Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Bandje geplakt met tegenzin.
Maar mezelf een schop onder m.n reet gegeven anders rijd ik nooit meer.
Twas ook m.n eigenschuld.
Had hem zelf lek geschoten toen ik met m.n pcp buks aan het pielen was.
Loodkogeltje rolt nog in de binnenband.
Dat is om instabiliteit onbalans in achterwiel op te heffen ;)
De combinatie met je forumnaam is goud :+
 
Ik heb vandaag een succesvolle conversie uitgevoerd.
Gedurende enkele uren heb ik in mijn Transalp een exotherme chemische reactie op gang gehouden waarmee ik enige liters vloeibare massa in gasvormige bestanddelen heb omgevormd.
Ik ook, tot de gasvormige delen hoog in de lucht in vloeistof vorm naar beneden kwamen....


403710852_1715876782247534_7456686426698683497_n.jpg
 
Vandaag lekker onhandig gedaan met een spiegel.
De rechterspiegel zat los (daar kwam ik achter toen ik op de snelweg ineens alleen nog m'n eigen voorgevel erin kon zien, ipv het verkeer rechtsachter me). Deze spiegels hebben zo'n systeem met 2 bouten (geen idee hoe dat heet). Nou is de makkelijkste methode om eerst het onderste stuk vast te draaien en daarna de hele poot van de spiegel te draaien tot de boel goed vastzit. Maar dat draaien lukte niet, want het windscherm zat in de weg. Dus m'n pa en ik zijn een kwartier bezig geweest met tussenstukjes tussen de bouten en andere mislukte pogingen om hem weer vast te krijgen.
Tot we uiteindelijk op het idee kwamen om het windscherm er gewoon even af te halen. Toen zat de spiegel binnen 3 minuten weer op z'n plek...

Ik weet in ieder geval van wie ik de neiging heb om altijd de meest onlogische weg te kiezen:') Maar goed, de spiegel zit in ieder geval weer vast.
 
Ik heb vandaag een succesvolle conversie uitgevoerd.
Gedurende enkele uren heb ik in mijn Transalp een exotherme chemische reactie op gang gehouden waarmee ik enige liters vloeibare massa in gasvormige bestanddelen heb omgevormd.
:}Dat heb je dan GODMILJAAR goed gedaan. Volgende keer de andere kant op en je eindigt weer met een volle tank;)
 
Motorblok eens goed onderhanden genomen en schoon gemaakt , zag dat de de chromen luchtfilter platen links en rechts het chroom niet zo mooi is , of tweedehands of opnieuw laten verchromen ;(;(
CIMG1621.JPG
 
Ter voorbereiding op maart het een ander met de MZ van mij gedaan:

Tomtom houder op het stuur gemonteerd. Ja een tomtom op een motor van 1985. Vind het gewoon dijn om dat sing mee te kunnen nemen. Ook handig want je kunt bijvoorbeeld op een woon werk rit zien hoever je nog moet tot her volgende tankstation.

De spullen bij elkaar gezocht. Alleen de uitlaat bocht is nog vermist, alleen die kan niet ver zijn. Heel erf handig ook dar alles can de verbouwing van mijn ouders ook in dat hok ligt… Dus een tering bende….

En de accu maar eens uitgebouwd. Toen ik er zaterdag was zat er al niet veel prik meer in en met mijn domme kop het contact aan laten staan. Nu dus aan de lader.
image.jpg


Nu eens zien of de Noco er nog prik in krijgt.
 
Ter voorbereiding op maart het een ander met de MZ van mij gedaan:

Tomtom houder op het stuur gemonteerd. Ja een tomtom op een motor van 1985. Vind het gewoon dijn om dat sing mee te kunnen nemen. Ook handig want je kunt bijvoorbeeld op een woon werk rit zien hoever je nog moet tot her volgende tankstation.

De spullen bij elkaar gezocht. Alleen de uitlaat bocht is nog vermist, alleen die kan niet ver zijn. Heel erf handig ook dar alles can de verbouwing van mijn ouders ook in dat hok ligt… Dus een tering bende….

En de accu maar eens uitgebouwd. Toen ik er zaterdag was zat er al niet veel prik meer in en met mijn domme kop het contact aan laten staan. Nu dus aan de lader.Bekijk bijlage 1946125

Nu eens zien of de Noco er nog prik in krijgt.
Met een noco start alles
 
Met een noco start alles
Lang verhaal kort, de accu is minimaal 6 jaar oud. En heeft bijna 4 jaar bij mij in de schuur gestaan. Tot ik een werkende accu nodig had.

Ik gooi hem uit interesse aan de noco g1100 om te kijken of die er weer leven in kon krijgen. Was namelijk in de veronderstelling dat de accu dood was. Verhip er zit nog leven in (houd dus in dat de accu niet dood is en er een ander probleem in het voertuig zat waar deze accu in zat).

En nu leeft ie jog steeds. Vanochtend was ie bijna vol.
 
Ook vol om vermogen te leveren tijdens starten?
Want dan weet je pas echt of hij nog power kan leveren.
 
Lang verhaal kort, de accu is minimaal 6 jaar oud. En heeft bijna 4 jaar bij mij in de schuur gestaan. Tot ik een werkende accu nodig had.

Ik gooi hem uit interesse aan de noco g1100 om te kijken of die er weer leven in kon krijgen. Was namelijk in de veronderstelling dat de accu dood was. Verhip er zit nog leven in (houd dus in dat de accu niet dood is en er een ander probleem in het voertuig zat waar deze accu in zat).

En nu leeft ie jog steeds. Vanochtend was ie bijna vol.
Ik dacht aan een heel andere Noco ,vandaar ik zij dan start hij altijd
Ik dacht aan een jumpstarter ( Booster) dan start hij namelijk altijd.
 
Ik heb vanmiddag een kort ritje gemaakt op de Interceptor om mijn nieuwe winterhandschoenen (MF link) uit te proberen, lekker weer natuurlijk ook. Ergens in de polder was een boer bezig geweest de oogst van het land te halen, dus klei op de weg. Overigens was er keurig een waarschuwingsbord (klei op de weg) en had de boer zijn best gedaan de weg weer schoon te maken, maar de weg was kletsnat dus de motor zat onder de modder, die heb ik dus maar even afgespoten om het ergste vuil eraf te krijgen.

m10-vies.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar was ik in deze periode bij Frank Switser in Purmerend.
Na een reparatie-klus dacht ik om er gelijk maar een rondje N.Holland achteraan te rijden.
Wat een smerige blubber-zooi is het dan daar op de boeren weggetjes. Tsja, einde van de oogsttijd.
Ik herinner me nog een plek waar een laag natte slijk over de volle breedte van de weg was. Vermijden onmogelijk.
De motor zag bij thuiskomst uit als een varken. Ook effe door de wasstraat geweest.

Dat kennen wij dus niet. Op de Veluwe ligt er in de herfst overal wel veel blad, maar modder valt wel mee.
 
Vorig jaar was ik in deze periode bij Frank Switser in Purmerend.
Na een reparatie-klus dacht ik om er gelijk maar een rondje N.Holland achteraan te rijden.
Wat een smerige blubber-zooi is het dan daar op de boeren weggetjes. Tsja, einde van de oogsttijd.
Ik herinner me nog een plek waar een laag natte slijk over de volle breedte van de weg was. Vermijden onmogelijk.
De motor zag bij thuiskomst uit als een varken. Ook effe door de wasstraat geweest.

Dat kennen wij dus niet. Op de Veluwe ligt er in de herfst overal wel veel blad, maar modder valt wel mee.
Ik denk dat dat aan de grondsoort ligt , bij de ene klei ( die plakt ) en op de Veluwe zand
Bij ons is het ook klei , heb nu wat nieuws gezien , ze zetten gewoon de weg af waar ze bezig zijn in de polder en als ze klaar zijn maken ze hem weer brandschoon en geen last meer
 
Heb jij dan geen tapijt en schilderijen in de motorstalling? Ouderwets hoor. Lekker op een gure winterdag, zitten kijken naar de motor aan de druppellader in de warme schuur, alvast mooie plannen voor 2024 maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan