wendbaar, betrouwbaar, snel, goedkoop???

FR@NKILL

Die hard MF'er
2 feb 2006
401
1
vlak bij amsterdam
Beste MotorScootergeleerden,


Ik ben vrijwillige brandweerman en ben opzoek naar een wendbare, betrouwbare, snelle en goedkope motorscooter voor een afstand van ca. 2 km.

De belangrijke punten waaraan de motorscooter moet voldoen staan hierboven al genoemd. Ik heb als motor een gsx 1400 waar ik toer en recreatie ritjes mee maak.

De ritjes naar de kazerne zijn in de bebouwde kom, het voordeel moet zijn dat ik wendbaar ben en voor kan dringen bij stoplichten of file's. Voor de rest moet ik natuurlijk niet staan te klooien met een kickstart of een onbetrouwbaar model. Hoe hij eruit ziet maakt niet veel uit. Misschien als bijfunctie een stukje snelweg afentoe, maar een topsnelheid van 90 a 100km/h is voldoende.

Hebben jullie tips?


GroetenFrank


edit: Budget ca. 500 euro
 
Laatst bewerkt:
als je het stukje autostrade wil afschaffen, raad ik je een honda lead 100 aan
iets anders zou ik niet zo echt weten voor dit budget
suc6
tom
 
voor 500euro een motorscooter? en hij moet betrouwbaar zijn?
een lead! (50cc is ook een optie voor 2km je zal mss maar 10 of 15sec eerder zijn) owja brandweerman. :) ik zou in ieder geval dan voor een 2takt gaan makelijk en snel! google ook eens op Keeway (of lees mij topic even)
 
is in mijn ogen de betrouwbaarste voor dat geld
vvor het dubbele gaat er een grotere keuze zijn
ps: de lead gaat maar iets van een 80, dus autostrade :N
grtz
tom
 
daar heeft hij zijn motor toch voor?
ik snap niet dat je voor 2km een motorscooter gaat aanschaffen (ik zou die zelfs fietsen)
50cctje is hiervoor toch genoeg ? zeker binne de bebouwde kom waar het vaak vast staat rij ik gewoon fietspad of voetpad op en ik ben er doorheen (oke een motorscooter kan dat ook doen maar dat valt harder op)
 
voor 500 euro koop je alleen maar hele oude, en die hebben gewoon hun probleempjes.

ik zou een honda sh50 scoopy kopen, als je deze goed afstelt, de schijf achter de vario eruit haalt, een een goede uitlaat eronder zet, dan rijdt die ook 70 kmh. En deze zijn betrouwbaar, starten altijd, en voor 500 euro krijg je een goede.
 
500 euro is wel heel erg weinig... verdubbel het en je kan bijv. een Piaggio Hexagon kopen: snel, comfortabel, wendbaar en zeer betrouwbaar [weet ik uit eigen ervaring: heb er zelf één O-) ].
full
 
Afstand 2 km, betrouwbaar, wendbaar, snel, goedkoop, €500,- ?? ..........

Klinkt als een, .................ik heb nog een mooie in de schuur staan, geen startproblemen, kan overal tussendoor, kan i.p. vrij snel en is heel goedkoop. Het is een .................









Fiets........... _O-
 
Is al gezegd, maar voor 2 km, de trapfiets of als het dan toch gemotoriseerd moet gaan een brommert. Heb je weinig extra's aan te trekken en bent in no-time weg. daarbij is 2 kilometer natuurlijk wel erg slecht voor alles wat een beetje meer is als een 2-takt 50 cc. Je rijdt het ding amper lauwwarm. en met 500 Euri kom je voor iets betrouwbaars ook niet veel verder dan die brommert. En ook die zijn er met elektrostart, tweedehands wel te verstaan.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de adviezen.
Op de fiets gaat het gewoon net even te langzaam, de 1e auto is er dan al uit en dan kan je wachten op de kazerne. Ik ga mij gewoon nog wat verder orienteren, misschien geef ik wel meer uit dat ik hem ook gewoon als winterfiets kan gebruiken.

Het punt is dat die scooter dan de hele week buiten moet staan in de klaar voor de start positie. Mijn gsx 1400 die er nog uitziet als nieuw, ga ik niet buiten laten staan, en verkrachten door aan het gas te hangen als hij nog koud is.

Groeten Frank
 
Okay, ik begrijp nu beter je reden van SNEL. Je moet gewoon snel op de wagen zitten. Dan is idd een snel optrekkende motor of scooter beter dan een brommer en valt de fiets helemaal af. Ik dacht eerst dat het "gewoon" woon-werkverkeer was, maar dit is net even iets anders dan "normaal". Succes met je keuze.
 
dat zijn denk ik nog de echte hondatjes tegenwoordig worden ze in italie gemaakt.
dat dashbordje is voor die tijd toch zooo up to date als je nu kijkt welke scooter van 125cc heeft een toerentellertje? +dagtellertje handig voor te tanken.

zoals ik eerder zei een lead!
die hem gehad hebben zullen hier wel meer over kunnen vertellen :)
 
Is dit wat?
Is een Honda, dus betrouwbaar zou ik zeggen.
En ruim binnen budget.

Ja die honda lead 125 heb ik gezien, ik hoor alleen dat de topsnelheid tegenvalt. rond de 70 a 80 km per uur. Ik heb een piaggio hexagon 180cc gezien voor iets meer van 1000 euro met 20.000km Is dat een redelijk motorscootertje? voor die prijs Ik heb wel een aantal dingen gelezen over slechte dingen aan dit model.
 
ik geef maar een tip,hé? waarom zou je niet voor een oudere cb250 of gn 250 gaan?
deze zijn in je budget, betrouwbaar, is je batterij plat, dan duw je hem zo in gang
en kan je zonder problemen buiten parkeren( dieven zijn hier niet voor geinterreseerd)
ik wil de scooter niet afbreken, maar voor dit budget kan je heel wat meer krijgen
grtz
tom
 
voor 500 euro koop je alleen maar hele oude, en die hebben gewoon hun probleempjes.
:Y ;) Helemaal mee eens, als je niet het geluk hebt een goed exemplaar te treffen, dan is een oude scooter technisch te gecompliceerd voor dit soort kleine afstanden en vragen om problemen lijkt me.(of het moet een oude schakel Vespa zijn)
ik geef maar een tip,hé? waarom zou je niet voor een oudere cb250 of gn 250 gaan?
deze zijn in je budget, betrouwbaar, is je batterij plat, dan duw je hem zo in gang
en kan je zonder problemen buiten parkeren( dieven zijn hier niet voor geinterreseerd)
ik wil de scooter niet afbreken, maar voor dit budget kan je heel wat meer krijgen
Als je inderdaad per se een motor wilt, want laten we eerlijk zijn 2 kilometer is natuurlijk "killing" op termijn, zou ik ook kiezen voor de optie die gls450 hier noemt. Op de Suzuki Gn 250 heb ik gelest, topsnelheid rond de 120 km/h. Leuk te rijden motortje en makkelijk aan te duwen(deed mijn instructeur ook wel eens, als hij te lui was om voor een nieuwe accu te gaan).Erg betrouwbaar en simpele techniek.
 
Laatst bewerkt:
nou het is een vrij recht stuk van 2000 meter, dus als ik 45 km/u rij dan ben ik 160 seconden onderweg als ik 70 rij ben ik 102 seconden onderweg. Dat zijn nou net die seconden die ik het hardste nodig heb.
 
Ouwe Honda Lead. 125cc, haalt 85/90 (2 takt dus eventueel op te voeren) ga je makkelijk halen voor minder dan 500 euro en onverwoestbaar mits goed onderhouden.

Groeten, Karl
 
Zo komt de uitdrukking "gaan als de brandweer" toch weer in een heel nieuw daglicht te staan ! ;)

Het is de bedoeling dat ik ook met de scooter de snelweg op kan, vandaag de topsnelheid van 90/100 km/h. Als we voor de brandweer snachts komen moet je je gewoon aan de verkeersregels houden. Dat doet ook iedereen omdat je niet in naam van jezelf rijd maar in naam van de brandweer, daar zijn ze heel streng in.
 
Als ik aan snel, wendbaar, goedkoop en betrouwbaar denk, kom ik uit op twee namen zonder de rest tekort te willen doen, in alfabetische volgorde:

- Honda SH150i (extreem snel en wendbaar op de korte slalom)
- Piaggio Liberty 125 (zelfs nog sneller op de korte slalom)

Maar 500 euro is wel heel weinig, maar een flinke ouwe is misschien nog voor dat geld te krijgen. Beide hebben een zeer goed motorblokje dat lang meegaat, als het geen raar geluid maakt kun je'm zo meenemen voor nog veel plezier.

Honda SH150i met koffer
22495_0_1_2_sh%20150i_Image%20credits%20-%20Honda.jpg


Liberty 125 S
b794_19.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan