Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik heb nog oude gebakkies
 
Ik heb nog oude gebakkies
Alleen maar oudjes hier, 38, 32, en 8 jaar maar belangrijkste is dat een leeggelopen accu moeilijk of helemaal niet meer opgang komt. En dat wil ik voor zijn. En natuurlijk gaan mijn accu’s ooit een keer stuk maar dat is meer agv leeftijd.

Voorlopig doen mijn accu’s het goed resp. 12 en 10 jaar oud. Zelf vermoed ik een 8 jaar oude in mijn moderne bmw….daar is een maandje geleden nog een proefrit op gemaakt als controle na de 30k beurt dus die zal ook nog goed zijn.
 
Moest ff bijtanken na een kleine sneeuwbal gevecht met de kleindochter….dus beiden nu ff een boterham/crackers….

En jij straks weer,aan de optimate

Niet vergeten ,he

Ook dat begint op een gegeven momente te spelen
 
Is dat waar?!
Zodra de accu leeg of eruit is geweest doet de motor het na laden of herplaatsen van accu niet meer goed. Wat waardeloos dan. Bij mij staat alleen de dagteller op 0. De rest is ongewijzigd en start, loopt, rijdt als ervoor.
 
Is dat waar?!
Zodra de accu leeg of eruit is geweest doet de motor het na laden of herplaatsen van accu niet meer goed. Wat waardeloos dan. Bij mij staat alleen de dagteller op 0. De rest is ongewijzigd en start, loopt, rijdt als ervoor.
Ik herken al die (Ctek laadkabels met LED) kabels bij de dealer, maar niet het totaal resetten van die motorfietsen.
Misschien wordt het wel geadviseerd vanuit de importeur want we hebben het denk ik over hetzelfde merk maar een totaal andere regio.
Bij de oudere(?) boxer modellen wil je geen defecte accu want lastig bereikbaar.
Technisch zie ik geen enkele reden anders dan de dagteller.
Soms helpt het als simpele reset (electronica RSV4) , maar starten en lopen zonder nadelen.
 
Ik heb het niet over een merk. Accu’s zitten soms dramatisch weggestopt of lastig te wisselen.
 
Ik heb het niet over een merk. Accu’s zitten soms dramatisch weggestopt of lastig te wisselen.
De R1100S staat bij mij synoniem aan het wegstoppen van een accu.
En @swetty heeft pas een S1000R gekocht.
Dus vandaar ik aan BMW denk.

Japans meestal onder de buddy of bij mijn TL1000R indertijd achter een klepje in de onderkuip.
Maar goed bereikbaar.
 
Ja ik wist wel dat je het over de Bau Mal Wieder had hoor
Het model dat je noemt is prachtig. Eigenlijk de enige mooie BMW uit de motorfietsportfolio van dat merk of mag ik dat niet zeggen?
 
Zolang het winter is zal de accu nog wel een topic blijven. En volgend jaar gewoon wéér
 
Is dat waar?!
Zodra de accu leeg of eruit is geweest doet de motor het na laden of herplaatsen van accu niet meer goed. Wat waardeloos dan. Bij mij staat alleen de dagteller op 0. De rest is ongewijzigd en start, loopt, rijdt als ervoor.
Ik doelde meer op de duurdere segment auto’s, inleren accu…bij een motor heb ik nog niet (zelf) meegemaakt…..

Maar wie weet ze van plan zijn de toekomst om nog meer geld te vangen….
 
2 torxen van de zadel losdraaien en de accu is dan te verwijderen….
 
Omdat er zo veel suffen zijn die niet weten hoe ze met accu's om moeten gaan.
Motor rijden : ja,hoe zaken werken : nee
Zolang je blijft rijden ook geen zorgen over accu's

Nooit gedoe mee, ik denk omdat ik 5 dagen per week (op zijn minst rij)., accu's gaan makkelijk een jaar of 10 mee (of langer, want in beide motoren nog nooit een accu gewisseld). De nieuwe accu die ik mee kreeg bij aanschaf 3 jaar geleden, want accu die er in zat was wat slecht, staat nog droog in de schuur.
 
Zekers,ik hoef enkele accu's dan ook niet te laden.
Behalve die van mijn circuit motoren.
Maar dat hoef ik niet te melden,doen we gewoon
 
Waarderingen: KvM