Yamaha TRX850 topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik mijn trx laat dynojetten is dan de aan/ uit gasreactie verdwenen of moet je daar mee leren leven.
Of is hier iets anders aan te doen.
Groetjes Marc

Wellicht zijn nieuwe naalden en emulsiebuizen voldoende om een betere gasrespons te krijgen. Ik had een aardig verbruik van 1 op 13 en bij constante snelheid 'bokte' hij.
Na vervanging van de naalden en buizen was de TRX van de bovenstaande problemen af :Y

Sux6 :W
 


hehe lolcatz, blijft leuk :)

Invisible_Bike_Cat.jpg


@GUNS en reactie Trixz: de vorige eigenaar van mijn TRX heeft de naalden+buizen ook laten vervangen. Ik heb nog nooit last gehad met de gasrespons of verbruik (los van de olie uiteraard.. :/ )
 
Ik ben van plan om komende winter de trx op de dynojet bank te zetten bij Jerry vd Heiden.
IK wil voor de trx nog nieuwe uitlaatbochten maken van rvs 42*2 ,omdat de oude dof en aangevreten zijn, dit kan dus nog even duren.
Afgelopen winter heeft Jerry vd Heiden mijn xs caferacer afgesteld en deze loopt sindsdien prima.
Ik zal dan zeker de buizen en naalden laten vervangen bij mijn trx.
 
Ik ben van plan om komende winter de trx op de dynojet bank te zetten bij Jerry vd Heiden.
IK wil voor de trx nog nieuwe uitlaatbochten maken van rvs 42*2 ,omdat de oude dof en aangevreten zijn, dit kan dus nog even duren.
Afgelopen winter heeft Jerry vd Heiden mijn xs caferacer afgesteld en deze loopt sindsdien prima.
Ik zal dan zeker de buizen en naalden laten vervangen bij mijn trx.

Dat aan/uit gedrag is toch ook wel een persoonlijke tik van de trx maar je leert er mee omgaan. Mijn ervarng is dat het met open luchtfilters wat minder wordt.
Ik ben vorig jaar ook bij vd Heijden geweest voor een Dyno III setje, prima cluppie maar alleen jammer dat ze me er niet op wezen dat mijn carbs hoognodig gesynchroniseerd moesten worden terwijl je dat zo op de dyno kon aflezen.
Later toch nog laten doen en hup, motor liep direct veel beter.
 
Dat aan/uit gedrag is toch ook wel een persoonlijke tik van de trx maar je leert er mee omgaan. Mijn ervarng is dat het met open luchtfilters wat minder wordt.
Ik ben vorig jaar ook bij vd Heijden geweest voor een Dyno III setje, prima cluppie maar alleen jammer dat ze me er niet op wezen dat mijn carbs hoognodig gesynchroniseerd moesten worden terwijl je dat zo op de dyno kon aflezen.
Later toch nog laten doen en hup, motor liep direct veel beter.

klopt. mijne hapt alleen nog in z`n 1 onder de 4k. daarboven smooth as silk.

nieuw achterbandje zit er nu ook om. effe wat stuur tips gekregen van een maat. 2 camera`s voor op de motoren als het lukt. dat wordt nog lache op Zandvoort (hoop ik)
 
klopt. mijne hapt alleen nog in z`n 1 onder de 4k. daarboven smooth as silk.

nieuw achterbandje zit er nu ook om. effe wat stuur tips gekregen van een maat. 2 camera`s voor op de motoren als het lukt. dat wordt nog lache op Zandvoort (hoop ik)
Mag ik die een paar rondjes van je lenen? Zijn ze goed verzekerd? :P
 
Crappediecrapcrap: nieuw beleid op mijn werk is dat geen uitzonderingen meer worden gemaakt en iedereen koekblik van de zaak moet rijden :(

Daar gaat mijn Burgman/Tmax/Stelvio/Tenere... Als ik dat twee jaar terug had geweten was ik niet zo bescheiden geweest om de VanVan te nemen.
 
Laatst bewerkt:
klopt. mijne hapt alleen nog in z`n 1 onder de 4k. daarboven smooth as silk.

nieuw achterbandje zit er nu ook om. effe wat stuur tips gekregen van een maat. 2 camera`s voor op de motoren als het lukt. dat wordt nog lache op Zandvoort (hoop ik)

Ik kan 18-1900 toeren in zn één perfect cruisen..?
 
Crappediecrapcrap: nieuw beleid op mijn werk is dat geen uitzonderingen meer worden gemaakt en iedereen koekblik van de zaak moet rijden :(

Daar gaat mijn Burgman/Tmax/Stelvio/Tenere... Als ik dat twee jaar terug had geweten was ik niet zo bescheiden geweest om de VanVan te nemen.
Oei, da's jammer zeg.... Zo'n Tenere zou ik ook wel willen hebben....

