Welke ringen kunnen tussen de 2 helften van een remklauw?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.607
36.140
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed... het volgende.

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 2001. Hiervan ging ik de remleidingen vervangen en bij de eerste banjobout maar gelijk een revisiesetje voor de remklauwen besteld want dat zag er niet best uit dus kan geen kwaad.

Tourmax eigenlijk altijd goed dus rond neuzen, zou de Tourmax BCF-327 moeten zijn. Besteld, 1 klauw klaar... hey fuck. Ik mis 2 ringetjes die tussen de beide remklauwhelften moeten. Na het nodige Googlen kwam ik erachter dat ik de BCF-326 moet hebben. Is dezelfde set als de 327 maar dan met 4 ringetjes ipv 2.
Inmiddels heb ik 4x besteld en telkens krijg ik of een habi babi merk of ik krijg weer die BCF-327.
(Want zo blijkt, de 326 is vervangen voor de 327 wat gewoon niet klopt)

Het zal misschien niet heel bijzonder zijn die 2 ringetjes, maar het zijn wel mijn remmen, voorremmen en daar wil ik niet mee kloten.
(Toch vrij vervelend als het ringetje toch niet tegen remvloeistof kan en de klauw begint te lekken terwijl ik net hard remmen moet)

De opties:
  • Is er iemand die me met 200% zekerheid tips kan geven welke ik hier tussen kan doen?
  • Of nog mooier, die 2 ringen liggen?
  • Of wil iemand zijn remklauwen voorzien van nieuwe rubbers maar niet de klauwen splitsen? (Past op de GSX-R 600 / 750 van 2004 / 2005 / 2006 en de GSR 600 van 2006 / 2007 / 2008)
  • Of andere nuttige tips?
IMG_5165.jpeg

IMG_5138.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Serieus?

Heb ze nog nooit gezien in tourmax setje.

Ok dan. I stand corrected.

Indien niet genoeg, dan leverancier aanspreken.
Zie eerste foto in de OP ;)

Ja, dan krijg je dus stuur maar terug en krijg je geld terug. Tourmax denkt dat 327 de 326 kan vervangen blijkbaar.
Heb wel Tourmax zelf ook gemaild, maar daar verwacht ik als particuliere consument niets van.
 
En niet om je leugenaar te noemen, maar dit heb je gegoogled of weet je uit nerd/professionele ervaring?
Beide :)
Ik moet mezelf wel even corrigeren.. zat in het verkeerde tabelletje te kijken. Je moet EPDM of PTFE hebben. Ik zat in het 'petrol' kopje te kijken.
Kun je crosschecken als je chemical resistance opzoekt van O-ringen. Zijn genoeg tabelletjes enzo van te vinden.
 
Nou, opgelost dus.
Meet de ruimte waar de ring moet komen, zoek in een tabelletje wat voor maat ring daarbij hoort, en koop een zakje.
👍
Wat je over hebt met dikke winst op marktplaats.
 
Qua vloeistof is dat makkelijk: FFKM, FPM, PTFE en je zit veilig (zijn alle 3 ook veel voorkomende materialen).
Afdichting met een ronde O-ring gaat waarschijnlijk wel goed, die worden ook gewoon gebruikt.
Maar als je een platte ring in de goede maatvoering kan vinden met genoemde materialen, is dat hetzelfde als je OEM koopt
Dit klopt helemaal. En een goede firma heeft dit gewoon in een data sheet zitten.
Geloof me, er zijn maar enkele fabrikanten van o-ring materialen. En je weet waarmee het in contact komen en dat de temperaturen hoog kunnen zijn.

maar indien de starter van deze reeks twijfels heeft: OEM zoals al vaker hier aangegeven. 🤷‍♂️
 
Dit klopt helemaal. En een goede firma heeft dit gewoon in een data sheet zitten.
Geloof me, er zijn maar enkele fabrikanten van o-ring materialen. En je weet waarmee het in contact komen en dat de temperaturen hoog kunnen zijn.

maar indien de starter van deze reeks twijfels heeft: OEM zoals al vaker hier aangegeven. 🤷‍♂️
Eerst lezen dan kritiseren 😉
 
De goedkoopste nemen NBR 70 zo O-ring ligt al 3 jaar in een potje met remvloeistof .
Uit een dat van de Lidl nog steeds niet opgelost nog steeds niet groter of kleiner en nog steeds zacht of zo hard als een nieuwe .
Plus dat er maar een erg klein deel in contact komt met remvloeistof
Maar dat is mijn ervaring ermee , kijk maar wat je er mee doet
 
Laatst bewerkt:
Kleine thread hijack.. die ate vet heb ik gebruikt op een set nette nissin klauwen. Nieuwe keerringen in gestoken, oem. Eigenlijk niet heel tevreden over hoe de zuigers terug komen. Pas ook een AP remklauw schoon gemaakt en met een wattenstaafje wat remvloeistof op de keerringen gedaan om de zuigers er weer in te duwen. Die komen wel allemaal netjes terug. Terwijl ik de keerringen heb gebruikt die erin zaten.. en waarschijnlijk al best wat jaartjes oud zijn.

Thoughts anyone?
 
Kleine thread hijack.. die ate vet heb ik gebruikt op een set nette nissin klauwen. Nieuwe keerringen in gestoken, oem. Eigenlijk niet heel tevreden over hoe de zuigers terug komen. Pas ook een AP remklauw schoon gemaakt en met een wattenstaafje wat remvloeistof op de keerringen gedaan om de zuigers er weer in te duwen. Die komen wel allemaal netjes terug. Terwijl ik de keerringen heb gebruikt die erin zaten.. en waarschijnlijk al best wat jaartjes oud zijn.

Thoughts anyone?
**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan