wat vliegwiel praat

de rekker

MF veteraan
1 okt 2004
1.385
6
aalst ,belgie
ik ben een kawa EN 500 aan het opknappen,waarvan er magneten gebroken waren van het vliegwiel!!
na wat opzoekwerk ben ik er achter gekomen dat de vliegwielen van een EN 500,gpz 500,kle 500 en ER-5 dezelfde zouden moeten zijn!
over 2 weken op ebay duitsland heb ik een vliegwiel kunnen scoren van een GPZ 500.
nu dat de boel openligt zie ik wel enkele verschillen :(
nu is mijn vraag :z al dit wel werken??
het verschil zit hem in de nokken op het vliegwiel:
de EN 500 heeft een klein nokje bovenaan het vliegwiel
de gpz heeft boven en onder lange nokken zitten

zie de foto!
ben ik in de zak gezet door nen duitser??
full
 
hoe werkt de ontsteking op zo'n ding? er bestaan ook nokken voor de pickups maar zal wel niet zijn in dit geval.

gewoon eropzetten..heb ik ook eens op mijn brommertje gedaan met de spoel.
resultaat was slecht starten en 5 versnellingen achteruit hebben -O- dat was echt een nare ervaring (stel je voor..dat je kickt en de motor slaat andersom aan....toch hele kunst van mezelf _O- )
 
na wat research gedaan te hebben denk ik dat het niet zal werken :(
de EN van 93 heeft 2 pickup coils(of hoe noemen ze dat) om de ontsteking op te nemen!
de gpz van 94 heeft er maar 1 |(
dus dat vliegwiel zal terug op ebay vliegen vrees ik ,en ik moet uitzien naar een ander vliegwiel van een gpz tot '93(wat 1 jaartje verschil toch kan doen!!)

of heeft iemand een beter idee?

rekkie
 
Heeft dat ding daar z'n pickups zitten? Ooops. Dan kun je natuurlijk nog proberen de CDi van een GPZ te pakken te krijgen. Of dat qua timing allemaal goedkomt weet ik natuurlijk ook niet. Probeer eens de WPH's te pakken te krijgen. Kun je het waarschijnlijk wel zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan