Mijn BMW K100RS Scrambler is af en staat te koop, dus is er weer plek voor een nieuw project.
omdat ik toch weer een motor zoek met meer koppel onderin, gekozen voor een Yamaha XS1100 uit 1979. De motor afgelopen zaterdag opgehaald
wat blijkt, het is een Martini uitvoering, waarvan er maar 500 van zijn gemaakt.
Op dit moment twijfel ik nog tussen restaureren naar orgineel of gewwon lekker de zaag erin zetten en er een scrambler of bratstyle van maken.
gelukkig moet er nog genoeg aan gebeuren, de motor gaat rond, startmotor loopt en soms pakt ie even op. Omdat de XS zo'n 3 jaar heeft stilgestaan denk ik dat de carbs verstopt zitten en daarom niet wil starten.
eerst dus maar eens zien hoe ik de motor weer aan het lopen kan krijgen, te beginnen met het (ultrasoon?) reinigen van de carbs, olieen vervangen en dan maar verder kijken.
de Martini kuiperij is er ondertussen vanaf gehaald en op zolder gelegd tot ik weet wat ik ermee ga doen.
wat plaatjes
zo staat ze er nu bij
het betere electrische hobby werk
vermist: Stuart Little
omdat ik toch weer een motor zoek met meer koppel onderin, gekozen voor een Yamaha XS1100 uit 1979. De motor afgelopen zaterdag opgehaald
wat blijkt, het is een Martini uitvoering, waarvan er maar 500 van zijn gemaakt.
Op dit moment twijfel ik nog tussen restaureren naar orgineel of gewwon lekker de zaag erin zetten en er een scrambler of bratstyle van maken.
gelukkig moet er nog genoeg aan gebeuren, de motor gaat rond, startmotor loopt en soms pakt ie even op. Omdat de XS zo'n 3 jaar heeft stilgestaan denk ik dat de carbs verstopt zitten en daarom niet wil starten.
eerst dus maar eens zien hoe ik de motor weer aan het lopen kan krijgen, te beginnen met het (ultrasoon?) reinigen van de carbs, olieen vervangen en dan maar verder kijken.
de Martini kuiperij is er ondertussen vanaf gehaald en op zolder gelegd tot ik weet wat ik ermee ga doen.
wat plaatjes
zo staat ze er nu bij
het betere electrische hobby werk
vermist: Stuart Little