Ik snap zowieso niet zo goed waarom het leasen van motoren niet wat makkelijker is... Het zou voor veel mensen die in de grotere steden werken een uitkomst zijn.... Hier in Rotterdam is er in het centrum echt geen doorkomen aan in de spits...

Is er trouwens nog iemand die mij wat tips kan geven over het uitpersen van de balhoofdpen uit een TRX kroonplaat? Zit er nog ergens een borgring in? Hoe krijg ik die er uit?
 
@Vieze:

Er is nog ruimte in groep 1 op Zandvoort 26 september. Geen betere manier om aan je kneedown te werken ;)

@Dash:
Mijn oefen tip voor de komende dagen: contra sturen. Ik doe niet anders meer. Haarspeldbochten, rotondes, chicanes, nog nooit gooide je de motor zo snel en makkelijk om. :Y
 
Crappediecrapcrap: nieuw beleid op mijn werk is dat geen uitzonderingen meer worden gemaakt en iedereen koekblik van de zaak moet rijden :(

Daar gaat mijn Burgman/Tmax/Stelvio/Tenere... Als ik dat twee jaar terug had geweten was ik niet zo bescheiden geweest om de VanVan te nemen.

Jammer.. Gaat de VanVan eruit? Ik vind 't een geweldig ding :)
 
Is er trouwens nog iemand die mij wat tips kan geven over het uitpersen van de balhoofdpen uit een TRX kroonplaat? Zit er nog ergens een borgring in? Hoe krijg ik die er uit?

Ik zal dit aan mijn broer navragen; die heeft nl die pen in jouw kroonplaat geperst.

Ik hou je op de hoogte.
 
@Vieze:

Er is nog ruimte in groep 1 op Zandvoort 26 september. Geen betere manier om aan je kneedown te werken ;)

@Dash:
Mijn oefen tip voor de komende dagen: contra sturen. Ik doe niet anders meer. Haarspeldbochten, rotondes, chicanes, nog nooit gooide je de motor zo snel en makkelijk om. :Y

Bedankt mannen, maar is te korte termijn om vrij te regelen. Zijn dat zgn. trackdays? Effe op de site kijjken.
 
[Paling1 schreef op 19 september 2008 @ 09:47:

Is er trouwens nog iemand die mij wat tips kan geven over het uitpersen van de balhoofdpen uit een TRX kroonplaat? Zit er nog ergens een borgring in? Hoe krijg ik die er uit?]

Ik zal dit aan mijn broer navragen; die heeft nl die pen in jouw kroonplaat geperst.

Ik hou je op de hoogte.

Wil ik ook graag weten O-)
 
Laatst bewerkt:
Wil ik ook graag weten O-)
Ik was eerst!!! :} :9 :9

Als iemand trouwens een adresje weet waar ik dat kan laten doen dan is dat ook welkom!
Voor mijn Kawa moet ik waarschijnlijk een nieuwe balhoofdpen laten draaien en in de TRX kroonplaat persen...

Tot nu toe heb ik er weinig over kunnen vinden...
 
Laatst bewerkt:
@Vieze:

Er is nog ruimte in groep 1 op Zandvoort 26 september. Geen betere manier om aan je kneedown te werken ;)

@Dash:
Mijn oefen tip voor de komende dagen: contra sturen. Ik doe niet anders meer. Haarspeldbochten, rotondes, chicanes, nog nooit gooide je de motor zo snel en makkelijk om. :Y

De camera`s zijn niet verzekerd :+ maar misschien dat je er eentje een sessie mee mag nemen O-) slopen is nieuwe kopen :+

en idd: contra sturen is zeker met die streetbar op m`n TRX the way to go. wat duikt dat ding onbeschoft snel de bocht in. heb nu ook een tip gekregen tegen die speedwobbles. alleen duwen op het stuur. niet duwen en trekken tegelijk. helpt wel een bak.

@Vieze: we hebben het idd over een "trackday". in ouderwets nederlands heet dat een circuitdag of circuit rijen :)
 
Ik was eerst!!! :} :9 :9

Als iemand trouwens een adresje weet waar ik dat kan laten doen dan is dat ook welkom!
Voor mijn Kawa moet ik waarschijnlijk een nieuwe balhoofdpen laten draaien en in de TRX kroonplaat persen...

Tot nu toe heb ik er weinig over kunnen vinden...

@Paling&Tarwe: Ik heb t laten doen door een jongen die bij een (auto)garagebedrijf werkt waar ze een hydraulische pers hebben staan. Wou ie ook nog eens niks voor hebben! Wellicht een idee?

