Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Niet mijn eigen motor, maar de Transalp van @Ride Dirty : remblokken voor en achter en de olie en oliefilter vervangen. De laatste twee leken wel bijna nog origineel te zijn. Tjonge, wat was die olie ranzig en wat zat dat oliefilter vast, zeg. Twee mooi hulpsystemen waren niet zo behulpzaam, dus uiteindelijk maar een schroevendraaier er in gestoken. Na er twee te hebben afgebroken lukte het met de derde *O*. In het nieuwe jaar de rest maar aanpakken, Sander!
 
Niet mijn eigen motor, maar de Transalp van @Ride Dirty : remblokken voor en achter en de olie en oliefilter vervangen. De laatste twee leken wel bijna nog origineel te zijn. Tjonge, wat was die olie ranzig en wat zat dat oliefilter vast, zeg. Twee mooi hulpsystemen waren niet zo behulpzaam, dus uiteindelijk maar een schroevendraaier er in gestoken. Na er twee te hebben afgebroken lukte het met de derde *O*. In het nieuwe jaar de rest maar aanpakken, Sander!

Hahaha die olie, dat hadden ze paar jaar geleden ook wel mogen doen_O-

Dat oliefilter had waarschijnlijk ene Mr. Yamasuki als laatste vastgehouden in 1992:/;)

Thanks voor de leuke dag, nieuwe jaar gaan we de ketting te lijf!
 
Een nieuw achterlampje erin gezet , is wat fel :+
20191230_082100.jpg
 
Olie ververst, en ik vind dit wel een leuke aanbieding om met jullie te delen

77 Lubricant Motorfiets volsynthetische olie 4T 10W-40.
14,81 euro voor 4 liter, en gratis verzending vandaag.
(OUT10%LET korting code)
 
Laatst bewerkt:
Van de week koppeling gewisseld op de CBF
KoppelingHonda.jpg

Jammer van de vele pakkingsresten, maar met een glasmes uiteindelijk goed gelukt.
Daarna de thundercat ook maar weer de schuur in gerold.
inSchuur.jpg
 
Olie ververst, en ik vind dit wel een leuke aanbieding om met jullie te delen

77 Lubricant Motorfiets volsynthetische olie 4T 10W-40.
14,81 euro voor 4 liter, en gratis verzending vandaag.
(OUT10%LET korting code)
Ziet er netjes uit. :9

Ik gebruik de 5W40 van Valvoline met API JASO MA2 en die kost nu €4.99 per liter.
Maar om de twee maanden is de olie in de aanbieding, dus ik wacht even met kopen.

Bij de ene motorfiets is 5W40 voorgeschreven, bij de andere niet.
Maar het is een Hollandse winter.
Dus een beetje dunnere olie voor de koude start is in theorie niet nodig, maar ik vind het wel fijn.. :]
 
Accu vd VFR eruit gehaald, ik vertrouw hem niet....en koop alvast morgen ofzo via internet een nieuwe.
 
't Is een Honda met een accu-probleem, stroom-probleem?
Dan wordt al heel snel de spannings-regelaar verdacht................. :?
Haha, geen panic: accu is gewoon oud..... ;)

Stator is 2 jaar gelden opnieuw gewikkeld, en nee geen rijdende rechter toestanden, en na plaatsing levert het systeem netjes 14.7V af op de accuklemmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan