Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Een niet meer werkende voeding van de navigatie, contacten in de mini-USB waren gecorrodeerd, vervangen door en wel werkende voeding. Eigenlijk leed die ook aan hetzelfde kwaaltje maar weer werkend gekregen door er een speciale USB-mini aan vast te knopen. Navigatie werkt weer probleemloos.
 
Weer een beetje bezig geweest met het endurance replica project. Kuip erop gezet, beetje alles pas maken. Zit nu naar wens, en kan gespoten worden, als het wat warmer weer word, dan kan het ruitje erop gezet worden. Nog wat kleine werkzaamheden, en dan is ie zo goed als klaar.
Replica projectje 9..jpg

Replica projectje 6..jpg

Replica projectje 8..jpg
 
Kun je op de nieuwe geen blanke lak spuiten om ze te verzegelen zodat er geen vuil meer in komt? Gewoon het hele ding.
ze waren ´verzegeld´ middels de lijm.
maar het gedeelte waar de draden uit kwamen was niet dicht.
kan ik eventueel dicht metselen met kit o.i.d, maar dan kan bijv. condens a.g.v. temperatuurwisselingen er ook niet meer uit.
hierom word dat dus open gelaten.
an sich geen problemen mee, ware het niet dat de oudere lampjes nog wel uit elkaar te halen waren om schoon te maken.
al dat nieuwe spul is zodanig gemaakt dat repareren nagenoeg onmogelijk is geworden...
 
Ah, de 'adem' gaatjes. LEDs worden vrijwel niet warm, je kunt die dingen zelfs ingieten. Maar, een setje knipperlichten van Ali zijn zo goedkoop dat het amper de moeite is. Kun je af en toe eens wisselen. Maar dat is dan natuurlijk weer niet duurzaam.
 
Ik heb vandaag een proffesional betaald op te lossen wat ik zelf 'kapotgesleuteld' heb :')

Leerproces, goed gesprek met de monteur en voor over 2 maanden het kleppen stellen maar alvast bij hun ingepland, want dat ga ik zelf toch maar niet proberen.

Beetje duur leerproces wel helaas, maarja.....

Screenshot_20240329_180958_WhatsApp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je een bougie verkeerd monteren
Had inderdaad verwacht dat dat niet echt mogelijk zou zijn. Hooguit dat de bougie kapot is. Maar anders dat je bobines verkeerd aangesloten zitten indien je genoeg kabellengte had.

Maar dat voel je met het indraaien toch direct. Zodra de bougie eenmaal in het draad zit en het gaat soepel zit die goed. Krijg je hem nog geen slag erin gedraaid, dan zit die niet goed (scheef).
 
Hoe kan je een bougie verkeerd monteren
Dat gelukkkig niet.

Kennelijk kwamen de bougies met een opzetstukje die bij sommige motoren wel gebruikt moet worden en bij sommige niet. Bij die van mij dus niet.

Hij liep er dus 4-5000km zonder issues mee, tot ik dus wel issues kreeg.


Alleen het was nogal vaag en ik kwam bij de garage en zei overtuigd:

Bougies zijn pas 5000km oud, dus die zullen het vast niet zijn. Ik heb ze zelf gemonteerd maar als het daar fout gegaan was het ik het waarschijnlijk meteen gemerkt.

Ze zijn dus eerst alle andere opties nagelopen.

Ik kreeg een mooi naambordje van ze.


4fsr7m.png


Hij deelde wel de mening dat het een wonder is dat hij zo lang nog heeft gelopen, want de bobine maakte nauwelijks contact.
 
Dat gelukkkig niet.

Kennelijk kwamen de bougies met een opzetstukje die bij sommige motoren wel gebruikt moet worden en bij sommige niet. Bij die van mij dus niet.

Hij liep er dus 4-5000km zonder issues mee, tot ik dus wel issues kreeg.
Bekijk bijlage 1989639

Alleen het was nogal vaag en ik kwam bij de garage en zei overtuigd:

Bougies zijn pas 5000km oud, dus die zullen het vast niet zijn. Ik heb ze zelf gemonteerd maar als het daar fout gegaan was het ik het waarschijnlijk meteen gemerkt.


Ze zijn dus eerst alle andere opties nagelopen.

Ik kreeg een mooi naambordje van ze.
Bekijk bijlage 1989643
Deze?
842F07F1-55AD-4F19-A4BD-C6212C4918C3.jpeg
 
Tweede remlicht in de BMW topcase gemonteerd en de originele BMW Motorrad navigatiehouder inclusief adapter voor TomTom gemonteerd. En een spijkervanger
 
We hebben er KVS in gegoten, gestart, bijgevuld en nog wat bouten vervangen.

IMG_5609.jpeg
IMG_5610.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan