Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Op m'n FZ1N had ik ook de R6 gashendel gemonteerd. Dus met die aanpassing ben ik wel bekend .

Maar ik lees ook online dat je met een ECU flash de gasrespons ook kan laten aanpassen zodat hij al eerder op 100% gas open staat?
volgens mij moet het met een ecu flash ook wel lukken inderdaad, maar de A mode is al een stukker sneller dan de std mode toch kwa gashendel slag? het snelst vol gas haal je denk ik met een r6 hendel en in A mode.
 
Iemand enig idee welke kleurcode de achterbrug van een MT-09 2014 heeft? Zit wat lak schade die ik graag zou willen aanstippen met een lakstift. Iemand tips?
 
Zit te kijken voor een onderspoiler, maar bij de eerste pagina's die ik bezoek staat dat deze alleen met de originele uitlaatbochten past. Iemand tips voor één die met de akra past? Ik neem tenminste aan dat ik ook de akra bochten heb?
 

Bijlagen

  • 2057440-d0c69986320c957245a606425304d1e4.webp
    753,4 KB · Weergaven: 0
Wie o wie heeft een Dominator new GP op zijn MT09 zitten en kan mij over de streep trekken om deze aan te schaffen voor mijn 2021 MT09?

Hoe luid is de uitlaat met DB killer in? Welke tune? Trillingen/resonantie etc?


 
Iemand die een werkplaatshandboek voor mt 09 gen 1 verkoopt?
 
De banjobout bij mijn remklauw links voor was wat losgeraakt waardoor er remvloeistof lekte. Als ik nu de banjobout helemaal los haal en de ringetjes vervang, opnieuw vastzet en de remleidingen bijvul/ontlucht, moet ik dan ook iets met het abs systeem? Heb namelijk geen diagnoseapparaat om hiermee aan de slag te gaan.
Betreft mt09 2014
 
Hi allen, ik ben op zoek naar een eerste gen mt09, maar ken het model niet zo goed.
Heb een testrit gemaakt op een 2014 geïmporteerd uit Italië, maar deze had een zingende 3e versnelling.

Is er verschil tussen de gouden vork poten en de grijze vorkpoten? Of is dit puur een kleur verschil?
Ik kijk naar een vraagprijs tot max 6500. Liefst met handvatverwarming en een uitlaatsysteem met tune. Ik kijk vooral op MP, maar misschien weten jullie nog een mooie te staan.

Ik ga de motor vooral als woonwerk over de a2 inzetten, wat is het verbruik grofweg? 1 op 18-20?

Ander punt; lees veel over de te brute gasresponse en dat flashen echt de moeite waard is bij de gen1. Op welke manier merk ik dat het beste? Dan kan ik daar tijdens het testritje op letten.
 
Laatst bewerkt:

Ze ratelen fluiten zingen allemaal (Mijn Gen1 deed dat ook)
Nee enige is dat de er nog eerste generaties een paar zonder ABS zijn uitgoevoerd.

Verbruik kwam bij mij nooit beter dan 1:15 en met de kleine tank sta je relatief snel aan de pomp.

Eerste generatie verder inderdaad slechte gasrespons heel hakkeling met andere pijp heb je wel een tune nodig eigenlijk.
Vering van de eerste generatie is ook matig (Al heb je daar met woon-werk) weinig last van, maar als daar iets geupgrade zou zijn, zou dat voor mij een grote plus zijn geweest ipv de pijp.

Verder heel leuk blok, maar of dit nou de perfecte woon-werk brommer is heb ik mijn vraagtekens bij
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Nee ideaal voor ww is iets saais, maar ik moet wel kriebels hebben om hem te pakken
Ik heb een tijd bijvoorbeeld een vfr750 gehad en dat vond ik echt te saai, helaas.
 
Voor 6500 zou ik een speed triple halen. De mt-09 van de 1ste generatie zijn nou niet geweldig qua vering, gasrespons. Vooral een Italië import is niet echt aan te raden als je ziet hoe ze daar rijden.
 
