Yamaha Experience demo rijden 2013 ook scooters

zuunig

MF veteraan
24 aug 2008
5.022
105
westland
Zaterdag 11 mei demo rijden op alle nieuwe yamaha modellen bij mcw in Naaldwijk, meestal ook een x-max 250 en een t-max 530 aanwezig , ruim een half uur proef rijden in een groep tussen de race monsters.
Yamaha Motor Europe

En zaterdag 18mei demo rijden bij gebben motoren in Rogat bij Meppel
Yamaha Motor Europe

En 25 mei motorscooter weekend bij motoport Hillegom
Yamaha Motor Europe
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de tip! De 25e in Hillegom wil ik wel eens proberen, iemand nog tips hoe je daarop moet inschrijven? Wil d'r met de Beluga heen + meisje mee. Eens kijken of ze het prettig vind op zo'n grotere scoot :) .
 
Ik denk gewoon je rijbewijs laten zien en dan mag je gaan rijden, alleen of in een groep.
 
De site van Motorport Hillegom geeft in ieder geval geen uitsluitsel. Hoopte eigenlijk op de site van Motoport of Yamaha wat modellen te kunnen zien en aan te geven welke ik zou willen rijden :) .
 
Meestal de modellen die nog verkocht worden, het kan zijn dat de majesty 400 er niet meer bij zit
maar de x-max 250 en t-max 530 wel, en mogelijk ook een 125cc
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat men op deze manier het rijden onder de aandacht brengt. Echter voor het proefrijden kan je gewoon bij de dealer terecht om een proefrit te maken, in ieder geval wel waar ik kom.
 
Meestal komt yamaha Nederland met de meeste modellen naar een dealer voor een demo dag.
veel dealers hebben niet een demo staan, soms mag je op een nieuwe een stukje rijden.
Maar de demo's waar yamaha mee komt zijn meestal al ingereden.
En op een demodag kan je als je wilt op 6 of 8 motoren rijden als je wilt, veel mensen willen gewoon eens ergens anders op rijden waar ze toch nooit geld voor over zouden hebben.

zo wil ik dit jaar op een R1 {182 pk} en Vmax {200 pk} een proefrit gaan maken.
effe een paar strepen op het asfalt zetten.
Gewoon omdat het kan , met dank aan yamaha.
 
Ik ging uit van proefrijden op een scooter. Mijn "fout" :) ik denk niet in motoren. :$
 
X-max en vooral de T-max staan op mijn lijstje! 8-)
Als je in nootdorp woont ben je zo in Naaldwijk.
als je even belt naar motorcentrumwest weet je of ze die 2 hebben staan.
het mooie van zo'n demodag is dat je rijd op yamaha's van yamaha nederland
en dat je niet gelijk een hijgende dealer in je nek heb die wil verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi initiatief van Yamaha.
Gelukkig heeft Honda tegenwoordig ook van dat soort dagen. :}

Ik heb in 2010 het halve land rondgereden om op 3 typen proef te rijden.
Natuurlijk kan een dealer niet een heel assortiment demo's aanschaffen, maar hoe willen ze de motorscooter promoten als je hem niet mag uitproberen?
Er was er een die zei: "Als je een koopcontract tekent, mag je proefrijden en als 'ie niet bevalt kunnen we hem altijd inruilen." _O-
 
Ik weet dat Naaldwijk dichtbij is, wil d'r graag heen maar de 11e ga ik het laminaat in m'n huisje leggen. Dat staat allemaal al vast en ga ik niet verplaatsen vanwege dat, haha. Jammer maar helaas. Hillegom it is! :)
 
Zo , lekker wezen rijden met yamaha's, door de drukte alleen op scooters gereden, op de
majesty 400 , xenter 125 en de xmax 250.

eerst de majesty 400, comfortabele reis scooter , maar op een hobbelende weg ineens niet meer, gemoedelijke scooter om te reizen en jaarrond woonwerk verkeer te doen.

Toen op de xenter 125 in een groep met veel snellere motoren bijna alleen maar volgas gereden en laat remmen en zo snel mogelijk het gas er weer op om de andere bij te houden wat op de 60 en 80 km wegen best goed ging, de xenter heeft een opvallend goede wegligging en van de koffer achterop merkte ik niks , het motortje moet heel hard werken maar de scooter rijdt best lekker,
maar toen ik de snelweg op ging waren de ander ineens verdwenen en haalde ik hooguit 105 op de teller, en soms zakte ik zelfs terug naar 97 km/u net of hij te warm werd en een stap terug deed.

Daarna op de x-max 250, welke goed rijdt en op de snelweg 132 km/u aantikt.
wat alle yamaha scooters gemeen hebben is een heel soepele motor, te soepel eigenlijk, ik bedoel, als je volgas geeft lijkt hij met veel slip van de koppeling heel soepel weg te rijden en dan bij het gas plotseling loslaten blijven ze heel soepel zonder op de motor af te remmen rijden, comfortabel maar, persoonlijk heb ik liever een wat minder soepel motortje met een wat ruwer optrekken en afremmen van de motor. zoals aprilia's , maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Ik ben benieuwd naar de x-max 400.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan