Waterdichte rugzak

Karin00

Rookie
12 mrt 2024
1
4
Mijn vriend gebruikt zijn motor, buiten voor zijn plezier, ook veel als woon-werkverkeer. Nu wil ik hem voor zijn verjaardag een waterdichte rugzak geven, waar hij ook bv laptop in kan meenemen. Ongeveer 9L denk ik? Heeft iemand advies welke het beste is? Ik lees ook veel over rugtassen die een waterdichte hoes hebben, maar rijdt dat niet heel vervelend? Dank voor de adviezen 😊
 
Elke rugzak, met om de laptop sleeve een waterdichte plastic tas, vuilniszak o.i..d.. als je maar zo min mogelijk in je rug hebt poken.
En al helemaal geen scherp objecten
 
Mijn vriend gebruikt zijn motor, buiten voor zijn plezier, ook veel als woon-werkverkeer. Nu wil ik hem voor zijn verjaardag een waterdichte rugzak geven, waar hij ook bv laptop in kan meenemen. Ongeveer 9L denk ik? Heeft iemand advies welke het beste is? Ik lees ook veel over rugtassen die een waterdichte hoes hebben, maar rijdt dat niet heel vervelend? Dank voor de adviezen 😊
Welkom Karin :W

Het grootste bezwaar tegen een rugzak is het risico. Ik persoonlijk heb liever geen bult op mijn rug. Met de motor is er altijd het risico van vallen.

Je zou eens voorzichtig bij je vriend kunnen polsen hoe hij daar naar kijkt, voor je geld uitgeeft aan iets dat hij wellicht liever niet gebruikt.

Verder: Alpinestars heeft ook best goede rugzakken, specifiek voor motorrijders.
 
Welkom op MF.

Eerder genoemde Kriega is wel een echt hebbedingetjes hoor 😋 .
Maar qua veiligheid is een tailpack misschien beter, die hebben ze( Kriega) ook.

Misschien dat in dit geval het een idee is om hem het zelf uit te laten kiezen, om het woord waardebon niet in de mond te nemen.
Maar als je een product koopt en inpakt is dat toch een extra drempel om te gaan ruilen.

Samen naar de motorzaak gaan kan misschien heel erg duur uitpakken, maar misschien ook leuk 😉 .

Veel succes.
 
Negen liter klinkt krankzinnig klein. Ik heb hier een 23 liter rugzak (niet geschikt voor motor) en daar past een 13-14" laptop in, een brooddoos, een banaan en een fleece vest. Te klein is niet prettig op de motor, je wilt vaak een trui of vest uit kunnen doen.

Sw motech drybag 300 groot genoeg voor laptop, keyboard en paar schoenen... en nog redelijk geprijst ook iets van 70eu
Die ziet er inderdaad echt waterproof uit. Louis heeft 'm voor 87 euro.
sw-motech-drybag-300-backpack.jpg


Kijk bijv. eens naar een Kriega R20 / R25

Die is niet waterdicht, of zie ik iets over het hoofd?
 
Laatst bewerkt:
Voor woon-werk? Dan hoeft het niet zo uitgebreid... ik heb ook een 'net genoeg' tas voor dat doel. Als ik op vakantie ga, pak ik mijn op-vakantie-bagage. Maar voor een stukje op en neer echt niet :N

Ik snap die 'er is er maar eentje echt goed' ook niet zo. Er zijn er tig, je gaat mij niet vertellen dat die allemaal ruk zijn. Of dat je overal ervaring mee hebt.
 
Negen liter klinkt krankzinnig klein. Ik heb hier een 23 liter rugzak (niet geschikt voor motor) en daar past een 13-14" laptop in, een brooddoos, een banaan en een fleece vest. Te klein is niet prettig op de motor, je wilt vaak een trui of vest uit kunnen doen.


Die ziet er inderdaad echt waterproof uit. Louis heeft 'm voor 87 euro.
sw-motech-drybag-300-backpack.jpg




Die is niet waterdicht, of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb helemaal nooit een trui of vest uit willen doen onderweg. Kennelijk schat ik het goed in.
Naar het werk rijd ik 30 min, ik ben echt te lui om onderweg iets aan mijn kleren aan te passen. Die tijd zit ik makkelijk uit al zou het net te warm of te koud zijn.

Mijn rugtas is er eentje met harde buitenkant en de opening zit tegen mijn rug. Hij was 15 euro in de aanbieding en ik heb hem nu al jaren.
Ik weet niet of hij als waterdicht verkocht is, maar dat is hij wel.
De rits is al 3 jaar kapot en de opening blijft dicht zitten met een paar m5 boutjes. Toch lekt hij nog niks. Geen idee hoeveel liter hij is. Laptop zal net niet passen. Maar zulke modellen zullen er vast groter zijn.

Deze is het, toevallig opnieuw in de aanbieding.

1710308930997.png
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren de Samsonite Ecodiver Laptop Backpack L besteld voor een mobiele werkplek (laptop (2x), toetsenbord, laptop standaard, muis, lader, drinkfles, spiegelreflex). Mooie coating en goede pasvorm. Nog niet mee gereden maar voelt goed aan. 129 euro.
 
Ik rijd nu 2 weken met deze rugtas voor woonwerk.
Uit te breiden met rugprotector en er zit een gewatteerd laptop-vak met een sluitriem in.
En niet onbelangrijk, ik vind hem heerlijk zitten.

Rugtas
1710355727253.png
 
Negen liter klinkt krankzinnig klein. Ik heb hier een 23 liter rugzak (niet geschikt voor motor) en daar past een 13-14" laptop in, een brooddoos, een banaan en een fleece vest. Te klein is niet prettig op de motor, je wilt vaak een trui of vest uit kunnen doen.


Die ziet er inderdaad echt waterproof uit. Louis heeft 'm voor 87 euro.
sw-motech-drybag-300-backpack.jpg




Die is niet waterdicht, of zie ik iets over het hoofd?
Kriega rugzakken zijn écht waterdicht. Als in '5 dagen naar en rondrijden in Wales'. En als je m niet als rugzak wil gebruiken knoop je m achterop de buddy. Ook de quadlock-sluiting om m zonder kans op verschuiven te fixeren is prettig, en ook met handschoenen te bedienen.
Ik zou niet meer zonder willen.
 
Ik heb zelf ook een tijdje met een rugzak gereden en laptop. op zich gaat dit prima maar het is toch fijner dat laptop rugzak tas achter in de topkoffer gaat.
bij aankomst op werk gaat de rugzak eruit en de helm en handschoenen erin.
Het advies over de Kriega lijkt een mooi kado maar doe er metten een kaartje bij dat het ook voor de kerst is.
 
Heb twee rugzakken voor op de motor. De eerste is 24 liter, heeft een speciale opbergruimte voor een laptop, heeft harde buitenkant, waterafstotend en kost € 21,-. De andere is 28 liter, alleen een klein vak met rits, geen harde buitenkant, waterdicht en kost € 23,-. Beide gekocht bij XLmoto.
5185-01.jpeg

IMG_20230815_151258-02.jpeg
 
Ik heb een Bagster WP20 rugzak maar gebruik liever de andere Bagster tassen.

Die keer dat ik 'm met water gebruik loopt er niets uit! Dus goed waterdicht issie wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan