XS1100 Martini

Hallo.

Zit die wel ergens op aangesloten, niet een reserve zekeringhouder?

Groeten.

Die is voor als je iets extra's wil aansluiten, staat in het grote wphb.

Koffie machine ofzo

Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze altijd, bij sommige types Yamaha zit er een stekker na 10-15cm. Da's nog makkelijk dan solderen en waterdicht .
Gewoon op de sloop van een kabelboom knippen. Heb er nog een paar liggen ...

full

Controleer meteen even of je luchtschroeven bovenin de carbs aan de inlaatkant niet afgebroken zijn. Komt vaker voor bij fietsen die "lopend zijn weggezet" ;) als dat zo is krijg je hem niet fatsoenlijk aan het lopen.

Ik gebruik deze altijd, bij sommige types Yamaha zit er een stekker na 10-15cm. Da's nog makkelijk dan solderen en waterdicht .
Gewoon op de sloop van een kabelboom knippen. Heb er nog een paar liggen ...

[afbeelding]

zijn die standaard op sommige Yamaha's ?
met stekker is nog makkelijker dan slip-on stekkertjes

ondertussen ook met de carbs bezig.
helaas zijn er nogal wat schroeven of zwaar beschadigd, of help ik ze zelf wel om zeep ....

staan nu in de Imal en kruipolie, maar ik vraag me af hoe ik ze met beleid los kan krijgen ?

J6sKin9.jpg

Met een goede en scherpe kniptang of moniertang draai je deze boutjes zo los. En in het vervolg een goede schroevendraaier van het jis type gebruiken. Is een japanse standaard.

Doe jezelf en het materiaal waar je aan sleutelt een plezier en bestel gewoon een set schroevedraaiers Schroevendraaiers, JIS - Japans

Zelf had ik het effect van "had ik veel eerder moeten doen die JIS-schroevedraaiers kopen"

ondertussen ook met de carbs bezig.
helaas zijn er nogal wat schroeven of zwaar beschadigd, of help ik ze zelf wel om zeep ....

staan nu in de Imal en kruipolie, maar ik vraag me af hoe ik ze met beleid los kan krijgen ?

[afbeelding]
Zoals aangehaald, fatsoenlijke JIS-schroevendraaiers. Maar bij mijn carbs, waar de bouten dan nog niet los kwamen heb ik 2 opties gebruikt:
- Griptang er op (boutjes achteraf toch allemaal vervangen door inbus)
- Slagschroevendraaier (wel oppassen dat je de carbs goed legt zodat door de klap er niets afbreekt)

Daar is hij weer. Let op rvs geeft Sims bijzondere effecten. Dis gebruik dan "kopervet" of keramisch vet. Dan is er een heel grote kans dat het boutje als het nodig is.

Zullen vast ook andere middelen voor zijn, maar denk dat de boodschap wel over komt.

Laatst bewerkt:
Daar is hij weer. Let op rvs geeft Sims bijzondere effecten. Dis gebruik dan "kopervet" of keramisch vet. Dan is er een heel grote kans dat het boutje als het nodig is.

Zullen vast ook andere middelen voor zijn, maar denk dat de boodschap wel over komt.

Ben bekend met her effect van RVs op aluminium .... Koper vet of anti seize pasta ertussen zou deoplossing moeten zijn.

Ondertussen al wel 2 boutjes waarvan de kop spontaan is afgebroken :(

Mooie motor nee. Apart wel ja en ik persoonlijk zou het restaureren en geheel origineel houden. Is en blijft wel een apart ding wat toch ook wel bekijks aantrekt denk ik.

Terug
Bovenaan Onderaan