Het is wel een spuuglelijke maar daardoor zeer aparte kuip, draait de tophelft met stuur mee?
Ik zag hem een tijd geleden ook al voorbij komen. Helaas had ik geen ruimte meer in het hok anders had ik hem gekocht, enkel en alleen om hem te bewaren voor het nageslacht. Want of je hem nou lelijk vindt of mooi, het blijft een uniek ding. Ik denk zo dat er van die 500 niet veel over zijn gebleven en zo te zien ziet deze er ook nog eens goed uit.
Ik vindt het dood en doodzonde om in zulke motoren de zaag te zetten. Wellicht is er een mogelijkheid om er een aardige winst op te maken als je dit ding in Engeland aanbiedt via een internationale (veiling)site. In ieder geval zou ik de kuip heel houden, en samen met de beugels netjes wegleggen op een plek waar er niks mee kan gebeuren.
Ter illustratie:
en paar jaar geleden kocht ik een paar Gläser kuipen, 4 stuks. De beugels en de lampen waren er niet meer bij. Weggegooid omdat het in de weg lag. Even ter illustratie: de lampen die in die kuipen hoorden komen oorspronkelijk uit een mercedes 180/190 van de jaren '60, zijn nieuw niet meer te krijgen en doen op de oldtimermarkt ongeveer 300 a 400 euro per stuk.
Maar wat je er ook mee doet, veel plezier met het rijdend maken en het knutselen aan deze prachtmachine!
Waar heb je deze gevonden? Af en toe kijk ik wel eens op MP maar kom ze nooit tegen. Schitterende (lelijke) bakken zijn het
Leuk zo'n Martini. Lijkt me echter een overgespoten exemplaar of de foto's vertekenen. De kuip werd namelijk ook op de grijze en rode fietsen gemonteerd. Als je een framenummer hebt kan ik het nakijken.
Deze stond al eens op MP, maar toen was iemand me voor. Maandje later kwam ie op speurders terecht, toevallig bij mij in de buurt dus was de deal snel gemaakt. Was niet op zoek naar een Martini, wel een xs1100.
Met alle reacties hierboven denk ik dat ik toch maar eens ga nadenken over lopend maken en dan in Martini stijl te behouden.
Leuk zo'n Martini. Lijkt me echter een overgespoten exemplaar of de foto's vertekenen. De kuip werd namelijk ook op de grijze en rode fietsen gemonteerd. Als je een framenummer hebt kan ik het nakijken.
frame nummer is 2h9 003871
op kentekenbewijs staat 06-03-1979
Dit framenummers is van 1978. Je hebt dus een overjarige.
De Martini werd in 1979 geintroduceerd, 500 stuks in de Martini kleuren, daarnaast werden nog zo'n 500-800 losse kuipen verkocht in de kleuren rood, zilver en ongespoten wit.
De echte Martinireeks begint bij framenummer 120001 en zou bij 120500 moeten eindigen. Dat klopt niet helemaal precies, echter in grote lijnen wel. De Martininummering (1-500) loopt niet gelijk op met de framenummers, ze zijn random genummerd. De motoren werden dus voor de voet uit het magazijn gehaald en opgebouwd met de kuipen die in Engeland bij John Mockett geproduceerd en genummerd werden. De nummering van de echte Martini's bevindt zich in beide onderkuipdelen, aan de binnenkant en onderaan, door middel van een sticker.
Kun je een echte Martini kopen let daar dus allemaal op maar ook op het bijbehorende certificaat en dat bij een correcte Martini ook het motor- en framenummer identiek zijn. Dan zijn ze ook het meeste waard. De overeenkomende motor- en framenummers is bij alle XS'en het geval die nog het originele blok hebben.
....
frame nummer is 2h9 003871
op kentekenbewijs staat 06-03-1979
die laatste is dubbel MathhLeuk om te weten wel!
ben benieuwd wat je van deze fiets gaat maken!
die laatste is dubbel MathhLeuk om te weten wel!
ben benieuwd wat je van deze fiets gaat maken!