Hij rijd perfect op de achterrem na. Deze wil niet lekker reageren. Als ik hem tot op het asfalt doortrap blokkeerd hij hem wel en als ik het pedaal weer loslaat geeft hij het achterbandje ook weer de vrijheid, dus het lijkt mij dat de klauw wel in orde is. Vorige eigenaar zegt dat er vorig jaar nieuwe blokken opgezet zijn. Zelf zat ik te denken dat het remsysteem ietwat ontlucht moet worden, maar aangezien hier flink wat kennis rondneust bij deze de vraag: Iemand een idee waar dit aan kan liggen??
Mja ontluchten en/of remvloeistof verversen
Hallo Ténéré collega's
ik mag mij sinds afgelopen zaterdag ook de trotse eigenaar noemen van een ST. Eindelijk na al die jaren heb ik de knoop doorgehakt en mijzelf zo'n mooi setje wielen van Yamaha aangeschaft en ik moet zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen! wat een heerlijke motor om op te rijden.
Hey Drees,Welkom en gefeliciteerd met de aanschaf van de super. En idd zoals je zelf al aangeeft daar zul je geen spijt van krijgen.
En die remmen, lijkt mij idd een zaak van remolie vervangen en ontluchten. Maar dat de remblokken vorig jaar vervangen zijn dat zegt natuurlijk nix het ligt er maar net aan hoeveel km's er per jaar gereden worden, check de blokken wel ff. (ijzer op ijzer remt wel lekker fel, maar het slijt zo hard)
Hallo Ténéré collega's
ik mag mij sinds afgelopen zaterdag ook de trotse eigenaar noemen van een ST. Eindelijk na al die jaren heb ik de knoop doorgehakt en mijzelf zo'n mooi setje wielen van Yamaha aangeschaft en ik moet zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen! wat een heerlijke motor om op te rijden. Ik snap nu ook al die lofspraak van jullie in dit topic (uiteraard houd ik het al een tijdje in de gaten) Heb met plezier alle berichten gelezen en ben al een hoop wijzer geworden. Vooral het hete hangijzer de koppelingskorf. dat is blijkbaar iets om regelmatig te kontroleren, maar doen ook dan
Welkom Diesmer.
Ik zou als ik jouw was ook de andere vloeistoffen controleren. Als de vorig eigenaar ook al nalatig is geweest met de remvloeistof, hoe staat het dan met de olie en koelvloeistof. Na de controle heel veel rijplezier
Hallo allemaal, hallo Baffo, Ik heb er ook één gekocht, mijn eerste wegmotor. Eén van 95 met 23000 km, schoon aan de haak voor 1850 euro, alleen nog even langs de RDW en de belastingdienst.......
....Nou hier is'tie dan!!!!
(Afbeelding)
Hey, wrom krijg ik een aparte hallo, bennik niet iedereen? Of ken ik je, chauffeur uit Roosendaal zegt me iig nix...Op vrijdag 09 september 2005 22:31 schreef de zoveelste prutser het volgende:Hallo allemaal, hallo Baffo, Ik heb er ook één gekocht, mijn eerste wegmotor.
Ik heb nog een NL frame met kenteken... (al issie wsch duurder als de keuring enzo)Eén van 95 met 23000 km, schoon aan de haak voor 1850 euro, alleen nog even langs de RDW en de belastingdienst.
Meten en je weet t, er zijn minimale maten voor (veilig) remmen, zie httpDat met die achterrem doet me direct aan de mijne denken en mijn conclusie was dat de remschijf waarschijnlijk wat uitgehold is door de vorige blokjes, door te lang doorrijden met versleten remblokken of door de hitte die onstaat wanneer je doorrijd met een rem die blijft hangen. Met de oude remblokjes werkte hij waarschijnlijk nog prima omdat de de vlakken op elkaar ingesleten zijn en voldoende raakvlak hebben, maar nieuwe blokjes zijn recht en raken het uitgeholde gedeelte niet of nauwelijks, waardoor de motor ook nauwelijks kan remmen.
Volgens mij zijn er drie opties om hier vanaf te komen:
Niets doen, de nieuwe remblokjes zullen sneller slijten op de plaatsen waar nog wel geremd wordt, waardoor ze langzaam bol worden en steeds meer raakvlak krijgen.
De (hoge plekken op de) remschijf afschuren mbv een slijpsteen en een draaiend achterwiel. Een nieuwe remschijf monteren.
Nieuwe remblokken altijd ff de rand afschuren, zodat ze snel en goed inslijten, want elke schijf is (licht) vervormdZelf ben ik er nog niet uit en beperk me dus tot de eerste optie, maar dat kan natuurlijk snel veranderen wanneer je een keer écht moet remmen. Maar voor ik een nieuwe schijf ga kopen zal ik het eerst wel met slijpen proberen.
Vandaag in 2 uurtjes Rene zn koppelingskorf vervangen en zn krakend oude lijk opgelost
Enige wat opviel is dat de veren van nagenoeg gelijke dikte zijn maar vooral veel langer allemaal, en dat er een paar best wel onwijs los zitten, wat op zich heel vreemd is als t geen speling mag hebben, laat staan zoveel, maar t zal wel, hier een gifje...
(Afbeelding)
Nou vraag ik me idd af of die speling nou hetzelfde is als wat julie er laatst uitgehaald hebben (de oude dus). Je zou verwachten dat er nu ook weer zaakjes in gaan slijten door de beweging die ze kunnen maken, wat dus ook weer voor rommel kan zorgen.
Is nu alleen de dikte (en sterkte) van de veren veranderd, of zijn er ook nog andere verschillen?
en toch is de rammel nog niet weg. bij rijden met rond de 2000 toeren in bijv. 3, maar ook 4e en 5e versnelling hoor ik een rammel, weg weg is zodra het gas meer open gaat.
Ook hoor je de rammel niet als je gas tot omstreeks de 2000 toeren in de neutraalstand geeft.
RaRa?
Aha, nou bedanktHet was meer een grapje uit respect (een soort buiging) om je opperhoofd status aan te geven binnen dit forum, als de grote ST specialist.
De randen van de remblokjes afschuren dus. Waarmee? Met een vijl?
Dat met die achterrem doet me direct aan de mijne denken en mijn conclusie was dat de remschijf waarschijnlijk wat uitgehold is door de vorige blokjes, door te lang doorrijden met versleten remblokken of door de hitte die onstaat wanneer je doorrijd met een rem die blijft hangen. Met de oude remblokjes werkte hij waarschijnlijk nog prima omdat de de vlakken op elkaar ingesleten zijn en voldoende raakvlak hebben, maar nieuwe blokjes zijn recht en raken het uitgeholde gedeelte niet of nauwelijks, waardoor de motor ook nauwelijks kan remmen.
Top forumpie hier
eindelijk iemand die MF weet te waarderen..
geef hem een MF sticker kado
haha, zal ik gelijk me adres ff plaatsen???
weet ik, jongen weet ik
jij bent die knul die ik in Utreg tegenkwam, met die jongen op die bmw..
Nounou dolle boel,het wordt steeds drukker.
Ook jij welkom en gefeliciteerd met de aanschaf. Waar komt ie vandaan, belgie? duitsland? Ziet er goed uit ieg.
Succes met het papierwerk en dan lekker
De schijf ziet er verders goed uit. is wel wát ingesleten, maar kan nou niet zeggen dat hij er slecht uitziet. Voorremschijven zijn ongeveer hetzelfde patroon ingesleten, maar dat zegt natuurlijk niet veel. Ik ga volgende week vrijdag (dan heb ik een garage tot mijn beschikking) het hele zootje lostrekken en eens aan een grondige inspectie onderwerpen. Ook de remsappen ga ik dan vervangen en es flink ontluchten. Denk dat ik dan een hoop meer remkracht zal krijgen.
In ieder geval wel fijn dat er zo veel mensen meedenken! Top forumpie hier
Verwacht verder niet te veel van een achterrem, de mijne blokkeert nu gemakkelijker, maar het echte remmen moet nog steeds van voren gebeuren.