Wat was de reden van aankoop van jouw motor?

Even helemaal terug naar de beginvraag van dit topic: wat was de reden voor de aanschaf van jouw motor? Daarachter ligt voor mij nog een andere vraag: wat was de reden om te gaan motorrijden? Het antwoord daarop is voor mij een beetje een tegeltjeswijsheid: "Je kan beter zeggen dat het niks was, dan dat je je altijd moet afvragen hoe het zou zijn geweest."
 
wat was de reden om te gaan motorrijden?
Herinneringen aan vroegah als klein hummeltje van een jaar of zeven m'n vader 'helpen' toen hij aan z'n Honda 750 aan het sleutelen was, het heeft altijd al in m'n achterhoofd gespeeld dat motorrijden wel stoer is, altijd met veel plezier op schakelbrommers gereden, toen mijzelf gerealiseerd dat motorrijden gewoon binnen mijn bereik lag en m'n jongensdroom waar gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ging motorrijden omdat het mij een stuk efficiënter leek dan een heel groot koekblik om je heen.
Teveel onnodige massa verplaatsen om ergens te komen.
Mensen alleen in een koekblik vind ik nog steeds een luie toestand. :+
Maar met de motor achter de auto komt hier wel voor (99% van mijn auto kilometers überhaupt).
 
Laatst bewerkt:
wat was de reden om te gaan motorrijden?
Voor de leuk en beetje jaloezie.
2 vrienden gingen hun motor rijbewijs halen en ik had het geld er toen niet voor.
Paar jaar na hun toch nog gehaald.
Ik rij nog... zij niet meer
Zeg altijd: auto rijden is 20x makkelijker maar motor rijden is 20x leuker
 
Als ik er weer over nadenk is het begonnen toen de strandrace op het Scheveningse strand werd gehouden in de jaren '80. Als klein jochie vond ik het prachtig hoe de motor sprongen en spelen in het zand. Op mijn 16e wilde ik wel een brommer, maar kon dit niet zelf betalen en mijn ouders ook niet. Eerst maar eens mijn B-rijbewijs halen en wel de gedachte gehad om A erachter aan te doen. Dat heeft alleen nog 14 jaar geduurd voordat het gebeurde. Mijn kleine zusje heeft uiteindelijk de duw gegeven door haar A rijbewijs te halen.

De dag dat zij met de motor thuis kwam, was een van de reacties van mijn ouders: 'Moeten we alvast plaats maken voor een tweede?' Op een antwoord hebben zij niet lang hoeven wachten.
 
Ik heb van kleins af aan al interesse in motoren gehad (eerst folders verzamelen, later jaarlijks naar de RAI). Toen ik 18 was heb ik mijn auto -en daarna mijn motorrijbewijs gehaald. Toen ik in 1984 een leaseauto kreeg had ik geld over voor een motor, en sindsdien heb ik altijd een motor gehad.
 
Even helemaal terug naar de beginvraag van dit topic: wat was de reden voor de aanschaf van jouw motor? Daarachter ligt voor mij nog een andere vraag: wat was de reden om te gaan motorrijden? Het antwoord daarop is voor mij een beetje een tegeltjeswijsheid: "Je kan beter zeggen dat het niks was, dan dat je je altijd moet afvragen hoe het zou zijn geweest."
Nee hoor, voor mij niet.
Motorrijbewijs zou, en bleek ook makkelijker te halen dan auto. Daar was ik al 3x voor gezakt. Motor in 1x......🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🥰

Zo dom mogelijk als maar kan gedaan, op de vraag of ik de omgeving kon geantwoord dat ik niet uit amsterdam kwam dus nee. Elke 3 straten stoppen voor nieuwe instrukties, bij trugkomst ,cbr voorbij rijden........hij vanuit zn auto schreuwen links, hier linksaf!!!....
Met de hakken over de sloot zij tie 🤣🤣🤣🤣🥰🥰🤣🤣😂😂🤔
Maar, er over hè 🤪
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas in 2018 mijn rijbewijs gehaald, daarvoor nooit echt de behoefte gehad om op de weg te rijden.
Wel al vanaf mijn 15e altijd in de tweewielers “gezeten” in de meest brede zin van het woord, Fietsen, bromfietsen, scooters, crossers, quads, lichte motorfietsen en later ook de wat zwaardere.
Als hobby heb ik altijd auto’s gehad, o.a. diverse Camaro’s, Supra, Manta, Ascona.
Mijn vrouw had haar rijbewijs al wat langer en ging af en toe wel eens een rondje rijden met de buurman en toen de buurvrouw met haar rijbewijs begon moest ik het ook maar gaan halen want dan konden we met z’n vieren rijden.
Dus rijbewijs gehaald, motor gekocht en rijden maar en toen vond ik dat ineens veel leuker dan ik gedacht had en inmiddels rijden de buren bijna niet meer en mijn vrouw vanwege een frozen shoulder ook bar weinig en ik des te meer.
 
Reden om te gaan motorrijden? Er ging een relatie van zeven jaar uit (niet mijn keuze), en toen vond ik mezelf een tijd lang heel erg zielig. Toen ik weer een beetje uit dat gat kroop dacht ik "and now for something completely different", ik doe eens een proefles motorrijden.

Ik had mijn autorijbewijs al een jaar of twee, maar had in die tijd misschien vijf keer gereden. Ik had geen idee of het leuk zou zijn, al had ik het altijd al eens willen doen. Vanaf het allereerste moment dat ik achterop de motor ging bij de instructeur voor het eerste ritje naar het oefenterrein, en hij gas gaf, dacht ik meteen JAAAA!!! Sindsdien niet meer vanaf te meppen geweest.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lert
Reden om te gaan motorrijden? Er ging een relatie van zeven jaar uit (niet mijn keuze), en toen vond ik mezelf een tijd lang heel erg zielig. Toen ik weer een beetje uit dat gat kroop dacht ik "and now for something completely different", ik doe eens een proefles motorrijden.

Ik had mijn autorijbewijs al een jaar of twee, maar had in die tijd misschien vijf keer gereden. Ik had geen idee of het leuk zou zijn, al had ik het altijd al eens willen doen. Vanaf het allereerste moment dat ik achterop de motor ging bij de instructeur voor het eerste ritje naar het oefenterrein, en hij gas gaf, dacht ik meteen JAAAA!!! Sindsdien niet meer vanaf te meppen geweest.
He, wat?
Instructeur zat achterop bij mij!......
Zo Amsterdam door....
Nix op afgelegen veldjes. Bhà enge mannetjes zijn het tegenwoordig....
 
Ik was allemaal die "100 vragen stellen maar geen geld hebben eikels" op marktplaats zat. Om die reden een splinternieuwe motor gekocht en de ander comfortabel en tegen een goede prijs ingeruild.
 
Best of both worlds, zocht een motor met veel vermogen en bullitproof blok. Geschikt voor de openbare weg, de bergen en het circuit. Iets meer comfort tov een volledige racer, maar tegelijk wel als een hooligan te rijden.

Conclusie de superduke GT
 

Bijlagen

  • 20240813_124513.webp
    20240813_124513.webp
    598,5 KB · Weergaven: 0
Ik koop meestal een motor omdat ik 'm leuk vind, kom er dan later wel achter of het ook handig was om 'm te kopen.
Laatste aanschaf was een Kawasaki 1400 GTR en tot nu toe tevreden mee als woon-werk motor.
 
Mijn eerste motor.
Had een vriendin die graag motor rijles wilde doen maar alleen als ik dit ook deed. Dus met z’n tweeën lessen na lessen het examen. Ik slaag maar zij zakte.
Heeft er nooit meer op de motor gezeten. Een aantal maanden later mijn eerste 2de hands nieuwe motor gekocht. De Yamaha Maxim 750 die 33 jaar gehouden inmiddels 40 jaar oud en verkocht voor een prikkie.
Heb er jaren met plezier mee gereden vele landen gezien
 
Laatst bewerkt:
Hallo, een spreekwoord zegt, zoveel mensen zoveel wensen. Ook verschillen smaken. Wat was de reden waarom jij voor voor jouw motor hebt gekozen?

Ik trap af, ik reed op een Yamaha TDM 900, een geweldige motor die het 85000 km probleemloos heeft gedaan. Toch wilde ik wat anders. De V-Strom 1000 zat al jaren in mijn hoofd. Gekeken naar alle modellen van alle bouwjaren. Na lang wikken en wegen heel bewust gekozen voor het eerste model, de nieuwe modellen hebben de uitlaat onderlangs, die bovendien nog een erg fors is en dat vind ik niet mooi. Ook hebben de nieuwere modellen vaak goudkleurige vorkpoten en velgen. Goudkleurige delen op de motor is niet mijn smaak.
Lang gezocht naar een hele nette. Die gevonden met slechts 38000 km op de teller, ook nog uitgerust met lekker veel spulletjes.
Hij was goedkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik vind een Panigale 1299 FE tricolore erg mooi, maar deze heeft een paar nadelen (voor mij dan): De uitlaten vind ik niet mooi, >200pk is overkill op straat, de prijs… Dus met wat oplossingen heb ik er deze van gemaakt
 

Bijlagen

  • IMG_2963.webp
    IMG_2963.webp
    121,1 KB · Weergaven: 0
het antwoord op de vraag waarom deze is simpel ik had een lijstje met wensen en eisen en deze voldeed het beste.
ik wou lange onderhoudsintervallen (niet die Japanse 6000 km dat was 4 keer per jaar) vanwege lange reizen en veel woon werk. geen ketting vanwege het onderhoud liefst geen normaal onderhoud waarbij de hele boel uit elkaar moet om simpele dingen te doen (probleem bij de vorige) en liefst wat bodemvrijheid want je weet nooit wat je tegenkomt op reis. de uitkomst was een BMW R1200GS en na 20 jaar kan ik zeggen dat de keus niet verkeerd was alleen kostbaar. andere optie was de R1150GSA maar het dynamischere rijgedrag en lager gewicht van de 1200 kreeg de voorkeur. ondertussen is er niet veel standaard meer behalve motor en frame alles om kleine ergernissen weg te nemen of versleten dingen te vervangen door beter bij mij passend. kijk nog wel eens naar wat anders maar kan de kosten en baten niet in overeenstemming krijgen.
 
Reden van mijn aankoop was dat de suzuki GSR600 weer problemen had en ik er helemaal klaar mee was en de motorzaak had een mooie matblauwe Tracer 700 staan die lekker reed en waar de vrouw ook nog eens achterop durft (al hoeft dat niet lang te duren want ik heb haar besmet met het virus dus wil ze zelf gaan lessen)
 
Oef reden....ehh vond hem mooi, wou wat anders....
Ik had een triumph rocket 3 (2005), gave fiets, veel km's mee reden.
Alleen het begon tegen te staan dat hij behoorlijk log de bocht om ging, en vooral als je met niet chopperrijders op stap ging dat het echt een ding was deze beetje bij te houden als het bochtiger werdt.
Ik ben een paar keer bij de lokale motorzaak gaan kijken naar een Guzz V85tt, alleen ik werdt er net niet blij van (mistte wat koppel voor mijn gevoel, en hij is wat aan de kleine kant voor mij)
Toevallig hadden ze recent een Triumph scrambler xc 1200, en die is uiteindelijk mee naar huis komen.
Heerlijke stuurfiets met voldoende koppel.
(en ik ben stiekem een beetje Triumph fanboy....)
 
Bij mij begonnen de kriebels voor het motorrijden achterom bij mijn vader. Jaren later begonnen op een Honda CX500. Beetje krap met mijn twee meter. Laatste aankoop in juni 2024 een Kawasaki Vulcan S, waar ik mijn Triumph Rocket 3 op heb kunnen inruilen.
 

Bijlagen

  • IMG_0382.webp
    IMG_0382.webp
    205 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0364.webp
    IMG_0364.webp
    87,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240615-WA0005.webp
    IMG-20240615-WA0005.webp
    207,3 KB · Weergaven: 0
Geen idee
Er was thuis geen geld.
Maar toch als jochie op defiets naar poet van dijk Enschede.
Als het goed is stond daar een Mammut Münch toen al duur.
En op zaterdag op de fiets naar de crossbaan Maico kijken.
Dat is nooit weggegaan.
M.n familie thuis had er helemaal niks mee.
Heb meer als ik schat 35 + motoren gehad nooit durven racen.
De dag dat ik op circuit mocht gaan om te proberen in Lelystad had de ktm 690 helemaal in 17 inch wielen en bandjes geregeld.
Ben ik onderuit gegaan met diezelfde ktm 690 in 18 &21 inch heb ik m.n schouder gebroken.
Daarna is het niethelemaal goed meer gekomen en rijd ik steeds minder.
Het reizen vindt ik nog leuk met de ktm 500exc.
Maar asfalt is helemaal niks meer.
Ik denk dat ik nog geen 700 km heb gereden met m.n Harley XR.
De jeuk wordt steeds minder.
En heb ook minder geld om nog zoals in de hoogtij dagen 6 motoren in de garage te hebben staan.
Dus eigenlijk moet ik nog eens het circuit op.
Off road probeer ik wat rustiger te rijden en dat gaat steeds beter.
Wil nog 1x naar Marokko en dan kan ik 5x afstrepen van de wishlist.
Nu dus nog een keer het circuit op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan