Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
...grmbl... volgend jaar zit ik op een eiland.... wat een herrie en wat een stank in die kl**estad

Anyway... Best Wishes and Excellent Health for 2007!! Alle goeds, René.

 
Laatst bewerkt:
Ga jij ff lekker naar een eiland, gaan wij wel stank en herrie maken
 
Kan me er ook in vinden, Behalve van dat eiland dan....
Allemaal een goed en gezond 2007!


Dat eiland vink zo'n gek idee nog niet. heb oud & nieuw al eens op een eiland gevierd en das best ok. Lekker om 00:00 in je korte broek en tshirtje de straat op.
Vergeet niet dat australie & nieuw zeeland ook eilandjes zijn.

Maargoed, anyhoe de beste wensen voor eenieder die ze hebben wil
 
Laatst bewerkt:
De beste wensen voor 2007 and may your wishers come true !!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ga jij ff lekker naar een eiland, gaan wij wel stank en herrie maken

hmpf, stadse fratsen!

ik vroeg mijn buurman met zaag in de hand eens om toch vooral die mooie groene boom te laten staan, hij zei me -multiculti- as jai wil wonen in bosj, jij moet gaan wonen in amersfoort!

jaja ishzodomnogniet
 
Hallo,

Ik overweeg sterk om een ST te gaan kopen, rij momenteel nog op XS650 en TRX850.
Ik geloof dat het blok van de ST voor een groot deel wel overeenkomt met dat van de TRX maar wat ik graag wil weten is of er nog bepaalde jaargangen en types van de ST nog af te raden zijn.
Ik bedoel dus te zeggen welke ST's het best zijn of zit daar geen verschil in. Ik vind nl de 89er erg mooi met die kleuren blauw/wit/geel die in de startpost staat.

Alle info is welkom

Peke
 
Laatst bewerkt:

Overeenkomsten met het TRXblok zijn er idd. Alhoewel ik geen ervaring heb met het karakter van de TRX vermoed ik dat ze wat dat betreft best wel verschillen. Ik weet niet in wat voor 'n staat je TRX verkeerd maar je zou kunnen overwegen om je TRX blok in een XTZ te plaatsen, zie hier

Naar mijn weten zijn de verschillen door de jaren heen enkel wat schakelaartjes stepjes en ander klein spul geweest. Echt grote technische verschillen zijn er volgens mij niet.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Mijn TRX ziet er super uit dus het blok eruit halen voor een XTZ zal niet gaan.
TRX heeft een 270 graden crank en ik denk dat de XTZ net als de eerste TDM's een 360 crank heeft voor de rest zal er denk ik weinig verschil zijn.

Wel grappig, ik ben net op de Engelse Tenere site geweest, dat best wel een leuke ombouw. (TRXTZ 850)
 
Hoi Peke Esu, ik weet niet hoe je duits is: hier een mooie overzichtspagina

Stammbaum XTZ 750 Super Tenere

Standaard is het al een hele prettige machine, ik heb de mijnes nu ruim anderhalf jaar, 12.000 mee gereden, start altijd en er zijn veel "opleuk"mogelijkheden die je meestens zelf kunt doen, zoals Dynojet inbouwen in de carbs, k&n-luchtfilter, lufihuis modificeren, progressieve voorvering, koplampen verdubbelen, staalflex remleidingen monteren, ...

Een minpuntje waar ik me zelf nu pas aan stoor is de zompige en lange veerweg voor: als ik rem zit ik met mn neus meteen in het asfalt =bij wijze van typen dan hè- en ik ga snel de veren vervangen door progressieve, kosten totaal een 100 euro en een middagje sleutelpleizier! maar ik denk dat nieuwe vorkolie ook al goed resultaat zal geven.

Succes met je keuze!
 

Bedankt voor de snelle reactie, de dingen die je allemaal opnoemt komen me erg bekend voor omdat de TRX met dezelfde "problemen"zit en ook met bijna identieke zaken kan worden opgeleukt.
Als je progressieve veren monteerd in de vork kun je het duiken voor een groot gedeelte wel oplossen en krijg je een heel andere fiets ervoor terug gezien de resultaten die TRX rijders boeken.
Dus dat zal ook voor de ST gelden.
In principe is er niks mis met mn TRX, heb er al een SBK stuur op om wat van de sportieve zit af te komen maar het wordt daarmee nog niet een echte toerfiets en dat wil ik wel graag zo langzamerhand, ook gezien mijn leeftijd .

Zat ook te denken aan de DR800 of AT maar dan ga ik wel erg ver terug in vermogen en ben bang dak daar spijt van ga krijgen dan. Wel mooie fietsen trouwens.

Afijn ik moet eerst wat verkopen en dan kan de zoektocht naar een goede ST beginnen.

Peke
 
Dat is een leuke link, die had ik nog niet eens gezien joh. Ik was wel eens op www.rallye-tenere.net geweest maar dit hoekje had ik over het hoofd gezien.
Hij staat nu ook in de startpost
Jah, is echt een mooie link! Zelfs mijn oude kleurstelling staat erbij
 
joh, terwijl ik die link toch echt van onze forumpagina's heb........ het enige verschil is dat de stamboom nu is ingevuld!
 
joh, terwijl ik die link toch echt van onze forumpagina's heb........ het enige verschil is dat de stamboom nu is ingevuld!


Ik weet wel dat baffo ooit eens die link naar de stamboom geplaatst had maar volgens mij werkte toen idd de linken naar de afzonderlijke types (nog) niet, mij is dat in elk geval toen niet opgevallen.
 
Hallo mensen!
Vandaag ook een XTZ750 rijker. Hij loopt niet optimaal en heeft iig minder vermogen dan ik dacht, en ik denk dat er nog wel wat sleutelwerk aan vast zit... Maar desalniettemin na lang wikken en wegen een XTZ750. Misschien dat ik over niet te lange tijd nog een XTZ660 of een XT600Z (lekker simpel) als vergelijking ernaast ga nemen. Niet om decadent te doen, maar om erachter te komen wat het best voor me werkt op lange afstanden & op min of meer offroad. Doel is een lange reis die over een ongeveer 1 a 2 jaar begint.
Laat het sleutelen beginnen!
 

Hé, mooi man dus toch een XTZ 750. Nog ff afwachten of ie mag blijven maar dat zal vast wel goed komen.

Het geinige is dat ik na Marokko op zoek ging naar een doel en ik dacht aan de Himalaya, en mijn motorkeuze lag dan bij een XTZ750 (maar die is af komen te vallen, oa te onbetrouwbaar koppelingshuis) dan liever een XRV750 (na enige mods).

Maareh, is nu al bekend wat de bestemming gaat worden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.