Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helaas.Is er voor het 2024 model ook een officiële duo seat cover beschikbaar? Ik vind hem niet terug in de configurator van Yamaha
Ik heb dit probleem met mijn 2021 model ook.Onlangs het luchtfilter op mijn 2021 MT09 SP vervangen. Oude filter was - denk ik - nog nooit vervangen. Errugh smerig. Vervangen voor een DNA filter.
Nou had ik voor het vervangen al meerdere keren dat de gasrespons heel onvoorspelbaar was bij een koude motor tussen de 3000-5000 toeren. Daarboven ging het wel, maar als je rustig een woonwijk uit wilde rijden dan ging het met horten en stoten. Een enkele keer ook met een warme motor een vreemde gasrespons, alsof de motor aan het verzuipen was. Vollast op de gashendel maar geen opbouw van toeren. Koppeling inknijpen en even richting de 11000 toeren, dan was het weer voorbij. Geen CEL.
Sinds het vervangen van het luchtfilter is dit veel erger geworden, zowel het eerste als ook dat laatste. Probleem komt en gaat, soms na 20min en soms na 2 uur rijden. Dat schokkerige bij lage toeren nog steeds met koude motor. Het gevoel dat ‘ie verzuipt bij warme motor komt vrijwel iedere rit voor, lange en korte ritten. Sindsdien ook twee keer een CEL gehad, maar zonder foutcode bij uitlezen. Eerste keer ging CEL weg na schoonmaken sleutel. Tweede keer bij uitlezen zonder zichtbare DTC gewoon op ‘clear all’ geklikt en toen was de CEL weg.
Beetje onderzoek gedaan, en ik lees veel verhalen (met name uit US) dat de TPS (Gasklep / Gashendel Positie Sensor) uit het 2021 model een drama is. Is dezelfde als van de R1 uit dat jaar (?) en voor het 2022 model en later hebben ze een andere TPS (ander onderdeelnummer) waar er blijkbaar minder tot geen problemen mee zijn. Dat klinkt best plausibel. Ontsteking zelf zou andere problemen geven. Brandstof is altijd Shell V-Power en na tientallen keren tanken bij meerdere Shell stations zou het ook niet aan de kwaliteit van de peut liggen. Brandstofpomp lijkt me ook niet logisch. Luchtfilter is dus nieuw en heb ik na installatie nog een keer losgehaald en nagekeken of er misschien toch ergens valse lucht werd getrokken. Zag er normaal uit, nergens naadjes of scheurtjes, installatie volgens het boekje. TPS of andere sensor die het mengsel foutief dirigeert zou dus een hoop verklaren.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met een 2021 MT09 (SP)? Bezoekje aan Van Meel in Made ga ik sowieso doen, maar meer info is altijd welkom.
Terugkomende hier opBlokken bevielen prima. Veel meer remperformance.
Heb echter de MT wel met 70km/h door een lowsider de berm ingedrukt... oeps...
Bike is waarschijnlijk total loss. Krijg vandaag als goed is meer info van de schade expert vanuit verzekering.
Vanalles beschadigd, zoals voorvork, achterbrug, stuur is krom etc. etc.
Bekijk bijlage 2032243
Bekijk bijlage 2032242Bekijk bijlage 2032241Bekijk bijlage 2032240
Onlangs het luchtfilter op mijn 2021 MT09 SP vervangen. Oude filter was - denk ik - nog nooit vervangen. Errugh smerig. Vervangen voor een DNA filter.
Nou had ik voor het vervangen al meerdere keren dat de gasrespons heel onvoorspelbaar was bij een koude motor tussen de 3000-5000 toeren. Daarboven ging het wel, maar als je rustig een woonwijk uit wilde rijden dan ging het met horten en stoten. Een enkele keer ook met een warme motor een vreemde gasrespons, alsof de motor aan het verzuipen was. Vollast op de gashendel maar geen opbouw van toeren. Koppeling inknijpen en even richting de 11000 toeren, dan was het weer voorbij. Geen CEL.
Sinds het vervangen van het luchtfilter is dit veel erger geworden, zowel het eerste als ook dat laatste. Probleem komt en gaat, soms na 20min en soms na 2 uur rijden. Dat schokkerige bij lage toeren nog steeds met koude motor. Het gevoel dat ‘ie verzuipt bij warme motor komt vrijwel iedere rit voor, lange en korte ritten. Sindsdien ook twee keer een CEL gehad, maar zonder foutcode bij uitlezen. Eerste keer ging CEL weg na schoonmaken sleutel. Tweede keer bij uitlezen zonder zichtbare DTC gewoon op ‘clear all’ geklikt en toen was de CEL weg.
Beetje onderzoek gedaan, en ik lees veel verhalen (met name uit US) dat de TPS (Gasklep / Gashendel Positie Sensor) uit het 2021 model een drama is. Is dezelfde als van de R1 uit dat jaar (?) en voor het 2022 model en later hebben ze een andere TPS (ander onderdeelnummer) waar er blijkbaar minder tot geen problemen mee zijn. Dat klinkt best plausibel. Ontsteking zelf zou andere problemen geven. Brandstof is altijd Shell V-Power en na tientallen keren tanken bij meerdere Shell stations zou het ook niet aan de kwaliteit van de peut liggen. Brandstofpomp lijkt me ook niet logisch. Luchtfilter is dus nieuw en heb ik na installatie nog een keer losgehaald en nagekeken of er misschien toch ergens valse lucht werd getrokken. Zag er normaal uit, nergens naadjes of scheurtjes, installatie volgens het boekje. TPS of andere sensor die het mengsel foutief dirigeert zou dus een hoop verklaren.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met een 2021 MT09 (SP)? Bezoekje aan Van Meel in Made ga ik sowieso doen, maar meer info is altijd welkom.
Ik heb dit probleem met mijn 2021 model ook.
Navraag bij mijn garage, die navraag gedaan heeft bij de dealer. Blijkbaar is er op de 2021 modellen een probleem met de TPS sensor waardoor hij een CEL gooit, en heel slecht gaat lopen. Storing komt en gaat. Hiervoor zou een terugroepactie gaan komen is mij verteld.
Op mijn Tracer 9 uit 2021 (in feite dezelfde motor dus) heb ik na veel zeuren de TPS laten vervangen. Dat was bij 39.500km. ik moest wel zeuren, omdat er geen foutcodes waren, wel van tijd tot tijd onrijdbaar gedrag.Motor is uitgelezen en daar kwam inderdaad een foutcode op de TPS uit. Nu wachten tot Yamaha een nieuwe TPS naar Made stuurt, daarna zou het probleem verholpen moeten zijn!
Nooit eerder Yamaha gereden zeker?Hebben jullie ook bij de eerste generatie dat van neutraal naar 1e versnelling best een klap is? Alsof de motor echt in de versnelling schiet. Tijdens het rijden merk ik verder niet dat de motor moeilijk schakelt.
Dit is mijn eerste motor, dus alleen de rijlesmotor ter vergelijkingNooit eerder Yamaha gereden zeker?
Is een Yamaha dingetje
Maar is iets om geen zorgen over te makenDit is mijn eerste motor, dus alleen de rijlesmotor ter vergelijking
De TPS is onder garantie vervangen, heb de brommer gisteren weer opgehaald bij Van Meel. Dag en nacht verschil met wat het eerst was.Op mijn Tracer 9 uit 2021 (in feite dezelfde motor dus) heb ik na veel zeuren de TPS laten vervangen. Dat was bij 39.500km. ik moest wel zeuren, omdat er geen foutcodes waren, wel van tijd tot tijd onrijdbaar gedrag.
Nu, bij 57.500 km, hetzelfde euvel.
Ik vermoed dat toen niet de nieuwe versie van de TPS sensor is geplaatst. Deze laat ik binnenkort alsnog vervangen door het nieuwere type uit modeljaar 2023.
Oh ja, die terugroepactie? Dat hoor ik al heel lang. Zo lang er geen ongelukken mee gebeuren met dit als aantoonbare oorzaak gaat dat niet gebeuren.
Ja dat had ik ook. De versnellingsbak van de 1e Gen MT09 is nou niet de meest stille en de koppeling hoor je ook vrij goed in z'n vrij. Maar dat is normaal bij dit model en geen probleem, is ook gebleken bij een langeduur-test van Motorrad waar dit een thema was maar alles was in ordeHebben jullie ook bij de eerste generatie dat van neutraal naar 1e versnelling best een klap is? Alsof de motor echt in de versnelling schiet. Tijdens het rijden merk ik verder niet dat de motor moeilijk schakelt.
Nou, zowiezo is NL te ver voor een koop, maar heel soms denk ik wel eens "had ik misschien toch een XSR gekocht" want vind hem toch wel erg mooi. Alleen een beetje fatsoenlijk bagage achterop nemen voor een weekje vakantie gaat niet met een XSR. Een paar zijtassen vind ik maar niks. Dat is wat me er toen van af hield...Of als er iemand wil overschakelen naar een Xsr900, mijne staat ook te koop
Mijne is een Belgische ;p maar inderdaad, ik kijk ook richting een Supertenere.Nou, zowiezo is NL te ver voor een koop, maar heel soms denk ik wel eens "had ik misschien toch een XSR gekocht" want vind hem toch wel erg mooi. Alleen een beetje fatsoenlijk bagage achterop nemen voor een weekje vakantie gaat niet met een XSR. Een paar zijtassen vind ik maar niks. Dat is wat me er toen van af hield...
Dit bedoel ik dan
Bekijk bijlage 2054483
Als het een XSR was geworden dan wel de blauwe
Bekijk bijlage 2054484
Hoe zien de Barend spiegels eruit en wat wil je ervoor hebben?Iemand intresse in een
puig onderspoiler
En topkoffer drager
En barend spiegels
Geen idee eigenlijk maar ligt er aan of de hendels, knoppen, stuurdikte hetzelfde zijn misschien?Weet iemand of de handkappen van een yamaha 9 gt op een mt 09 2023 passen?
Lijkt me namelijk wel lekker om uit de wind te zitten met mn handen in de winter.