Trixz
MF veteraan
- 20 jul 2005
- 6.534
- 349
TRX-rijders kunnen zich hier melden en lekker ouwehoeren over hun prachtige twin!
Hier staat DEEL 1 (door TR@X gestart als één van de leden uit de -raad der wijze mannen- )
- DEEL 2 én DEEL 3 voor diegene die historie willen zien
-------------------COME ON GUYS WHEN
De 1e TRX MEET,GREET & RIDE (2006) heeft op 10 JUNI plaatgevonden te VORDEN(Achterhoek)
Deelnemers waren;
- Trixz
- Petrus
- TR@X
- noef
- Fuzz10
- anTRiX
- T-power
- Rattle-Head
- TRXArnold
- Wytze850
Foto's voor een impressie...
Engine TRX850:
Engine type = 4-Stroke DOHC 5-Valve Cylinder
Cylinder arrangement = Parallel twin
Displacement = 849 cc
Bore x stroke = 89.5 x 67.5 mm
Compression ratio = 10.5:1
Maximum power (ISO)= 61kW / 82bhp @ 7,500 rpm
Maximum torque = 84N-m / 62ft/lb 6,000 rpm
Lubrication Pressurised = Dry Sump
Transmission TRX850:
Clutch type = Coil spring Wet multiple disc
Transmission type = Constant mesh 5-speed
Gear ratios = 1st: 2.571, 2nd: 1.850, 3rd: 1.428, 4th: 1.173, 5th: 1.037
Frame and Suspension TRX850:
Frame Type/Material = Diamond / Steel Tube
Caster/Trail = 25 degrees / 99 mm
Tyre size (front-rear) = 120/ 60-ZR17 / 160/ 60-ZR17
Brake type (front and rear) = Hydraulic Dual Disc/ Single Disc
Suspension type = Telescopic / Swinging arm
Suspension Adjustment (front) = Spring Preload / Damping
Suspension Adjustment (rear) = Spring Preload/ Rebound/ Compression Damping
Performance TRX850:
Max. Speed = 224kmh/ 139mph
Standing quarter mile (400m) = 11"80secs @183kph/113mph
Power BHP = 76 @7,400rpm
Torque ft/lb = 56 @5,900rpm
Rolling acceration 60kmh-100kmh (37.5mph-62,5mph) in 3rd = 4.4 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 3rd = 4.5 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 5th = 7.3 secs
Rolling acceration 60km/h-140km/h (37,5mph-87,5mph) in 5th = 15.8 secs
Power to Weight = 0.43 bhp/kg
Fuel Consumption = 45-50mpg
Weights and Measures TRX850:
Length = 2,070 mm
Width = 705 mm
Height = 1,155 mm
Seat height = 795 mm
Wheelbase = 1,430 mm
Ground Clearance = 140 mm
Dry weight = 188 kg
Fully equipped = 206 kg
Engine oil capacity = 4.2
Fuel tank capacity = 18 litres
Brochures:
1995-1997.pdf
1998-verder.pdf
Onderdelenfiches:
1996 TRX: klik
1997 TRX: klik
Link naar testverslagen en diverse TRX gerelateerde informatie 'A MUST SEE'
*Thanx 2 M@thijs
Franse link naar testverslagen en diverse TRX gerelateerde informatie
*Thanx 2 m&o
Onderdelen 'online' zoeken voor de TRX ... klik HIER
Links:
TRX850 Germany site
nog een TRX Germany site
TRX picture op BIKEPICS
Zweedse TRX-fanaat
TRX worldregistration site
Franse TRX site 1
Franse TRX site 2
SpondonTRX homepage
YAMAHA TRX850 enthusiasts
TRXfiles UK
Japanse site
Konepool's TRX page
Japanner zijn TRX
Japanse site 2
Duitse test uit 1996
Tjechiesche TRX site
TRX club Denmark
Dé lijst van dé 40! MF TRX riders and one woman
- 600XTRX850
Data:
* Taartschep
* Rear wheel hugger
* Alu voortandwiel beschermer
* Alu voetsteunen en schakelpook
* Stalen remleidingen
* Goldspots
* Andere uitlaten
* Buddy-sit-cover
* On the shelf:
* Superbike-stuur en kroonplaat
* Stuurkuip t.b.v. aangepast stuur en kroonplaat.
* K&N naalden
- Alias
- Angus
- anTRiX
- Aruod
- Billy the Kid
Data:
* 1998
* Lasers
* Dynojet Stage ??
- chrisbm
Data:
* 1996
* BOS Alu dempers
* Kleine knippers
* Dyno stage 3
* Losse K&N filters
* Hyperpro voorveren
* HEL stalen remleidingen zwart
- Darkbike
Data:
* 1997
* Bos uitlaten (prachtig tweecilinder geluid)
* Scott-oiler
* Seatcover
* Stalen remleidingen
* Steunen voor een paddock achterbok
* custom made (verzonken) achterlicht en plaathouder
- Dash
Data:
* 1998
* BSM Vampire RVS dempers
* K&N luchtfilter
* Stalen remleidingen
- Derkster *zonder Akra's nu met originele dempers
- Dyno_jet
- Ed@TRX
Data:
* RVS (homemade) uitlaatsysteem met alu einddempers
- Fuzz10
(c)2006 Ad Kievit ([NORML]http
- Hazes
- Headbanger
Data:
* andere spiegels
* wilbers voorvering
* K&N luchtfilter
* HEL performance remleidingen
- joebiker
Data:
* Wp Roma upside down 43mm zwarte coating
* Marvic magnesium penta wheels
* Selfmade uitlaatbochten (star twin)
* Carbon dempers leovincie
* Carbon voorspatbord
* Braking Wave remschijven
* Blauwe Remklauwen thunderace,
* Stalen Goodrich remleidingen
* VeeTwo nokkenassen
* Aangepaste standaard luchtfilter
* Geflowde cilinderkop
- Kars
*update* 01-03-2008
Data:
* 1998
* ABM kroonplaat
* ABM superbike stuur
* Stahlflex remleidingen
* Bugspoiler
* K&N filter
* Akra 2-1
- Killemall
Data:
* Leovinci Carbon einddempers
* Hardstalen remleidingen voor
* Dynojet stage II
- Laxe
- L-TRX
- Lucasfalt *circuitfiets
- M@thijs (oude TRX van Schumi)
Data:
* WP voorveren
* Tandwiel verhouding is anders
* Stalen remleidingen
* R1 remklauwen
* TWP special valblokken
* BOS uitlaten
* K&N filter
* Dynojet stage....?
