welke motor: 17 inch wielen, cruise control, rechtop zitten, windbescherming

Grandia

motociclista da bar
Donateur
Lid geworden
27 jun 2006
Waarderingsscore
830
Rijdt momenteel een Triumph Tiger 1050 en kijk rond voor een nieuwere motor. De Tiger 660 leek me een mooi alternatief (lichter, moderner) maar deze heeft geen cruise control. En hij bleek ook wat klein voor mijn lange benen. De grotere Tigers zijn meer adventure-modellen, met 19 inch wielen (of groter). Bij andere merken zie ik dat ook terug

Mijn wensen:
17 inch wielen
cruise control
rechte zithouding
windbescherming

Tot zover ben ik alleen de Yamaha Tracer 9 GT en de KTM 890 SMT tegengekomen, maar er zijn er vast nog meer. Hoeven niet per se nieuwe motoren te zijn.

Wie helpt?

Nieuwe Africa Twin Adventure Sports heeft 17inch voorwiel.

Voor iemand die zo lang op MF zit zou dit een no-brainer moeten zijn.
Een Rode Hayabusa natuurlijk, met een hoog stuur dat wel 8-)

(Oudere motoren,zijn er weinig met CC volgens mij)

Bmw F850GS?, R1200GS, R1250GS..

Volledige ongebouwde Dakar R nine T urban GS 2020> special (die heeft cruisecontrol). ?

VTR-Customs-BMW-RnineT-Urban-GS-Dakar-02.jpg

Ik preek voor eigen parochie. Altijd leuk :-)

Een BMW 1200RT? Beste bescherming tegen de elementen, lekker rechtop, koffers rondom, voldoende power, standaard ABS. Weet niet of deze ook kroezcontroll hebben.
Je schrijft op de oudere RT's (zoals de mijne) bijna niets meer af... Daar tegenover kunnen wel weer redelijke onderhoudslasten staan.

Evt verdient een roze hayabusa ook mijn goedkeuring, wel met hoge ruit voor de windbescherming.

Ik preek voor eigen parochie. Altijd leuk :-)

Een BMW 1200RT? Beste bescherming tegen de elementen, lekker rechtop, koffers rondom, voldoende power, standaard ABS. Weet niet of deze ook kroezcontroll hebben.
Je schrijft op de oudere RT's (zoals de mijne) bijna niets meer af... Daar tegenover kunnen wel weer redelijke onderhoudslasten staan.

Evt verdient een roze hayabusa ook mijn goedkeuring, wel met hoge ruit voor de windbescherming.
Onderhoud is dan wel weer relatief makkelijk bij een boxer.. En prima zelf te doen.

Tracer 9 - Versys 1000 - Nt 1100 - Rt1250 - R1250RS - Suzuki gsx s1000gx

Bmw F850GS?, R1200GS, R1250GS..

Volledige ongebouwde Dakar R nine T urban GS 2020> special (die heeft cruisecontrol). ?

VTR-Customs-BMW-RnineT-Urban-GS-Dakar-02.jpg
Ging ervan uit dat GS-en altijd een groter voorwiel hadden, ivm het Geländedoel.

Waarom MOET er cruise control opzitten?

Voor lange, saaie stukken (1,500km in 2 dagen Autoroute bijvoorbeeld) gebruik ik al 10-talle jaren een "Crampbuster" van Scottoiler.
The one and only, geen Ail nepper.

Zou soms willen dat ik het had.. cruisecontrol..

Terug
Bovenaan Onderaan