Mijn XS750 uit 1977 (met blauwe kentekenplaat) moet helaas de garage uit (er moet ruimte komen). De motor is van origine een 2D. Deze motor is echter aangepast met elektronische ontsteking en een oliekoeler van een XS850. De motor is licht verbouwd (ander buddyseat, elektronica onder de buddyseat, podfilters met originele carb-rubbers). De remmen zijn gereviseerd en zowel voor en achter zijn staalommantelde remleidingen gemonteerd. De achterschokbrekers komen bij Hagon vandaan.
In de tijd dat ik deze motor in mijn bezit heb, is er vanalles aan gedaan, voorvorkpoten nieuwe keerringen en olie ververst, benzinekranen aangepast naar aan/uit kranen. Van bobines nieuwe bougiekabels en nieuwe kappen (NGK). Balhoofdlagers zijn los geweest (zijn van origine kegellagers) en voorzien van vers vet. Motor is voorzien van superbikestuur.
Motor staat op BT45 banden (profiel nog iets van 75%).
De kilometerteller geeft een km stand aan van 56065 km.
De motor is (natuurlijk) motorrijtuigenbelasting vrij. Oldtimerverzekering kost iets van 40 Euro op jaarbasis.
Vraagprijs op MF 1600 Euro
In de tijd dat ik deze motor in mijn bezit heb, is er vanalles aan gedaan, voorvorkpoten nieuwe keerringen en olie ververst, benzinekranen aangepast naar aan/uit kranen. Van bobines nieuwe bougiekabels en nieuwe kappen (NGK). Balhoofdlagers zijn los geweest (zijn van origine kegellagers) en voorzien van vers vet. Motor is voorzien van superbikestuur.
Motor staat op BT45 banden (profiel nog iets van 75%).
De kilometerteller geeft een km stand aan van 56065 km.
De motor is (natuurlijk) motorrijtuigenbelasting vrij. Oldtimerverzekering kost iets van 40 Euro op jaarbasis.
Vraagprijs op MF 1600 Euro