welke motor: 17 inch wielen, cruise control, rechtop zitten, windbescherming

Sinds een paar maanden een bmw S1000R, fijne fiets met cruise control en 2 jaar garantie……. _O-

Alle electronica ‘goodies’ zitten erop, ben dus helemaal bij mbt hulpmiddelen….ding stuurt messcherp tov mijn 20 jaar oude VFR. Kortom, kan kapot gaan maar daar maak ik mij nu geen zorgen over.

Als je zorgen gaat maken over dingen die kapot kunnen kunnen gaan dan hou maar op….koop wat jij leuk vind. Pas achteraf kun je de balans opmaken.

Na 3 dynamo’s en SR in mijn VFR mocht hij na 7 jaar ‘opstappen’… ;)

Laatst bewerkt:
Dus je wilt eigenlijk een S1000 XR maar laat jouw budget dit toe?
Ik ga de andere opties ook nog goed bekijken. Bovendien moet de motor niet al te diefstalgevoelig zijn, gezien mijn woonplaats. Dus waarschijnlijk geen XR.

Budget is max 20K, maar liever de helft.

Ik ga de andere opties ook nog goed bekijken. Bovendien moet de motor niet al te diefstalgevoelig zijn, gezien mijn woonplaats. Dus waarschijnlijk geen XR.

17 inch wielen - Check
cruise control - Check
rechte zithouding - Check
windbescherming - Check met extra ruitje.
Retro look (omdat ik denk dat je dit leuk vind uitgaande van je profiel pic) - Check

En anders moet je gewoon een R1200GS kopen.. die heeft alles wat je wilt. En niet heel diefstalgevoelig want de doelgroep is normaal 50+ voor zulke motoren. (dan wel een wat ouder model in een lelijke kleur).. Dus geen triple Black waar alle nektasjes op rondrijden.

17 inch wielen - Check
cruise control - Check
windbescherming - Check met extra ruitje.
Retro look (omdat ik denk dat je dit leuk vind uitgaande van je profiel pic) - Check

En anders moet je gewoon een R1200GS kopen.. die heeft alles wat je wilt. En niet heel diefstalgevoelig want de doelgroep is normaal 50+ voor zulke motoren. (dan wel een wat ouder model in een lelijke kleur).. Dus geen triple Black waar alle nektasjes op rondrijden.
Stsndaard een 19" voorwiel......

The Great Wall Souo S 2000 ST

17 inch wielen - Check
cruise control - Check
windbescherming - Check
Max 20K - Check
Lage diefstalgevoeligheid - Check
8 Cilinder Boxer motor met DCT - Check

s200st.png

Dacht even dat het zo'n "Ai image" was.. want zo lelijk kan niemand een motor toch maken?

de kleine jongen zegt .. Tracer 9GT .... hij heb 'm zelluf ook :] :] :+
heerlijk tour en stuurfiets

Tracer dan... 900 GT, niet de nieuwe.
Dan ben je voor 10-11k wel klaar voor een frisse.

Daarna een opvolger vinden wordt lastiger. Ik wil na 4 jaar tracer wel anders. Maar de 1000XR wil ik niet...(4-cil en belachelijk veel vermogen) En de rest is nauwelijks vooruitgang maar wel veel duurder.

50+ nektasjes?

50+ nektasjes?
Mogelijk.. :/

Nou; een T-max dan maar.. Shit. Nee; een Haya.. F; nope..

Vooruit dan; een KTM Supermotar- nee laat maar! , Misschien dan toch een Honda X-ad.. NOPE.

Doe maar gewoon een bmw K75 met originele kuip.

• Haha
Waarderingen: dgr
Tiger 900 bestaat ook met 19/17 inch gietwielen. Die is echt straat gericht.

Nee, niet het liefst, maar af en toe wel
Wel eens gecheckt hoe lang je dezelfde snelheid kunt aan houden vandaag de dag op de snelweg?
Ik doe regelmatig snelweg kilometers naar het buitenland.
Het is continu een trekharmonica met op en neer gaande snelheden.
Mede door al het drukke vrachtverkeer.

Wel eens gecheckt hoe lang je dezelfde snelheid kunt aan houden vandaag de dag op de snelweg?
Ik doe regelmatig snelweg kilometers naar het buitenland.
Het is continu een trekharmonica met op en neer gaande snelheden.
Mede door al het drukke vrachtverkeer.
Adaptieve cruisecontrol is dan ook een zegen.
Maar op een kort stukje van 80 km naar Zandvoort had ik hem op de motor ook al aan.
Lekker de hand ontspannen.
Af en toe een tikje op of terug op de linker stuur helft.

Kijk mam! Ik rij zonder handen! :+

Adaptieve cruisecontrol is dan ook een zegen.
Maar op een kort stukje van 80 km naar Zandvoort had ik hem op de motor ook al aan.
Lekker de hand ontspannen.
Af en toe een tikje op of terug op de linker stuur helft.

Kijk mam! Ik rij zonder handen! :+
Spannend 👌 ,moet je eens in de ochtendspits doen🫠

Rij regelmatig zonder handen 😃

Krijg op 250 kilometers snelweg meer last van mijn heup dan rechterpols.
Heb je daar ook iets voor 🤔

Spannend 👌 ,moet je eens in de ochtendspits doen🫠
Je moet gewoon goed vooruit blijven kijken.
En het is zo uit en weer aan te zetten.
Bij te druk verkeer natuurlijk niet gebruiken, maar er waren altijd momenten dat het wel kon op elk traject.
Rij regelmatig zonder handen 😃

Krijg op 250 kilometers snelweg meer last van mijn heup dan rechterpols.
Heb je daar ook iets voor 🤔
Gewoon inbeelden dat je een milf aan het aanduwen bent.
Een beetje in beweging blijven op de motor. :Y

Terug
Bovenaan Onderaan