* Rearwheel hugger black
* Racekont
* High mounted uitlaten (special made)
* Undertray
- meissie frl.
Data:
* 1996
* BOS alu dempers.
* WP voorveren.
* Aangepaste luchtfilter en sproeiers
- Mike B
Data:
* 1996
* Bos dempers
* Dyno-jet kit
* K&N filter
* R6 reminstallatie voorzijde
* Goodridge stalen remslangen voor
* Renntec bagage rekje
* R1 stepjes
* Andere voorveren (geen idee meer welk merk)
- m&o
Data:
* 1996
* Scorpion uitlaten
* YZF-750R UPSD front
* custom made (verzonken) achterlicht en plaathouder
- Noef
Data:
* TDM blok
* Stalen remleidingen
* Verder origineel
* BOS Alu dempers
Still 2 do (this winter):
* Originele tank (zonder deuken)
* Hugger
* Undertray (die nog gespoten moet worden)
- Ook een TRiXie
- Paling1 (zijn TRX = R.I.P.)
- Petrus
Data:
* 1997
* Dé originele mooiste kleur
* K&N filter en dynojet stage 1
* YZF 750 linkhevels (dus achterkant hoger)
* Technoflex progressieve voorveren
* Voortandwiel 16 tands
* Open oval Laser uitlaten (oorspronkelijk bedoeld voor een CBR1100 blackbird)
* Stalen remleidingen voorkant
* Zelfdraai valblokken
- Punica78
Data:
* R6 remklauwen met stalen remleidingen
* FZR 600 ledachterlicht met geïntegreerde pinkers en Aliën led pinkers vooraan
* YZF750 achterbrug en upsd met bijhorende velgen, remschijven en achterrem
* MPP vooraan en achteraan
* Echt carbonnen spatbord
* Paddockdiabolo's (niet echt tuning maar allez zo ben ik toch volledig)
* Lange Pazzo Racing levers
- SpondonTRX
- Rokoni
- Tarwetijger (ex TRX van TRiX)
Data:
* Bos dempers
* Hyperpro voor en achter
* Kleine knippers
* Rode rimstriping
* 6 zuiger klauwen
* YZF koplamp met Xenon ombouw
- TeDeuM
Data:
* Hyperpro voorvering (wel deze voor de Franse TRXcup indertijd)
* Tandwiel van 16 ipv 17 vóór
* Alle verlichting is verwijderd
* Monozit
* Dichtgewerkte originele kuip vooraan
* Stalen remleidingen vooraan
* Selfmade valblokken
* Laptimer
* Digitaal snelheidsmetertje (sigma)
* Laser uitlaten(indien toegelaten)
- tiggermac
- tracTRiX
Data:
* 1997
* K&N
* Hugger
* Uitgeboorde originele dempers
- Trixz Main topic leader part 2/3/4
Data:
* 1999
* Bridgestone BT014's with a 120/70 in front
* Braided brake lines front and back
* Dynojet Stage 3 [Tovami by Ruud Fredriks]
* K&N separate airfilters
* Wheelrimstriping
* Bikedesign crashpads black
* Small (Smoke) indicators
* Rear seat cover black
* StainlessSteel exhaust mounts with YAMAHA logo
* Rearwheel hugger NWS Black
* Pazzo Black Short brake and clutch levers
* Braking Wave front and back
* GP-style gear shift 1 up and 4 down
* Full WP suspension, front springs and rear the Fusion with PA!
* RairoTec rearset
* Pro Bolt Black Preload adjusters front
* Pro Bolt Black paddock stand bobbins
* Coerce Drive Sprocket Guard
* Coerce Front Fork Stabilizer
* Xenon headlight conversion
* Custom made exhaustsystem with custom made Akrapovic cans
* LED taillight
Wanted:
* Wheels (aluminium)
* YZF 750 swingarm ?
* YZF 750 UPSD ?
Movies:
Fly by on the Nordschleife 'The Ring' Germany
Tankcam test 1
Dyno with Stage3
Tankcam test 2
Tankcam part 3
Tankcam part 4
- Tr-X850
Data:
* 1996
* Dynojet Stage 3
* K&N filters
* 2 in 1 Akra
* Voorzijde progressieve veren van WP
* Stalen (HEL) remleidingen
* Undertray
- T-Power
Data:
* 1999
* Spiegler remleidingen
* Carbon voorspatbord
* "Body Style" onderkuipje
* Duozit afdekkap (met het zelfde profiel als de tank)
* BOS dempers met BOS uitlaatsteunen.
* K&N Luchtfilter ipv origineel filter (voor de rest motorisch origineel)
- Vieze
Data:
* Termignoni's!
- Wytze850
3x (c)2006 Ad Kievit ([NORML]http
Laatst bewerkt: