welke wielen passen er op een DR 650 RS

Flooriz

MF veteraan
19 mei 2002
1.999
2
Katwijk aan/zee
Ik wil een tweede set wielen hebben om flink off the road te gaan met mijn DR. Nu zitten er wegbanden op, en die wil ik er ook op houden.

Weet iemand welke wielen er passen op mijn motor? Kan ik bijvoorbeeld ook zoeken naar wielen voor een DR-Big etc.?

Als bandenmaat zit er nu op: 90/90-21 54S (21inch voor)
120/90-17 64S (17inch achter)
misschien geeft dat een indicatie welke wielen het zijn.
Zijn er een beetje standaarden? Klein aantal wielen op veel soorten motoren? Ik heb echt geen idee.
 
ik zou er van die ronde onder hangen, die schijnen wel comfy te rijden :+



[ff serieus] afmetingen van de naaf zijn belangrijk, de rest past wel.
 
[Offtopic] Hey jij hier ook op het forum? Ik hoorde van maikel dat je een DR had gekocht. Volgens mij heb ik hem voor mijn huis zien staan. (Wit met blauw zadel)
Als je een keer offroad gaat moet je keer langskomen, wil ik wel mee.
[Offtopic]

[optopic]
Ik heb geen flauw idee welke wielen eronder passen ;)
 
//offtopic

heej lache jij ook hier :+

Ik kom wel een keertje langs, dan wil ik wel even passen en meten met die wielen van jouw motor
 
Is goed. Mijn achterwiel ligt nu toch los. Geef maar ff een belletje als je langs wilt komen, ik ben eigenlijk alleen in het weekend thuis.
 
Welke maten zoek je dan precies?

De totale breedte van de naaf? de asdiameter? breedte tussen de voorpoten??

Als je kan zeggen wat er standaard is ben ik al weer wat verder. Eventueel wil ik ook wel wielen van een racertje eronder gooien voor het SM effect, en dan op deze wielen een noppenbandje. Maar dan moet ik ook weer weten of daar standaarden zijn, en dat ik alleen de remschijf/remklauw ophanging moet aanpassen (en dat is no problem)

full

Dit is een piccie van de naaf die ik nu heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan