wetten 25kw (laten) zetten

JeGo

MF veteraan
10 okt 2007
4.744
59
hallo
ik ben Jeroen Godijn
ik heb een 600 cc sportmotor
deze wil/moet ik op 25 kw zetten
nou zit ik eraan te denken dit zelf te doen maar, wat moet ik daarna nog ondernemen zodat het officieel vast staat dat hij op 25kw staat
of is deze 25kw kit er alleen legaal in te zetten door een dealer
(begrensingsmethode is door inlaatringen)

ik ben al opzoek geweest naar informatie hierover maar lees veel verschillende verhalen, kunnen jullie mij duidelijkheid geven.
alvast bedankt
 
Je kan het zelf doen. Hierna kun je naar een officiele Kawasaki dealer gaan, die je motor (waarschijnlijk) zal testen (25kw of niet). Hierna zorgt de dealer er voor met een brief naar, ik dacht de RDW, dat het kenteken van je fiets wordt omgezet naar 25kw.

Uiteraard moet je dan ook nog een nieuw kenteken aanvragen bij de tussenpersoon van je verzekeringsmaatschappij.

Je kunt ook hier eens kijken: Zoeken :z

In het Zx6 topic is ook al op je vraag gereageerd, misschien daar eens kijken.... ;)
 
Laatst bewerkt:
thnx
in het zx6 topic had ik hem ook al gesteld ja, :9
maar heb nu toch weer wat nieuwe info
uit je reactie
bij een dealer bij mij in de buurt kost het 300 euro dus ben ff afweging aan het maken
 
Ik vind dat ook even het verschil tussen zelf doen, en laten doen even uitgelegd moet worden.

Mocht je het zelf doen, op wat voor manier dan ook, dan wordt het niet op je kenteken vermeld. Als je het laat doen, moet je even kortsluiten dat het dus wél op het kenteken komt.

Als je het niet op je kenteken hebt staan, kan dat dus voor problemen zorgen.
 
JeGo,

Zo ver ik weet mag je het niet zelf doen omdat je ook een import verklaring van kawasaki nodig heb.
en deze samen met een verklaring van de dealer opgestuurd dienen te worden naar de RDW
 
thnx
in het zx6 topic had ik hem ook al gesteld ja, :9
maar heb nu toch weer wat nieuwe info
uit je reactie
bij een dealer bij mij in de buurt kost het 300 euro dus ben ff afweging aan het maken
Bij andere dealers nog geen 100 euro. Ask GijsV maar even in het Zx6 topic, die heeft het ook zo gedaan ;)
 
Op gas begrenzen, testbankuitdraai 25kw bij je hebben.

= 100% verzekerd bij KNMV.

= kans op een boete voor rijden zonder rijbewijs (al is die kans heeeel klein)
 
Ik heb zelf mijn zx-6r 2004 laten terug voeren bij mijn dealer (mcr) ook daar gekocht enzo

ze hebben zelf de motor terug begrenst door middel van een set die ze via de importeur verkregen hebben.. geloof dat ze de iets op de gas stand hebben gedaan en in het injectieprogramma..

Hierna hebben ze de importeursverklaring naar het rdw gestuurd, en kreeg ik mijn nieuwe (officiele!) kentekenbewijs thuisgestuurd, dus gewoon 25 kw op kenteken.

Misschien moet je even een kawa dealer opbellen ofzo,

Succes iig(Y)
 
In dit opzicht ook maar even een vraag: Hoe zit het met terugzetten van een 25kw op kenteken fiets naar vol vermogen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan