Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Ik vind een crosser met kenteken toch wel wat spannender als de 13-in-een-dozijn R6en of die dingen. Maar, ieder zijn ding natuurlijk.
Als we maar lol hebben.
 
Inmiddels weet de TS wel genoeg lijkt mij ,ben benieuwd wat het gaat worden.:Y
De KTM300 lijkt de meeste kans te hebben.
 
Het kan ook zo zijn dat het aanbod van de KTM veel groter is dan de CR250 met kenteken omdat de KTM
zo,n 12 jaar langer gemaakt is,de laatste nieuwe CR250 stamt uit 2007,de KTM kan je nog steeds kopen.
CR,s beginnen zeldzaam te worden maar zijn nog genoeg liefhebbers voor ,door het kleinere aanbod zal
men een motor sneller verkopen,bij KTM is de keuze groter en zal men eerder de mooiste kiezen dan
de in mindere staat verkerende exemplaren ,die blijven dan ook langer te koop staan.
Daarnaast gaan de echte Enduro rijders voor een nieuw of zo nieuw mogelijk exemplaar waardoor
de oudjes blijven staan en hooguit door hobbyisten worden gekocht.

Die hobbyisten willen dan liever 2000 euro betalen voor een oudere motor dan 4000 euro rekening houdend met bijkomende kosten?
deze ,≥ KTM 300 EXC (bj 2010) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl staat al sinds juni vorig jaar te koop .dat is toch wel erg lang voor zo´n KTM motor?? ziet er zeer mooi uit maar toch laten ze hem staan? is dat misschien omdat er iets mis mee is,
ik heb ze al gebeld maar weten niks van het onderhoud af. en ook vroeg ik waarom er geen elektrische starter op zat. ze vertelden mij dat het bij dit bouwjaar nog niet erop zat maar ik zie dezelfde KTM 300 exc staan van 2008 en daar zitten wel een startmotor op? .dat vind ik best vreemd dat een KTM dealer dat niet eens weet of zeggen ze dat expres .verkoop tactiek om hun zelf in te dekken omdat je anders daarop gaat afdingen...ik belde eerder ook al voor een andere KTM 380 motor en toen wisten ook al niks van het onderhoud af. is deze winkel te vertrouwen?



ik rijd nu een paar jaar motor heb al verschillende motoren gereden en gehad. maar wat ik ermee wil is eigenlijk gewoon af en toe een rondje lekker knallen . meestal ritjes van niet langer dan 20 minuten en dan staat hij weer in de achtertuin. zo gaat dat bij mij. ik heb nog nooit een ritje met de motor gemaakt van bv meer dan 50km.ik zou ook niet weten waar ik naartoe moest rijden met een motorfiets want zie de motor niet als vervoersmiddel maar meer als een hobby en een stuk speelgoed. ik heb een auto en als ik iets moet ophalen of vervoeren dan pak ik die. motoren die ik heb of gehad heb komen bij mij nog niet aan 500km op een jaar .ik vind het gewoon leuk zo´n ding in de schuur te hebben staan en als ik zin heb te kunnen pakken om een rondje mee te rijden . ook sleutel ik graag .bv dingen veranderen of uittesten ,dan is het sleutelen ,rondje rijden en kijken wat het doet om dan bv verder af te stellen..

op de snelweg met een motor tussen auto´s rijden vind ik sowieso niet leuk ,en als het regent of geregend heeft of het wegdek is nat dan rijd ik ook nooit. moet dus volledig droog wegdek zijn voor mij. ik rijd dan meestal ook alleen in de avond of op zondag als het niet druk is op de weg en woon ook niet in een drukke stad. in de avonden bijna geen verkeer dus kan je wel eens gasgeven. ook zit ik dichtbij de polder . binnen 5 minuten ben ik daar en op polderwegen zie je hier helemaal bijna niemand. of ik ga de dijk op met de motor .daar heb je een zand paadje om te rijden en daarna lekker op een bankje zitten uitwaaien met de motor ernaast.. ik heb geen vrienden die ook motor rijden. ben een eenling in de motor hobby en houd van sleutelen maar liever aan 2 takt dan aan 4 takt. al vind ik 4 takt wel ook heel erg mooi spul. veel koppel zal ik wel missen bij een 2 takt. maar daarvoor terug is een 2 takt weer veel verrassender op het gas.
 
Laatst bewerkt:
Die 11pk zou wel eens onwetenden kunnen afschrikken,of men wil niet voor een DHL pakketbezorger aangezien worden:+
Verder staat er niks bij van onderhoud,je zou zeggen dan bel je toch ff,maar mensen willen tegenwoordig
alles in hapklare brokken voorgeschoteld krijgen , dussssssssss ik zou zeggen waag er eens een telefoontje aan bij interesse.
Ik heb zelf jaren bij een motorzaak gewerkt en daar stonden genoeg motoren die de winkel niet
uit te branden waren,prima motoren maar op de 1 of andere manier bleven die lang staan,het record is 4 jaar geweest voor een hele mooie
GSX-R 1000,toen de winkel niet uit te branden in deze kleur,nu zijn ze het duurst in prijs omdat er zo weinig van verkocht zijn in het verleden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een telefoontje naar hun gedaan maar toen werd mij verteld dat ze helemaal niks wisten van onderhoud history .ze zeiden wel dat ik de bocht eraf mocht halen om naar de zuiger te kijken. beetje vreemd voor een prijs van 4000 euro dat ze daar zelf niet eens de moeite voor nemen dan. vind het dan best veel geld als je niet eens iets van het blok afweet. toen ik door ging vragen of ermee gereden was door hun zelf kreeg ik als antwoord.. vast wel een keer door een monteur ofzo maar niet kunnen vertellen hoe die rijd.. beetje vaag antwoord vond ik dat. misschien is dat ook de reden dat hij blijft staan. als je zoveel geld moet uitgeven wil je wel iets ervan weten natuurlijk. daarbij heeft de motor geen km teller. geen elektrische starter . dus waarom die eraf gehaald zijn weten ze ook niet. mijn gedachte is misschien mogelijk enkel gebruikt op de crossbaan? geen teller nodig dan. de motor heeft ook al 9 eigenaren gehad in 7 jaar tijd. dat is ook wel erg veel. begrijpelijk is toch dat als je zoveel geld gaat uitgeven zoveel mogelijk wilt weten erover?
 
Ik heb al een telefoontje naar hun gedaan maar toen werd mij verteld dat ze helemaal niks wisten van onderhoud history .ze zeiden wel dat ik de bocht eraf mocht halen om naar de zuiger te kijken. beetje vreemd voor een prijs van 4000 euro dat ze daar zelf niet eens de moeite voor nemen dan. vind het dan best veel geld als je niet eens iets van het blok afweet. toen ik door ging vragen of ermee gereden was door hun zelf kreeg ik als antwoord.. vast wel een keer door een monteur ofzo maar niet kunnen vertellen hoe die rijd.. beetje vaag antwoord vond ik dat. misschien is dat ook de reden dat hij blijft staan. als je zoveel geld moet uitgeven wil je wel iets ervan weten natuurlijk. daarbij heeft de motor geen km teller. geen elektrische starter . dus waarom die eraf gehaald zijn weten ze ook niet. mijn gedachte is misschien mogelijk enkel gebruikt op de crossbaan? geen teller nodig dan. de motor heeft ook al 9 eigenaren gehad in 7 jaar tijd. dat is ook wel erg veel. begrijpelijk is toch dat als je zoveel geld gaat uitgeven zoveel mogelijk wilt weten erover?

Ja die zou ik ook lekker laten staan,al ziet hij er uiterlijk wel erg netjes uit,te netjes eigenlijk voor zo,n motor.
 
Ik heb al een telefoontje naar hun gedaan maar toen werd mij verteld dat ze helemaal niks wisten van onderhoud history .ze zeiden wel dat ik de bocht eraf mocht halen om naar de zuiger te kijken. beetje vreemd voor een prijs van 4000 euro dat ze daar zelf niet eens de moeite voor nemen dan. vind het dan best veel geld als je niet eens iets van het blok afweet. toen ik door ging vragen of ermee gereden was door hun zelf kreeg ik als antwoord.. vast wel een keer door een monteur ofzo maar niet kunnen vertellen hoe die rijd.. beetje vaag antwoord vond ik dat. misschien is dat ook de reden dat hij blijft staan. als je zoveel geld moet uitgeven wil je wel iets ervan weten natuurlijk. daarbij heeft de motor geen km teller. geen elektrische starter . dus waarom die eraf gehaald zijn weten ze ook niet. mijn gedachte is misschien mogelijk enkel gebruikt op de crossbaan? geen teller nodig dan. de motor heeft ook al 9 eigenaren gehad in 7 jaar tijd. dat is ook wel erg veel. begrijpelijk is toch dat als je zoveel geld gaat uitgeven zoveel mogelijk wilt weten erover?

