XS 750 Deel 4

Zo te zien is van die xS dat zonder extreem werk weer een rijdende motor te maken. En daarna is het beoordelen of hij in onderdelen gaat of dat het waard is dat hij ‘echt’ opgeknapt kan/mag/gaat worden.

Of dan voor de verkoop 😉

Is dat die oude van Hans..? Lijkt er wel op..

De verkoper heette niet Hans :P ze zijn erom geweest in Dwingeloo.

Overigens in een paar uurtjes de motor al helemaal gestript, onderdelen verdeelt in de goede kratjes etc. Hebben voor ons weer wat waardevolle onderdelen gevonden, zoals een complete slotenset, een hele mooie tankdop, die op een van de xs’en niet meer zo netjes was.

Het blok en de carburateurs gaan we aan werken, frame gaat naar de zolder, vooralsnog lijkt het wel oké, schone olie enzo. Oliefilterbout was gestript, maar kon hem met een beiteltje zo lostikken :)

Bijlagen

• IMG_8225.webp
    IMG_8225.webp
    250,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8235.webp
    IMG_8235.webp
    189,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8238.webp
    IMG_8238.webp
    406,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8237.webp
    IMG_8237.webp
    191,1 KB · Weergaven: 0
Er is een tijd geweest dat er drie rijdende XS Triples in mijn garage stonden, en een muur vol met 7 sloop-/ reserveblokken.
Zo te zien gaan ze nu in Arnemuiden grossieren in XSen...

Er is een tijd geweest dat er drie rijdende XS Triples in mijn garage stonden, en een muur vol met 7 sloop-/ reserveblokken.
Zo te zien gaan ze nu in Arnemuiden grossieren in XSen...
Als je er nog 2 bij wil, bieden vanaf € 900:
Yamaha xs750 2x
€ 1.300,00

Screenshot_20241208_181526_Marktplaats.webp
Screenshot_20241208_181637_Marktplaats.webp

Zoals Arm-rs al schreef, we zijn inmiddels ruim voorzien en verzamelen is onze hobby niet, zeker niet van 2D spullen. Bovendien vermoed ik dat die rode ook een 2D is, te zien aan de toerenteller en het luchtfilter.

Weer met zo'n belachelijk kort kontje...
Knotjesbrommer..

Inderdaad. Wie daar ooit mee begonnen is....
En maar 1 foto, ik zie bijvoorbeeld zo snel geen oliekoeler zitten, terwijl er staat dat het een 850 blok is.

En als ik wat verder kijk is het ook een "hybride".
Voorvork van een gewone XS, maar het frame en de tank zijn van een Special (want een tank van een Special krijg je niet op een gewone XS (tenzij je heel veel werk op je hals wil halen).

Niet dat de foto heel duidelijk is, maar zo te zien wel de carbs van een 850.

Niet relevant voor commentaar op de advertentie, maar gisteren nog een stukje gereden met de 850 :)

Ja, daar lijkt het wel op. Kan soms snel gaan. Of de advertentie stond in de verkeerde rubriek Onderdelen (=gratis) en is door MP verwijderd.

Meestal gaat het niet zo snel. Deze staat er al heel lang op:
Screenshot_20250101_210052_Marktplaats.webp
garage opruiming + yamaha XS750 77! Eindprijs!
€ 1.250,00

En deze ook:
Screenshot_20250101_210203_Marktplaats.webp
Yamaha xs750 2x
€ 1.200,00

En dan natuurlijk nog de twee 750 specials, waar ze meer dan €3.000 voor vragen...

2025 wordt het jaar waarin ik eindelijk @Wimvlis aan z'n aanbod houd om een keer op zijn XS750 te rijden. Het is dan tenslotte al een whopping 34 jaar geleden dat ik voor het laatst op zo'n motor reed.

Terug
Bovenaan Onderaan