wat is dit?

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
wat is dit en kan ik dit verwijderen voor een slip on uitlaat?
xmax 300 2021
 

Bijlagen

  • IMG_20210716_215306.jpg
    IMG_20210716_215306.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 146
  • IMG_20210716_213820.jpg
    IMG_20210716_213820.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 145
Dat is een lambda sonde, en die kan je verwijderen door hem linksom te draaien.
 
Ja, die is nodig.

Of laten zitten, of verwijderen en laten uitschrijven/remappen.
 
is het niet nodig voor de werking van de motor? ik sta niet echt te wachten op problemen
In principe niet maar eigenlijk wel :+

Als je de lambda sonde weghaalt moet je een andere fuelmap gaan gebruiken waarin de lambda sonde uitgeschakeld is. Anders gaat je motor waarschijnlijk en een waarschuwing op je dash geven en beroerd lopen.
 
In principe niet maar eigenlijk wel :+

Als je de lambda sonde weghaalt moet je een andere fuelmap gaan gebruiken waarin de lambda sonde uitgeschakeld is. Anders gaat je motor waarschijnlijk en een waarschuwing op je dash geven en beroerd lopen.
bedankt allemaal morgen maar effe bellen dat ik mijn uitlaat wil annuleren. balen zeg
 
"Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer een man vissen en hij heeft zijn hele leven eten"

Een lambdasonde meet de zuurstof deeltjes in je uitlaat en geeft dit door aan de computer. Je computer regelt op basis daarvan de hoeveelheid benzine zodat de motor niet rijk/arm loopt, maar precies goed. Dus ja je hebt het nodig
 
"Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer een man vissen en hij heeft zijn hele leven eten"

Een lambdasonde meet de zuurstof deeltjes in je uitlaat en geeft dit door aan de computer. Je computer regelt op basis daarvan de hoeveelheid benzine zodat de motor niet rijk/arm loopt, maar precies goed. Dus ja je hebt het nodig
nu klink ik ook nog is slim wanneer ik mijn order annuleer voor de 2x bij hun
 
Je kan ook jouw nieuwe uitlaat laten monteren. De stekker van de lambasonde doorlussen of een stekker kopen die dit voor jouw doet. Zo krijg je geen foutmelding in de display \ ecu.
Vervolgens ga je naar een tuner toe en laat je de motor afstellen zodat de benzine\luchtverhouding goed is en de motor goed (blijft) lopen.

Of je laat een lasser een gat in jouw nieuwe uitlaat boren en er vervolgens een moer op lassen zodat je de lambdasonde kan bevestigen of je koopt een uitlaat waar dat gat er al in zit.

Of je doet helemaal niets.

Er zijn genoeg opties.
Hoe andere het bij jouw type motor hebben gedaan kan je ongetwijfeld via Google vinden. Meestal ben je niet de eerste.
 
Je kan ook jouw nieuwe uitlaat laten monteren. De stekker van de lambasonde doorlussen of een stekker kopen die dit voor jouw doet. Zo krijg je geen foutmelding in de display \ ecu.
Vervolgens ga je naar een tuner toe en laat je de motor afstellen zodat de benzine\luchtverhouding goed is en de motor goed (blijft) lopen.

Of je laat een lasser een gat in jouw nieuwe uitlaat boren en er vervolgens een moer op lassen zodat je de lambdasonde kan bevestigen of je koopt een uitlaat waar dat gat er al in zit.

Of je doet helemaal niets.

Er zijn genoeg opties.
laten we dan helemaal niks doen😂 geluid loze scootertje
 
"Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer een man vissen en hij heeft zijn hele leven eten"

Een lambdasonde meet de zuurstof deeltjes in je uitlaat en geeft dit door aan de computer. Je computer regelt op basis daarvan de hoeveelheid benzine zodat de motor niet rijk/arm loopt, maar precies goed. Dus ja je hebt het nodig

Motorfietsen zijn uitgerust met een small band sensor. Die geeft alleen aan je ECU door of je mengsel veel te rijk of te arm is wat resulteert in een FI melding. Er wordt niets geregeld, alles zit in je ECU vast ingebakken.
 
Motorfietsen zijn uitgerust met een small band sensor. Die geeft alleen aan je ECU door of je mengsel veel te rijk of te arm is wat resulteert in een FI melding. Er wordt niets geregeld, alles zit in je ECU vast ingebakken.
Hier moet ik je toch corrigeren.
Er kan wél degelijk geregeld worden met een small band.
door wisselen tussen iets te arm en iets te rijk weet je waar je zit.
Onderstaand plaatje geeft dit duidelijk weer.

0BDC0ACA-5F8A-4BB6-A452-A3852B45BA4F.gif
 
wel jammer ik verheugde me erop. leek me wel leuk lijkt gelijk alsof je een nieuwe motortje hebt
Tjah, je mist niks aan het gevoel of je de hele rit achtervolgt word door een horde geile strontvliegen. Of je moet van poep houden natuurlijk.
Daarbij, het geluid uit een nieuw motortje kenmerkt zich juist door de afwezigheid van overmatig geluid.
Herrie is voor motortjes die op sterven na dood zijn, dat zijn zelden “nieuwe”.

Maar je hebt dus je eerste motortje gekocht dus toch van de scoeter af?
 
Vanaf 2021 heeft de 300 inderdaad een lambdasonde.. Hierdoor vallen vrijwel alle aftermarket uitlaten af, alleen Akrapovic heeft er eentje voor dit bouwjaar.
 
Tjah, je mist niks aan het gevoel of je de hele rit achtervolgt word door een horde geile strontvliegen. Of je moet van poep houden natuurlijk.
Daarbij, het geluid uit een nieuw motortje kenmerkt zich juist door de afwezigheid van overmatig geluid.
Herrie is voor motortjes die op sterven na dood zijn, dat zijn zelden “nieuwe”.

Maar je hebt dus je eerste motortje gekocht dus toch van de scoeter af?
ja al lang van mn 50cctje af beter ook want ik hoor dat er een helm plicht komt voor snorscooters
 
Terug
Bovenaan Onderaan