Je moet nog erg veel leren over dit soort motoren lees ik (grijns)..
Een ktm 380 zou ook wel grappig zijn denk ik, spannender dan een 300 iig.
 
Laatst bewerkt:
Je moet nog erg veel leren over dit soort motoren lees ik (grijns)..
Een ktm 380 zou ook wel grappig zijn denk ik, spannender dan een 300 iig.


Ok leg uit dan? ik zou graag willen weten wat daarbij jou gedachten zijn...
 
Ik heb al een telefoontje naar hun gedaan maar toen werd mij verteld dat ze helemaal niks wisten van onderhoud history .ze zeiden wel dat ik de bocht eraf mocht halen om naar de zuiger te kijken. beetje vreemd voor een prijs van 4000 euro dat ze daar zelf niet eens de moeite voor nemen dan. vind het dan best veel geld als je niet eens iets van het blok afweet. toen ik door ging vragen of ermee gereden was door hun zelf kreeg ik als antwoord.. vast wel een keer door een monteur ofzo maar niet kunnen vertellen hoe die rijd.. beetje vaag antwoord vond ik dat. misschien is dat ook de reden dat hij blijft staan. als je zoveel geld moet uitgeven wil je wel iets ervan weten natuurlijk. daarbij heeft de motor geen km teller. geen elektrische starter . dus waarom die eraf gehaald zijn weten ze ook niet. mijn gedachte is misschien mogelijk enkel gebruikt op de crossbaan? geen teller nodig dan. de motor heeft ook al 9 eigenaren gehad in 7 jaar tijd. dat is ook wel erg veel. begrijpelijk is toch dat als je zoveel geld gaat uitgeven zoveel mogelijk wilt weten erover?

Begrijpelijk is toch ook, dat wanneer je erg veel motoren in/verkoopt, dat dit niet echt prioriteit heeft.
En ik vind bovenstaande een stuk bevredigender dan één of ander lulverhaal over nieuwe onderdelen en draaiuren en of kilometers.
Er zijn motoren die na een jaar op zijn, en ze zijn er die 15/25 jaar overleven.
Je kunt een competitieve motor alleen beoordelen aan de hand van de algehele staat, door te kijken, luisteren, voelen, ruiken, enzoverder. Dit geld eigenlijk wel voor alle motoren, maar in het bijzonder voor competitieve motoren.
En als je van plan bent om iets te kopen waar je geen kijk/ervaring mee hebt, dan moet je iemand meenemen die dat wel heeft.
Dit is het beste advies wat ik kan geven.
 
Alleen waar haal je de CR 500 vandaan?

Het gaat mij ook niet om kilometerstand maar om recent onderhoud. en dan het liefste met aantoonbare rekeningen en geen lulverhalen met dit en dat en geen rekening er meer van.. ik koop liever een motor waarvan ik weet wat er recent is aan vervangen als helemaal niets. en revisie van 5 jaar geleden heb je niet veel meer aan,
heb echt geen zin 4000 euro te betalen en dan na een week nog eens 1000 euro aan bijkomende kosten doordat er al revisie aan zat te komen. want dan koop je dus al een rotte motor. iemand meenemen zal ik eens voor kijken.maar een KTM dealer moet wel eerlijk blijven en kunnen zeggen of een Motorfiets die ze verkopen niet rot is toch?? aan 2 takten sleutelen en blokken splitsen is verder geen probleem .alleen cilinders uitboren .krukassen uitklokken heb ik het gereedschap en de kennis niet voor. ik kan enkel demonteren en monteren en carter lagers en keerringen en pakkingen vervangen.
 
Probeer dat maar eens uit te leggen aan potentiële kopers.

Ik weet het :Y

Lang geleden heb ik van drie honda xr één rijdbaar gemaakt.
Twee jongens in een golf en de pet andersom kwamen er naar kijken. Een hoop "intelligent" afkraken moest de prijs passend maken voor de portemonnee.
En toen meenden ze nog iets over de kilometerstand te moeten opmerken....
Ik was ze allang zat en wist wel al dat dit hem niet ging worden. Dus ik pak de twee andere kilometertellers uit de kist (waarvan eentje ook nog eens een lagere stand had) en zei: de prijs blijft wel het zelfde, maar welke wil je er graag op hebben?
 
Alleen waar haal je de CR 500 vandaan?

Het gaat mij ook niet om kilometerstand maar om recent onderhoud. en dan het liefste met aantoonbare rekeningen en geen lulverhalen met dit en dat en geen rekening er meer van.. ik koop liever een motor waarvan ik weet wat er recent is aan vervangen als helemaal niets. en revisie van 5 jaar geleden heb je niet veel meer aan,
heb echt geen zin 4000 euro te betalen en dan na een week nog eens 1000 euro aan bijkomende kosten doordat er al revisie aan zat te komen. want dan koop je dus al een rotte motor. iemand meenemen zal ik eens voor kijken.maar een KTM dealer moet wel eerlijk blijven en kunnen zeggen of een Motorfiets die ze verkopen niet rot is toch?? aan 2 takten sleutelen en blokken splitsen is verder geen probleem .alleen cilinders uitboren .krukassen uitklokken heb ik het gereedschap en de kennis niet voor. ik kan enkel demonteren en monteren en carter lagers en keerringen en pakkingen vervangen.

Nee, dat kan hij niet. Hij heeft misschien wel een verwachting of een oordeel, maar die is net zoveel waard als Piets weerbericht.

Okee, nu laat ik jou een rekening zien van twee weken geleden.
Een week geleden was ik nog in Tsjechië en heb 6 dagen enduro gereden. En dan?
 
Al dat gemiep over onderhoud historie.
Het kost allemaal geen drol.
Het duurste is een nieuwe nicasiel wand 275 euro, 9 van de 10 keer is dat niet eens nodig, meest voor de hand liggend is af en toe een nieuwe zuiger 80euro.
Lagers gaan veel langer mee, en een setje koop je ook voor 80euro.

Als die goed klinkt en rijd gewoon kopen.
Vroeg of laat moet je hem toch gaan reviseren, of dat nou nu is of over een jaar.
 
Nee, dat kan hij niet. Hij heeft misschien wel een verwachting of een oordeel, maar die is net zoveel waard als Piets weerbericht.

Okee, nu laat ik jou een rekening zien van twee weken geleden.
Een week geleden was ik nog in Tsjechië en heb 6 dagen enduro gereden. En dan?

Ja Ok je hebt gelijk. ik denk dat ik teveel van me eigen uit ga dan. mijn doel is af en toe een beetje op straat te gaan rijden een rondje niet langer dan 20 minuten als ik mijn KTM crossmotor zou laten reviseren dan zou die na een jaar nog goed zijn. rijd misschien 300km per jaar ermee en ga niet al te gek doen. niet lang volgas in ieder geval. de motor zal bij mij minder te lijden hebben als bij iemand die continu volgas over het zware zand gaat . zoals in het filmpje zo ga ik er ook niet mee om.
 
Al dat gemiep over onderhoud historie.
Het kost allemaal geen drol.
Het duurste is een nieuwe nicasiel wand 275 euro, 9 van de 10 keer is dat niet eens nodig, meest voor de hand liggend is af en toe een nieuwe zuiger 80euro.
Lagers gaan veel langer mee, en een setje koop je ook voor 80euro.

Als die goed klinkt en rijd gewoon kopen.
Vroeg of laat moet je hem toch gaan reviseren, of dat nou nu is of over een jaar.


Waar kan je voor 80 euro een zuigertje halen? heb je daarvan een link? ik keek eens rond en zag dat de prijzen 169 euro waren voor een prox of vertex zuiger voor KTM 300exc . schrok daar wel een beetje van maar voor 80 euro wil ik ook niet moeilijk doen.

als er revisie aan zit te komen dan liever niet als je zo´n ding pas gekocht hebt voor 4000 euro. wil wel eerst weer wat kunnen sparen ondertussen...

moet ook nog all road bandjes ervoor kopen
 
een zuiger op ebay kopen, of op alie express. zou dat wat uitmaken voor de kwaliteit ? dan geef ik liever wat meer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan