Welke Racestyle Motor/advies?

MotorJesse

Rookie
19 jun 2023
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw omdat ik net me Rijbewijs A gehaald heb.
Sinds ik een jong kereltje was keek ik altijd naar motor GP's en andere media waar race style motoren in voor komen.
Het probleem waar ik mee zit is wat voor race style motor goed is voor mij.
Ik vind de Honda CBR 900rr ontzettend mooi vooral voor zijn bouwstijl en kleuren als die de wit/blauw/rood combinatie bezit.
Het gene waar ik dan tegen aan hik is dat het misschien te veel kracht is voor een beginner.
Wat vinden jullie hiervan en zijn er andere soort gelijken motoren die beter zijn voor beginners?
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd.

Jesse
 
Als je de zoekfunctie gebruikt vind je tal van topics over dit onderwerp. Dan zal je ook lezen dat er 1000 verschillende meningen zijn.
Maar over het algemeen luidt het advies: koop als eerste motor eentje met wat minder vermogen om te wennen en die je vergeeft als je een foutje maakt.
 
Sportieve motor met injectie en ABS:
  • onder de 47pk: Kawasaki Ninja 400, Honda CBR500R, Honda CBR300R, CF 450SR, Yamaha R3, KTM RC 390
  • onder de 75pk: Kawasaki Ninja 650, Yamaha R7
Succes...
 
Het topvermogen komt pas vrij bij vol gas en toptoerental. Als je een van de twee of allebei vermindert heb je nergens last van.
 
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw omdat ik net me Rijbewijs A gehaald heb.
Sinds ik een jong kereltje was keek ik altijd naar motor GP's en andere media waar race style motoren in voor komen.
Het probleem waar ik mee zit is wat voor race style motor goed is voor mij.
Ik vind de Honda CBR 900rr ontzettend mooi vooral voor zijn bouwstijl en kleuren als die de wit/blauw/rood combinatie bezit.
Het gene waar ik dan tegen aan hik is dat het misschien te veel kracht is voor een beginner.
Wat vinden jullie hiervan en zijn er andere soort gelijken motoren die beter zijn voor beginners?
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd.

Jesse
Als jij de CBR 900 RR de mooiste motor vindt en je kan een mooi exemplaar betalen dan moet je dat gewoon lekker doen.
Ja je kunt beter op een lichte motor met wat minder vermogen beginnen.
Maar ik neem ff aan dat je op de openbare weg gaat rijden. Daar kom je nooit in het gebied waar de motor je zou kunnen verassen.
die oudere Fireblade's zijn prima fietsen om normaal mee op de weg te rijden.

Als het gaat om beginnen met circuit rijden dan zou ik zeggen begin iig bij een 600.
 
Ik zou een R7 of CBR650R durven proberen, als je het budget ervoor hebt.
Maar inderdaad, een CBR900 kan je gewoon als sporttoerder gebruiken. Ze hebben power, maar die komt er pas in als je op de meeste wegen je rijbewijs kwijt bent.
 
GEWOON KOPEN DIE 900 SEX MACHINE!!😍 HEB IK OOK 6 JAAR OP GEREDEN ALS EERSTE MOTOR ZOU HET ZO WEER DOEN

IMG_20220807_194604150.jpg


Dit was mijn schatje voordat we samen over de kopvlogen.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me niet echt een aanbeveling...🤣
Was het helemaal waard:+.




Helaas lag er olie op een vervelende plek, niet mijn schuld of die van de motor gewoon pech. ;)
Nu rijdt ze of haar onderdelen ergens rond Irak.
 
Als een 900 RR je droomfiets is gewoon kopen en met koppie erbij eraan wennen. Je komt er dan ook vanzelf achter of een supersport je ding is.
Hou er wel rekening mee dat de eerste generatie Fireblade een beetje een cultstatus aan het krijgen is, nette exemplaren zijn aardig aan de prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan