.p.v M12) draadeind.
Had ik ook gehaald, m14
Gaat het draadeind erbovenin of vanaf onder erin ?
Wel eerst alle olie eruit laten lopen! (boutje onderaan de poot)
Ik neem aan dat dat het eerste is wat je moet doen (behalve de motor optakelen/opbokken)
Klinkt niet eenvoudig...
Bij het weer monteren letten op het kapje dat onderin de poot om het uitstekende gedeelte zit. Zit los. Dus ondersteboven monteren.
hm, toch maar weer even het handboek erbij pakken, kijken of ik het allemaal snap... (en kan zonder de poten te beschadigen)
 
Laatst bewerkt:
 
ik laat maar weer eens wat van mij horen
Ben enorm druk op het moment, jammer dat de spullen zo laat binnen kwamen, maar heb ondertussen aales zo'n beetje binnen, maar kan maar sporadisch sleutelen.
zodra er nieuws is laart ik het horen

De vork ziet er anders uit, -heeft een interne veergroep- maar het princiepe blijft gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Da's balen...
Als ik iets tegenkom laat ik het weten.
Hey Gman, Bedankt voor jouw reaktie terug. Ik had er een gevonden op ebay Amerika. Maar deze ging voor een belachelijke PRIJS weg. . Het is mij uiteindelijk om het roostertje te doen. Dus VIRAGO rijders wij hebben GOUD onder onze kont.
 
Hey Gman, Bedankt voor jouw reaktie terug. Ik had er een gevonden op ebay Amerika. Maar deze ging voor een belachelijke PRIJS weg. . Het is mij uiteindelijk om het roostertje te doen. Dus VIRAGO rijders wij hebben GOUD onder onze kont.

Ik zou de verkoper 'es mailen als ik jou was. Hij heeft nl ook vervangende setjes te koop. (......... of diegene die dat roostertje nu heeft gekocht, want die heeft al zo'n setje thuisliggen..... dubbel dus).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.