Ik rij met de MT-09 gen1 ook veel woon-werkverkeer over de A2. Gaat prima. Begin dit jaar een upgrade gedaan van de vering (Wilbers veren voor en YSS achterschokbreker), had ik veel eerder moeten doen! Ook toerritten van een hele dag zijn prima te doen. Enige nadeel is de kleine tank, maar ik rij gemiddeld 1:20, tanken iedere ca 250 km gaat nog wel. Gasrespons is wennen, mogelijk is flashen daar de oplossing voor. Nooit echt overwogen, misschien volgend jaar
 
Grappig sjorrit, die reactie had ik niet verwacht in dit topic.
Maar de triumph nakeds heb ik idd ook op het oog, ook de 675.

Maar ik kan me niet voorstellen dat de gen1 gewoon een fijne fiets is voor woon werk.

Ik heb 2 fietsen op het oog, beide op marktplaats, waarvan 1 al vering upgrades heeft gehad. Wel de moeite waard dus om even test te rijden.
 
Hoe merk ik het jerky gas het meest?
In de 1e op mode A en dan heel langzaam rijden, gas aan/uit?

Dan kan ik bij testrijden hier op letten, of een motor eventueel al is geflashed.
 
Morgen ga ik bij deze kijken:


Originele uitlaat, shock en zadel zijn aanwezig.
Bij 40k staat grote beurt+kleppen stellen op de planning als ik het goed heb.
 
Voor woon werk verkeer zal ik die originele uitlaat monteren, deze heeft geen ekeur. En het is import want Nederlandse fiets zal abs hebben.
40000 kilometer beurt is een prijzige.
Succes
 
Goeie info! Hoe duur is een prijzige? Opzich zou ik dit werk ook zelf kunnen, maar onderhoudsstempeltje van een dealer is ook wel fijn.
 
Goeie info! Hoe duur is een prijzige? Opzich zou ik dit werk ook zelf kunnen, maar onderhoudsstempeltje van een dealer is ook wel fijn.
Mijn ervaring met inruilen is dat ze nooit naar een onderhoud boekje vragen. Richtprijs van beurtje weet ik niet die heb ik nog niet hoeven uitvoeren. Maar zal wel richting €600 gaan vermoed ik. Wellicht kunnen daar andere met ervaring daar op reageren.
 
Ik heb hem gekocht!
Wat een heerlijke fiets zeg. Mag nog iets finetuning in vering krijgen (zit instelbare shock op en ohlins veren) en wat klein spul.
Direct wat vraagjes;

- Hoe lang doet de tank het op F-Trip? 30km? En hoe lang op de volle tank? Bij mij ging 170km de F-Trip aan vanaf vol, lijkt ok toch?
-Kennen jullie bijgevoegd zadel logo? Lijkt een zadelhoes om het originele zadel. Ik heb er nog 2 hoezen bij en een volledig custom zadel.
- Hij is een keer omgevallen en ik denk dat er een soort belly pan stuk is. Kunnen jullie mij helpen wat hier hoort?
 

Bijlagen

  • 1732737293630543814404049446803.webp
    215,7 KB · Weergaven: 0
  • 17327375652906876767007719197684.webp
    108,9 KB · Weergaven: 0
  • 17327375788275402886834844389645.webp
    260,2 KB · Weergaven: 0
Foto 2 is idd de bracket van een bellypan/stukje plastic, dit was niet standaard op de gewone mt-09 maar kwam wel op de Street Rally uitvoering. Aan de carter bescherming te zien is de motor niet gevallen maar is er wel een schuiver mee gemaakt. Hoe ziet de onderkant van de stipjes eruit en je stuurgewichten?
 
Lijkt inderdaad niet omgevallen, maar al rijdend gevallen. Hard zal het niet gegaan zijn aan het deksel te zien, dan lopen die schaafplekken veel verder door.