@Paling: Voor het draaien van een stuurpen weet ik denk ik wel een adres bij m'n ouders in Veendam denk ik. Maar dat is een eindje bij je vandaan natuurlijk. Mocht je niks in de buurt vinden, dan wil ik het daar wel even proberen als je een tekening hebt :]
 
@Paling&Tarwe: Ik heb t laten doen door een jongen die bij een (auto)garagebedrijf werkt waar ze een hydraulische pers hebben staan. Wou ie ook nog eens niks voor hebben! Wellicht een idee?

@Paling: Voor het draaien van een stuurpen weet ik denk ik wel een adres bij m'n ouders in Veendam denk ik. Maar dat is een eindje bij je vandaan natuurlijk. Mocht je niks in de buurt vinden, dan wil ik het daar wel even proberen als je een tekening hebt :]
Thanks voor de info!!
Maarre het is dus gewoon een simpele kwestie van persen, en dan gaat het goed? Zit er dan geen borgring in waar ik me druk om moet maken?

Ik wil het liefst het persen en draaien (gelukkig hebben we het over de balhoofdpen en niet over andere dingen... :9 ) door dezelfde laten doen. Dan weet ik tenminste zeker dat alles goed gaat...
Maar als ik hier in de buurt niets kan vinden, dan zal ik je misschien nog wel eens een mailtje sturen...
 
@Paling: ik heb het nagevraagd bij mijn broer en zoals hij het zei: "ge moet hem er niet op de logische manier uitpersen".
Hiermee bedoelde hij dat ge de pen op zijn langst door de plaat moet heen persen en niet van onderuit naar boven toe. Er was blijkbaar geen borgring aanwezig.

Ik weet niet of dit duidelijk is voor jou, anders laat ge het maar weten he.
 
Staat me ook iets van bij..dat het niet is zoals je zou verwachten in ieder geval.. Gold ook voor de YZF kroonplaat en pen trouwens. Maar verder.. GEEEEEN idee. :$

Paling, is het geen idee om eens bij de streetfighter-gasten hier op het forum een vraag te droppen? Die lui weten ongetwijfeld adresjes etc...! En anders, mail me gerust ff inderdaad..

Ik heb eindelijk onderdelen besteld die m'n trix een streetbike moeten gaan maken. Moest er toch maar eens van komen. Anders ben ik straks toe aan de swingarm update en rij ik nog steeds met kuip rond.. :+

Koplamp, houders, stuureinde spiegel en een goedkoop digitaal tellertje...en..de voorvork gaat weer uit elkaar. Toch maar zwarte poten in plaats van geel-goud.. B| :+
 
Ik ben van plan om komende winter de trx op de dynojet bank te zetten bij Jerry vd Heiden.
IK wil voor de trx nog nieuwe uitlaatbochten maken van rvs 42*2 ,omdat de oude dof en aangevreten zijn, dit kan dus nog even duren.
Afgelopen winter heeft Jerry vd Heiden mijn xs caferacer afgesteld en deze loopt sindsdien prima.
Ik zal dan zeker de buizen en naalden laten vervangen bij mijn trx.

Mijn advies (ook na informatie van Mile Pajic) ga niet naar 42 bochten toe! :N
Dit is gewoon weg té groot voor een 'standaard' blok. Voor een écht getuned blok (à la OVER met 43mm OVER uitlaatsysteem etc) zou het kunnen.

Mijn uitlaat is van 38 naar 40 naar 45 naar 50 toe bij de einddempers.

Maar doe natuurlijk wat jij wilt eejj ;) *Trixz had dit idee namelijk ook in het begin, zo dik mogelijk


Verder ben ik in fase 3 aangekomen van de 5 inzake mijn laatste(?) P.I.M.P. voor de REX :9

:W
 
vering vraagje: welke vering is standaard instelbaar op een TRX? Ik heb de achterveerspanning zien zitten. en de voorvering van de achterveer. en de voorvering van de voorvork. zijn er nog meer? ik dacht er een te missen op de voorvork.

btw: de achterveerspanning staat nu helemaal dicht. dat kan niet echt goed zijn of wel? :?

en ik kan nergens de standaard waarden (fabrieksinstelling) voor de vering vinden. kan iemand die geven? :)
 
Laatst bewerkt:
K&N filter was 1.5 week geleden al besteld en werd donderdag bezorgd.
Sávonds gemonteerd en het bokken is inderdaad al minder.
Tot de winterstop doe ik het hier mee.
Bij de uitlaatbochten van 42 mm was mijn idee dat de motor zijn uitlaatgassen wat sneller kwijt kan, (deze hebben 16% meer doorlaat dan de orginele uitlaatpijpen), de einddempers zijn dan orginele termignoni's van ducatie die voor een beetje tegendruk zorgen (en voor een mooi geluid zorgen zonder dat het herrie word).
Met mijn nadenkwerk bereik ik dan ongeveer hetzelfde als orginele uitlaatpijpen met open dempers.
Als je niks probeer kom je nooit wat verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan