Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik zeg niet aan beginnen en wegbrengen. Niet uit onkunde naar gewoon een keuze. Geen zin meer in.
Dat herken ik wel hoor.
En mijn rug vind het ook niet meer zo leuk.
In augustus mijn andere motor om die reden door de dealer laten herstellen waar ik het makkelijk zelf had gekund.
De prijs met niet alles gedaan viel wel wat tegen (+/-€6.000) dus nu ging ik weer even zelf freubelen.
Deze Yamaha kuip zit op wel zeven verschillende manieren vast.
(Schuifpassing, klikkers, insteek rubbers, drie drukknopjes, maar liefst 1 soort circlip borging, vier metrische schroeven en acht zelftappers 8)7 )
Een leerproject op zich.
Bij BMW is het alleen uitlijnen, schuiven en vastschroeven.
 
Laatst bewerkt:
Rondje gereden eerst duc toen Vespa
IMG_2874.jpeg
IMG_2880.jpeg
 
Al maanden niets gedaan.
Ik bezit een suzuki gsxr 1100 streetbike oliekoeler die wacht op een restauratie tot origineel. Maar vindt geen kuipen die ongeschonden, origineel en betaalbaar zijn.
Ik bezit een kawasaki zxr400L kuipen en vele extra's, maar daar vind ik geen originele basis met papieren voor een goede prijs om te starten.
En geld is ook een issue. Dus daar werk ik eerst aan. => 2 moto's moeten buiten.
B|
 
Hier met opa een werkbank maken om later met de motor te knutselen.
Kawa zit alweer bijna in elkaar gebouwd.
Vraagt regelmatig of we nog wat gaan doen aan die groene motor 😁💪
 

Bijlagen

  • IMG-20231030-WA0007.jpg
    IMG-20231030-WA0007.jpg
    220,5 KB · Weergaven: 4
  • IMG-20231210-WA0019.jpg
    IMG-20231210-WA0019.jpg
    101,7 KB · Weergaven: 3
Vandaag de nieuwe wielklem en paddockstand eens uitgeprobeerd. Daarna de boel eens lekker afgesopt en ingespoten met S100 roestbeschermer. Ik kon door de paddockstand eindelijk eens mijn ketting goed bekijken. Beviel me niet zo erg. Er zitten een paar schakels vast. De vorige eigenaar is vast een beetje zuinig geweest met smeren (12k op de teller) want aan mij kan het toch niet liggen. Toch?
Na vele jaren cardan en riem moet ik er dan toch aan geloven. Helaas is in de lichte klasse niets meer te krijgen met cardan en een zware wil/kan niet meer. Gelukkig ziet het tandwiel achter er nog goed uit. Voor moet ik nog naar kijken. Met een beetje geluk dus alleen de ketting vervangen. Ik zag bij Louis kettingen van het merk Enuma, helaas in gekke kleuren, maar daar zit wel een soort schroefschakel bij. Zal me daar eens in verdiepen. Heb geen zin om gereedschap te kopen om te klinken.
 
Vandaag de nieuwe wielklem en paddockstand eens uitgeprobeerd. Daarna de boel eens lekker afgesopt en ingespoten met S100 roestbeschermer. Ik kon door de paddockstand eindelijk eens mijn ketting goed bekijken. Beviel me niet zo erg. Er zitten een paar schakels vast. De vorige eigenaar is vast een beetje zuinig geweest met smeren (12k op de teller) want aan mij kan het toch niet liggen. Toch?
Na vele jaren cardan en riem moet ik er dan toch aan geloven. Helaas is in de lichte klasse niets meer te krijgen met cardan en een zware wil/kan niet meer. Gelukkig ziet het tandwiel achter er nog goed uit. Voor moet ik nog naar kijken. Met een beetje geluk dus alleen de ketting vervangen. Ik zag bij Louis kettingen van het merk Enuma, helaas in gekke kleuren, maar daar zit wel een soort schroefschakel bij. Zal me daar eens in verdiepen. Heb geen zin om gereedschap te kopen om te klinken.
Het Afam klinksetje is ook goedkoop en makkelijk toe te passen. 🤩
 
Ik liet jouw post net aan mrs. Garfield hier naast me op de bank zien.
Als een vrouw drie keer achter elkaar op luide toon 'nee' zegt, wat bedoelt ze dan echt ?
Dat ze geen appie in de woonkamer wil.
En dat kan ik me voorstellen. :P

Een KTM in de woonkamer echter, da's heel wat anders O-)
 
Eerst gesopt en toen kon ik het niet laten om hem toch maar droog te rijden. Net iets meer dan een uurtje. Nog heerlijk weer als je je fatsoenlijk aankleed. Thuis de net gekochte ACF50 erbij maar die spuitbus die je erbij krijgt is niks. Daar moet wat anders voor komen. Beetje dik erop en maar uitgewreven. Zit er in ieder geval nog wat op.
 
Eerst gesopt en toen kon ik het niet laten om hem toch maar droog te rijden. Net iets meer dan een uurtje. Nog heerlijk weer als je je fatsoenlijk aankleed. Thuis de net gekochte ACF50 erbij maar die spuitbus die je erbij krijgt is niks. Daar moet wat anders voor komen. Beetje dik erop en maar uitgewreven. Zit er in ieder geval nog wat op.
Ja ik had het zelfde met die spuitbus , heb het met de verspuit gedaan , dat werkte geweldig
 
Terug
Bovenaan Onderaan